ارسال پاسخ

۲۸ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1642

pvc-asso.ir

از شکر و نمک تا PVC

این نوآوری مقرون به صرفه است و از انتشار 300 هزار تن co2 به جو جلوگیری می کند. رزین های نهایی  تولیدی از اتانول نباید تفاوتی با رزین های...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:PVC  به عنوان یک پلیمر متشکل از 43 درصد هیدرو کربن و 57 درصد کلر شناخته شده است. با افزایش قیمت نفت مسیر های جایگزین برای تولید اتیلن جذاب تر می شود یکی از این مسیر ها، مسیر زیستی یا سبز نامیده می شود. این نوع اتیلن از اتانول بدست آمده از نیشکر حاصل می شود. فرایند خود به خودی شامل اتانول بدون آب بدست امده ازتخمیر و تقطیر آب نیشکر است

فرایند تولید اتیلن از اتانول(شکل 1)

اتانول تبخیر شده و بسیار گرم می شود و به راکتور کاتالیستی خورانده می شود تا به آب و اتیلن تفکیک شود آب در ستون فرو نشانده حذف می گردد و اتیلن فشرده شده توسط بستر غربال مولکولی خشک می شود.

 

بازده تولید یک تن اتیلن به ازای هر 1.9 تن مصرف اتانول است. این بیو اتیلن بدست آمده سپس به راکتور پمپ می شود و با کلر ترکیب می شود و ادامه فرایند به صورت نشان داده شده در شکل 2 است.

 

 

اتانول برزیل:

برزیل دارای یک سطح قابل کشت حدود 360 میلیون هکتار (52 درصد از سرزمین برزیل و22 درصد از کل سطح قابل کشت جهان ) است و حدود 5 میلیون از آن برای محصولات نیشکر استفاده می شود. به بیانی دیگرتنها بخش کوچکی از سطح قابل کشت در برزیل(1.2درصد)مورد استفاده برای مزارع نیشکر است.

 

علاوه بر تجدید پذیر بودن، اتانول جهت حذف  CO2از جو شناخته شده است.

 

اتانول زیستی براساس پروژه وینیل برزیل:

در جنوب آمریکاSOLVAY INDUPAیکی از تولید کنندگان برجسته PVC با یک کارخانه در برزیل(سانتوآندره)و یکی درآرژانتین(باهیابلانکا) است که ظرفیت تولید PVC در هر سال به 500 هزار تن می رسد.

 

یک گروه وابسته به برزیل به تازگی اعلام کرد یک برنامه سرمایه گذاری برای گسترش تولید وینیل با احداث یک کارخانه برای تولید مستقیم اتانول از نیشکر در حال اجراست. این پروژه در نیمه اول سال 2010 به پایان رسید و یک واحد تولیدی با ظرفیت 60 هزار تن از بیو اتیلن پیش بینی می شود و نتیجه آن تولید 125 هزار تنpvc سبز(با حداکثر ظرفیت)در سال است.pvc تولید شده به طور کامل از منابع پایدار است. انتظار می رود که 120 هزار تن اتانول در سال مصرف شود و این اولین تاسیسات صنعتی در آمریکاست که از منابع تجدید پذیر برای تولید p vcاستفاده می کند.

 

این نوآوری مقرون به صرفه است و از انتشار 300 هزار تن co2 به جو جلوگیری می کند. رزین های نهایی  تولیدی از اتانول نباید تفاوتی بارزین های پایه نفتی نشان دهد زیرا مشخصات مواد خام (کلر واتیلن)در هر دو مورد دقیقا شبیه هم است.

 

این  مشابهت کیفیت در گذشته به صورت گسترده از تولیدات قبلی pvcپایه اتانول توسط solvey در سال 1962 تا 1982 تایید شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
ناشناس چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷
جالب و خیلی آموزنده بود با تشکر ارسال پاسخ