ارسال پاسخ

۶ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1608

در بورس کالا در طول هفته گذشته رقم خورد

رشد محدود حجم معامله پلیمرها

معامله محصولات پلیمری در بورس کالا در طول هفته گذشته حدود ۲درصد رشد را تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نیپنا، قیمت‌ها در بازار آزاد پلیمرها هنوز هم از نظر فعالان بازار بسیار بالاست و همین ویژگی موجب شده تا انتقاداتی به این بازار وارد شود. عدم توان برخی از شرکت‌ها در صنایع پایین دستی محصولات پتروشیمی برای تامین نیازهای خود یکی از دلایل اصلی انتقادات محسوب شده اگرچه با توجه به قیمت‌های بالای موجود ( در بازار آزاد ) توان خرید شرکت‌ها کاهش یافته است. از سوی دیگر قیمت‌های بالای موجود موجب شده تا حجم تقاضا در بورس کالا به شدت افزایش یابد که همین امر به معنی عدم تامین نیاز شرکت‌های مصرف‌کننده برجسته و اصلی از عرضه‌های بورس کالاست.تمامی این موارد در حالی خودنمایی می‌کند که در ۳ هفته اخیر به نسبت دو هفته قبل از آن حجم عرضه‌ها و حجم معاملات در بورس کالا کاهش یافته که به عدم تغذیه کافی بازار منجر شده است آن هم در وضعیتی که التهاب قیمتی واقعیتی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

 

در بازار پلیمرهای بورس کالا در هفته گذشته شاهد رشد ۹۹/ ۱ درصدی حجم معامله پلیمرها بودیم و بیش از ۶۴ هزار تن از انواع مختلف پلیمرها مورد داد و ستد قرار گرفت. این در حالی بود که رشد معاملات در کنار کاهش عرضه‌ها به ثبت رسیده که به معنی تلاش برای خرید حداکثری در این بازار است.

 

در طول هفته گذشته به نسبت هفته پیش از آن حجم عرضه‌ها نزدیک به ۳ درصد کاهش یافت، اگرچه رقم عرضه موجود یعنی رقمی بیش از ۷۰ هزار تن به تامین نیاز بازار (‌در شرایط فعلی‌) منجر نخواهد شد.شاید در شرایط عادی بازار عرضه بیش از ۷۰ هزار تن بتواند برای بازار کافی باشد ولی در اوضاع فعلی و روند ملتهب قیمت‌ها نیاز به افزایش عرضه‌ها به شدت حس می‌شود اگرچه در هفته‌های گذشته حجم عرضه‌های بالاتر از ۸۰ هزار تن نیز به صراحت قابل رهگیری بوده است.در بازار محصولات شیمیایی هم شاهد کاهش حجم معاملات بودیم که خود یک سیگنال مهم محسوب می‌شود.

 

در هفته گذشته شاهد کاهش ۷/ ۱۷ درصدی حجم معامله محصولات شیمیایی و ثبت رقم ۲۵ هزار و ۴۶۷ تن بودیم که کمترین حد در ۵ هفته اخیر به شمار می‌رود. این وضعیت عمومی اگرچه تاثیر مستقیمی بر بازار پلیمرها ندارد، ولی باز هم یک داده منفی در این بازار محسوب می‌شود.با توجه به شرایط موجود و قیمت‌های بالای فعلی شاید توجه به حجم عرضه‌ها در بورس کالا در هفته جاری بتواند جریان غالب در این بازار را ترسیم کند و به معنی تغییر یا عدم تغییر در قیمت‌های بالای موجود است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد