ارسال پاسخ

۱۵ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1741

بورس کالا شفاف سازی کند؛

محصولات پتروشیمی بدون برنامه در بورس کالا عرضه می شوند

رئیس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی با بیان این که هم اکنون محصولات پتروشیمی مخصوصا پی وی سی بدون برنامه در بورس کالا عرضه می شوند، درخواست شفاف سازی از این نهاد را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از با اقتصاد، عباسعلی متوسلیان، رئیس انجمن لوله واتصالات پی‌وی‌سی، در تشریح وضعیت تأمین مواد اولیه پتروشیمی و معاملات آن در بازار بورس کالا، با بیان اینکه بی‌برنامگی در عرضه محصولات پتروشیمی به خصوص پی وی سی کاملا مشهود است؛ گفت: مصرف پی وی سی در کشور به خصوص در بخش کشاورزی، آب و فاضلاب و صنعت ساختمان‌سازی بسیار بالاست و نوسانات قیمتی در این بازار زیر ساخت های موجود را با مشکل روبه رو می کند.

 

او با تاکید بر اینکه؛ وجود مواد اولیه پتروشیمی، ایران را برای تولید محصولات پی‌وی‌سی به موقعیتی خاص در منطقه تبدیل کرده اما بی‌توجهی‌ها به اختصاص مواد اولیه، صنایع را دچار مشکلات متعددی کرده است. 

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در ادامه با اشاره به اینکه در بخش معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا نیازمند سیستم ریگلاتوری قوی هستیم گفت: مدیریت در تولید، عرضه و همچنین تقاضا نیازمند یک سیستم ریگلاتوری قوی است و تا زمانی که این سیستم حاکمیت پیدا نکند شاهد نا به سامانی های موجود هستیم، آن هم در صنعتی می‌تواند مانع از خام‌فروشی مواد پتروشیمی شود و با دانش بومی ایرانی، بازارهای مهمی را در منطقه از آن خود کرده است.

 

رییس انجمن لوله واتصالات پی‌وی‌سی، در ادامه با اشاره به اینکه قرار است جلسه ای اضطراری با هدف تامین گریدهای پی وی سی به زودی برگزار شود، گفت : در حال حاضر قیمت پی وی سی به 9 هزارتومان در هر کیلو رسیده است و این موضوع نشان می دهد که مدیریت در عرضه و تقاضا در بورس کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سیستم های نظارت کننده بسیار ضعیف است.

 

متوسلیان همچنین تاکید کرد: بورس کالا باید در زمینه عرضه وتقاضا شفاف سازی انجام دهد و اگر این کار به درستی انجام می‌شد دلالان اجازه رشد پیدا نمی‌کردند، هنوز هم می‌توان جلوی دلالان را گرفت، در صورتی که تصمیم‌گیران به مشورت‌های دلسوزانه انجمن‌های تخصصی توجه بیشتری کنند.

 

 وی در ادامه تاکید کرد: فضای امروز نیازمند تعامل و اقدام سریع با استفاده از تجربیات صنایع است، چرا که هم اکنون واحدهای تولیدی با سابقه  متاسفانه مواد اولیه ندارند و بورس نیز شفاف سازی را انجام نمی دهد.

 

وی در پایان افزود: از طرفی کم ارزش شدن ریال نیز در برابر دلار باعث شده است خریدران و دلالان بورسی به فکر بازار خارجی افتاده و به قاچاق محصولات پلیمری داخلی بپردازند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد