ارسال پاسخ

۲۶ تير ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1697

pvc-asso.ir

جشنی پر از دلتنگی

مرتضوی از قطع امید نسبت به چینی ها و روس ها سخن گفت و با ادبیاتی شبیه ادبیات چپ های شوروی سابق گفت: نه رفقای روس به درد ما نمی خورند و نه برادران چینی

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، روز صنعت و معدن استان تهران روز گذشته 25 تیر 1397 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.


اما این روز تفاوت های آشکاری با مراسم های مشابه گذشته داشت. از ترکیب حاضران تا محتوای سخنرانی ها...


اگر چه این روز نام جشن به خود گرفته و بنیان گذار آن مرحوم هاشمی رفسنجانی است؛ اما جشن امسال به دلیل شرایط اجتماعی و نگرانی از آینده اقتصادی، رنگ باخته بود. 


بسیاری از صاحبان منصب نیز که با آراء همین صنف کارآفرین بر کرسی های دولتی تکیه زده اند، ترجیح دادند از حضور در این مراسم خودداری کنند تا مباد عملکرد آنها در به وجود آمدن وضعیت امروز مورد انتقاد و اعتراض قرار گیرد. نمونه بارز آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. 

 

14 بار مکاتبه با نمایندگان مجلس؛ دریغ از 5 دقیقه ملاقات

مسئله غیبت نمایندگان مجلس از نگاه برگزارکنندگان دور نماند و زبان انتقاد خود را گشودند. 


سیدعلی صدرری دبیر ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران با بیان این که تولیدکنندگان استان تهران حضور دوباره دولت را بر مسند قدرت تضمین کردند و همچنین نمایندگان مجلس در تهران به صورت 100 درصد با حمایت صنعت به مجلس راه یافتند گفت: آقای میربلوک اطلاعات و آنالیز این موضوع را در در اختیار دارند و این در حالی است که در این مدت 14 بار با نمایندگان مجلس مکاتبه شده است اما دریغ از 5 دقیقه وقت ملاقات!

 

نه رفقای چین، نه برادران روس و نه حتی دولت...
محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز که به جای استفاده از پای مصنوعی این بار با عصا در مراسم حضور یافته بود صنعتگران را به تکیه بر خود دعوت کرد. شاید حضورش با عصا بیانگر همین گفته باشد که چشم حمایت به هیچ نهادی نداشته باشید و البته در جایی  از سخنانش با اشاره به  استاندار تهران که در مراسم حاضر شده بود وی را از این قضیه مستثنی کرد و گفت: دراتاق استاندار بر روی صنعتگران باز اما دست دولت در کمک های مالی بسته است...


مرتضوی به نقل از حکما، دولت را یک بد واجب دانست و از ضرورت تحمل دولت و ملت سخن گفت.


این مقام مسئول که همیشه سخنرانی های پرشور و انتقاد آمیزی در مراسم های مشابه داشت این بار لحنی آرام در پیش گرفت و چند بار وضعیت صنعت امروز را در مقایسه با دوره جنگ بهتر عنوان کرد. 


وی همچنین گفت: دیگر کنایه ای برای مطرح کردن باقی نمانده است چون همه چیز را خودشان به خودشان می گویند...


مرتضوی از قطع امید نسبت به چینی ها و روس ها نیز سخن گفت و با ادبیاتی شبیه خود ادبیات چپ های شوروی سابق گفت: نه رفقای روس به درد ما نمی خورند و نه برادران چینی. تنها ما به درد خودمان می خوریم...


این مقام مسئول که اشاراتی به پیشینه انقلابی گری خود نیز داشت گفت امروز ما برای صنعت کشور، آتش به اختیاریم.

 

بزرگترین حمایت؛ کاری به شما نداشته باشیم
مقیمی استاندار تهران نیز که در کسوت عالی رتبه ترین مقام اجرایی استان تهران در این مراسم حضور داشت خود را از جنس صنعتگران دانست و با ذکر خاطره ای گفت: بنده هنگامی که استاندار کرمانشاه بودم یکی از دوستان که قصد سرمایه گذاری در منطقه را داشت به او وعده حمایت کامل دادم و گفتم بزرگترین حمایت بنده این است که به شما کاری نداشته باشم.


استاندار تهران از وجود 17 هزار واحد صنعتی دارای پرسنل بالای 50 نفر، 70 هزار کارگاه خدماتی و تولیدی و 400 تا 500 هزار واحد صنفی در استان تهران خبر داد. بیان آماری از رشد صنعت فولاد در کشور بخش دیگری از سخنان استاندار در این مراسم را تشکیل می داد. 

 

این مراسم با قرائت بیانیه پایانی توسط علیرضا میربلوک دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران به کار خود پایان داد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد