ارسال پاسخ

۲۵ اسفند ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2664

pvc-asso.ir

احتمال کاهش تقاضای جهانی pvc تا 1.1 میلیون تن با بحران کرونا ویروس

پیش‌بینی می‌شود که بیشتر شرکت‌های پتروشیمی در چین، به دلیل کمتر شدن تقاضا و مصرف در ماه‌ های آینده به دلیل تشدید شرایط شیوع ویروس کشنده کرونا در ووهان چین، تولیدشان کاهش می‌یابد. بیشتر کارخانه‌های تولید محصولات پایین‌دستی به دلیل...

سرویس ترچمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، زمانی که کارخانه ها و ادارات تعطیل می شود شما نمی توانید که فعالیت های اقتصادی داشته باشید. شرکت های هواپیمایی مجبور به لغو هزاران پرواز هستند و برگزارکنندگان کنفرانس مجبور به لغو رویدادها هستند.این معضلی است که بانکداران مرکزی با آن روبرو هستند.

 

 به گزارش ICIS، پیش‌بینی می‌شود که بیشتر شرکت‌های پتروشیمی در چین، به دلیل کمتر شدن تقاضا و مصرف در ماه‌ های آینده به دلیل تشدید شرایط شیوع ویروس کشنده کرونا در ووهان چین، تولیدشان کاهش می‌یابد. بیشتر کارخانه‌های تولید محصولات پایین‌دستی به دلیل دستور دولت تا دهم فوریه (21 بهمن ماه) تعطیل خواهند بود.

 

پیامدهای مربوط به پتروشیمی ها

مصرف جهانی پلی اتیلن در سال 2020 می تواند تا 2.4 میلیون تن و پلی پروپیلن تا 2.6 میلیون تن در مقایسه با سال گذشته کاهش می یابد.

نمودار پایین را برای  pvc مشاهده کنید. این تخمین یک تلاش جمعی به دنبال گفتگو با تولید کنندگان و تجار است.

تحلیل سناریو، فرایند بررسی و ارزیابی حوادث احتمالی آتی با توجه به عواقب و نتایج احتمالی متفاوت آنها است. در مدل سازی مالی، این فرایند معمولا برای برآورد تغییرات در ارزش یک کسب و کار یا جریان نقدینگی آن استفاده می شود، به خصوص زمانی که رویدادهای بالقوه مطلوب و نامطلوبی وجود داشته باشند که بتوانند بر شرکت اثر بگذارند.

 

براساس این تحلیل که توسطJohn Richardson انجام شده است،  فرض می شود که هر چقدر درصد رشد تقاضا در چین  از بین برود، همان درصد کاهش در آسیا و اقیانوسیه ، شمال شرقی چین، افریقا ، خاورمیانه و اتحادیه جماهیر شوروی نیز رخ می دهد. دلیل این امر نزدیک بودن روابط اقتصادی بین چین و این مناطق است. تاثیر تقاضا در آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای جنوبی و مرکزی تنها به دلیل روابط اقتصادی ضعیف تر با چین، یک سوم است.

 

طبق سناریوی 1، رشد تقاضا در چین در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 در حدود 3% است که در سناریو 2 به 2% و در سناریوی 3 به منفی 3% کاهش می یابد و این به معنای کاهش 1.1 میلیون تن تقاضای کمتر  برای  pvc نسبت به سال 2019 است.

 

 چین نقش بزرگی در هدایت مصرف جهانی  pvc ایفا می کند. در سال 2019،  تقاضای کلی آن حدود 19 میلیون تن بود که حدود 40درصد از تقاضای کل جهان را در بر می گرفت. منطقه آسیا و اقیانوسیه با تقاضای 7.2 میلیون تن معادل با 15 درصد از تقاضای جهانی در مکان دوم قرار داشت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط