ارسال پاسخ

۲۷ خرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1640

pvc-asso.ir

تصمیم جدید ارزی برای فروش ارز صادراتی

براساس بخشنامه ارائه شده از سوی دولت در جدیدترین تصمیم در مورد بازگشت و عرضه ارز حاصل از صادرات، همه صادرکنندگان کالا و خدمات می‌توانند ارز حاصل از پیش فروش کالا و خدمات‌شان را در سامانه جامع تجارت عرضه کنند.

 بر این اساس عرضه ارز حاصل از پیش‌فروش کالا و خدمات صادرکنندگان در سامانه جامع تجارت امکان‌پذیر شد. به این منظور کاربر می‌تواند با مراجعه به بخش مدیریت ارز حاصل از صادرات و انتخاب گزینه فروش ارز، در قسمت نوع صادرات، گزینه پیش فروش یا صادرات خدمت را انتخاب کرده و ارز خود را عرضه کند. محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» درباره این تصمیم جدید دولت برای صادرکنندگان توضیح داد:‌ در اکثر مواقع کالاهایی که براساس سفارش تولید می‌شود شامل پیش پرداخت هستند.

 

این یکی از موضوعاتی بود که در مورد آن تعیین تکلیف نشده بود. اینکه در واقع صادرکننده به چه صورتی باید ارز خود را به فروش برساند. با توجه به اینکه سامانه تجارت محل فروش ارز برخی از کالاها است بنابراین این بخشنامه می‌تواند در جهت شفاف‌سازی و حل مشکلاتی که پیش از این وجود داشت عمل کند. در واقع صادرکننده‌ای که مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند، قبل از صادرات کالا می‌تواند آن ارز را در سامانه به‌عنوان ارز حاصل از صادرات ارائه کند. لاهوتی افزود: این روزها بخشنامه‌های زیادی به‌صورت لحظه‌ای صادر و ابلاغ می‌شود که هرکدام نیازمند آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی هستند، چون زمانی که عملیاتی می‌شود می‌توان نقاط قوت و ضعف بخشنامه‌ها را بررسی کرد. چیزی که درشرایط فعلی می‌توان از این بخشنامه برداشت کرد این است که صادرکنندگان می‌توانند آن میزان ارز را که در قبال صادرات کالا به‌عنوان پیش‌پرداخت از خریدار دریافت کرده‌اند، در این سامانه عرضه کنند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد