ارسال پاسخ

۱۰ تير ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1659

در هفته گذشته به ثبت رسید

تداوم رشد حجم معامله پلیمرها در بورس کالا

حجم معامله پلیمرها حدود ۵ هزار تن به نسبت هفته قبل از آن افزایش یافت و به بیش از ۶۷ هزار تن رسید که بالاترین رقم در هفته‌های اخیر است.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا،  بورس کالا در هفته گذشته شاهد رشد حجم معاملات محصولات شیمیایی و پلیمرها بوده که هر دو این بازارها داده‌های مثبت و مهمی را نشان می‌دهد. موفقیت‌های بازار محصولات شیمیایی برجسته‌تر از بازار پلیمرها بود.در هفته گذشته حجم معامله پلیمرها نزدیک به ۵ هزار تن به نسبت هفته قبل از آن افزایش یافت و به ۶۷ هزار و ۸۸۸ تن رسید که بالاترین رقم در ۳ هفته قبل از آن بوده است.

 

این وضعیت، امیدواری به رشد مداوم حجم معاملات پلیمرها را افزایش داده ولی هنوز نمی‌توان به صراحت از ادامه رشد حجم معاملات صحبت کرد و انتظار رکوردشکنی این حجم را داشت. به دلایل مختلف در خلال چند هفته اخیر، حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا اندکی کاهش یافته و این نقد را باید مطرح کرد، زیرا بازار به عرضه‌های بیشتری در حوزه پلیمری نیاز دارد. البته رشد حجم معاملات در هفته گذشته به معنی کاهش انتقادات به این بازار است.

 

به جز رشد حجم معامله پلیمرها در طول هفته گذشته شاهد عرضه ۶۹ هزار و ۴۵۴ تن از انواع این گروه کالایی در بورس کالا بودیم که در برابر آن بیش از ۴۵۲ هزار تن تقاضا به ثبت رسید. این وضعیت نشان می‌دهد حجم تقاضای گسترده‌ای در بورس کالا و بازار آزاد برای اغلب گریدها وجود داشته که به مدیریت بازار نیاز دارد اگرچه ساده‌ترین رویکرد را باید در افزایش حجم عرضه‌ها جست‌وجو کرد.

 

در بازار محصولات شیمیایی نزدیک به ۳۴ هزار تن از این محصولات مورد معامله قرار گرفت که نشان می‌دهد در بازار این محصولات هم شاهد رشد جدی حجم معاملات بودیم تا جایی که بیشترین حجم داد و ستد از آبان ماه سال گذشته تاکنون به ثبت رسید. این ویژگی مثبت را باید مهم ارزیابی کرد، زیرا به افزایش توامان حجم معامله پلیمرها و محصولات شیمیایی منجر شده است.در بازار آزاد پلیمرها شاهد کاهش نرخ در ابتدای هفته و سپس افزایش نرخ در انتهای هفته گذشته بودیم. در این نوسان قیمت‌ها تفاوت نوسان بهای پلیمرها و نوسان نرخ در بازار دلار نمایان بود؛ یعنی از اواسط تا اواخر هفته،

 

قیمت پلیمرها برعکس قیمت دلار نوسان کرده است.بر اساس این گزارش، دلیل این مساله را باید در افزایش خرید به منظور صادرات به کشورهای همسایه به شمار آورد؛ یعنی سختگیری‌های صادراتی تاکنون تاثیر مشخص و دقیقی بر بازار داخلی بر جای نگذاشته و هنوز هم صادرات ادامه دارد اگرچه با افزایش هزینه ترخیص و افزایش ریسک آن همراه شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد