ارسال پاسخ

۱۱ اسفند ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2648

pvc-asso.ir

نرم کننده جدید Perstorp، برای pvc انعطاف پذیر

با استفاده از این نرم کننده جدید، ردپای زیست محیطی پلی وینیل کلراید انعطاف پذیر کاهش می یابد.

سرویس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، تولید کننده مواد شیمیایی سوئدی Perstorp در حال راه اندازی Pevalen Pro یک نرم کننده غیر فتالاتی تجدید پذیر است. محصول پلی اول استر جدید در  اصل حاوی 40% از محتوای تجدید پذیر است اما با پتانسیل طولانی مدت به 100 درصد تجدید پذیر تبدیل شده است.

 

با استفاده از این نرم کننده جدید، ردپای زیست محیطی پلی وینیل کلراید انعطاف پذیر کاهش می یابد. نرم کننده ها مواد حیاتی در  pvc انعطاف پذیر هستند و بسته به کاربرد  می توانند تا 40 درصد از وزن مواد را بسته به کاربرد به خود اختصاص دهند. از این رو جذابیت زیست محیطی  pvc می تواند به طور قابل توجهی تحت تاثیر انتخاب نرم کننده قرار گیرد. به همین دلیل Pevalen Pro برای  pvc انعطاف پذیر معرفی می شود.

 

این پلاستیک به علت ردپای کمتر کربن در مقایسه با مواد و فناوری های رقیب انتخاب جذاب تری خواهد بود. علاوه بر این، محصول جدید نه تنها به  pvc ویژگی زیست محیطی به عنوان ماده ای تجدید پذیر بدون نرم کننده ی فتالاتی می بخشد بلکه خصوصیات عملکرد برتر را نیز فراهم می آورد. Pevalen (پنتااریترول تتراوالرات) به عنوان یک جایگزین عملکرد برتر برای فتالات ها به ویژه در کاربردهای تماسی با مصرف کننده است. طبق گفته ی این شرکت، این محصول به دلیل داشتن کارایی نرم کنندگی، پردازش سریعتر، فراریت پایین و پایداری بالای  uv برای عملکرد طولانی مدت، برای تولید کنندگان  pvc مزایایی مقرون به صرفه و کم هزینه برای محیط زیست فراهم می آورد.

 

این نرم کننده دارای مزیت پایداری از گهواره تا گور نسبت به رقبای پیشرو مانند DOTP،   DINP و DINCH  است. این شرکت معتقد است که Pevalen Pro در زنجیره ارزش  PVC مخصوصا در تماس با مصرف کننده و کاربردهایی مانند پارچه های روکش دار، چرم مصنوعی، کفپوش و پوشش دیوار، فضای داخلی خودرو و محصولات ورزشی سودمند خواهد بود.

 

اطلاعیه تماس با مواد غذایی (FCN)001967  تایید می کند که نرم کننده PETV در کالاهای تماس با مواد غذایی ایمن است. این اطلاعیه  باعث افزایش بیشتر پیشنهاد این نرم کننده به بازار آمریکای شمالی می شود که معتقدیم رشد بزرگی برای این محصول وجود خواهد داشت.

 

در توسعه مرتبط با پایداری، PERSTROP اعلام کرد که در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی برای بررسی تولید احتمالی متانول بازیافتی با استفاده از دی اکسید کربن و جریان های باقی مانده در  استنونگسوند  سوئد است. متانول یکی از مواد خام عمده این شرکت است که برای تولید پلی اول ها و فرمات ها استفاده می شود همچنین در تولید نرم کننده های PEVALEN بکار می رود.

 

این پروژه نه تنها به منظور کاهش انتشار CO2 وابسته به فرایندی اهمیت دارد بلکه برای تولید متانول پایدارتر بازیافتی برای جایگزینی با متانول حاصل از منابع فسیلی به عنوان ماده اولیه در تولید PERSTORP انجام می شود.

 

نمودار زیر میزان دود حاصل از فرمولاسیون های مختلف برای  PVC انعطاف پذیر در گرماسنج مخروطی را نشان می دهد. فرمول حاوی 50phr از Pevalen دود بسیار کمتری نسبت به فرمولاسیون های حاوی همان مقدار نرم کننده رقیب( DINP) انتشار می دهد .این اختلاف حتی زمانی که نرمی هر دو فرمولاسیون مقایسه می شود قابل توجه تر است.( برای تولید  محصولی با نرمی یکسان، مقدار Pevalen کمتری نسبت به DINP مورد نیاز است)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد