ارسال پاسخ

۱۳ آبان ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1925

pvc-asso.ir

اثر ترکیبی HALS ( پایدار کننده نوری) و UVA بر تخریب نوری فیلم PVC

ترکیبی از T770 و UV 326 به طور موثر از فیلم PVC در مقابل هیدرو کلر زدایی و اکسیداسیون نوری محافظت می کند ولی ترکیب T770 و UV 531 هیدروکلرزدایی وتغییر رنگ PVC را سرعت می بخشد.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: اثر ترکیب توام پایدار کننده های نوری از نوع آمین بازدارنده (HALS) و جاذب اشعه ماورا بنفش (UVA) بر روی فیلم PVCدر طول فرآیند تخریب نوری با استفاده از از روش های مختلف تغییرات رنگ، طیف سنجی ماورا بنفش مرئی(UV-VIS)، اسپکتروسکوپی FTIR و میانگین ویسکوزیته جرم مولکولی مورد مطالعه قرار گرفت.

 

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که گروه آمین اصلی در HALS(T770) منجر به هیدرو کلر زدایی می شود در نتیجه تخریب نوری فیلم PVC را تسریع می کند به علاوه T770 با ربایش رادیکال های آزاد تا حدی از فرسودگی PVC  جلو گیری می کند.

 

کنکاش در موارد فوق الذکر وانجام تحقیقات بر روی HALS نشان داد که مورد اول در 100 ساعت اول نقش غالب را دارد در حالی که مورد بعدی بین 100 تا 300 ساعت  بیشترین تاثیر را دارد.

 

یک مشتق بنزو ترازول UV326)) وجود دارد که در مقایسه با مشتق بنزو فنون(UV531) اشعه ماورا بنفش بیشتری در ناحیه UVA(320-400nm) جذب می کند. بنابر این UV326 جاذب UV  کار آمدتری نسبت به UV531  در پیشگیری از اکسیداسیون نوری و پارگی در زنجیره های فیلم PVC  است.

 

بنابر این ترکیبی از T770 و UV 326 به طور موثر از فیلم PVC در مقابل هیدرو کلر زدایی و اکسیداسیون نوری محافظت می کند ولی ترکیب T770 و UV 531 هیدروکلرزدایی وتغییر رنگ PVC  را سرعت می بخشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد