ارسال پاسخ

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1545

pvc-asso.ir

عجیب و خصمانه

چرا باید خواند: سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبه دولت باید دفاتر یک ساله بیمه ای بنگاه های تولیدی را بازرسی کند اما تخلف بازرسان از این مصوبه مشکلاتی را برای بخش تولید ایجاد کرده است. مشکلاتی که فقط به این مصوبه ختم نمی شود. رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران از بدرفتاری عجیب سازمان با تولیدکنندگان می گوید.

بدرفتاری سازمان تامین اجتماعی نسبت به واحدهای تولیدی عجیب است. بازرسان تامین اجتماعی در بازرسی ها به دفاتر گذشته رجوع می کنند که برخلاف قانون است. در کار بازرسی دفاتر، بازرسان حتی خرید و فروش را پیمان تلقی می کنند تا از این محل هم درصدی را به عنوان حق تامین اجتماعی از کارفرما دریافت کنند.

 

از دیگر تخلفات بازرسان تامین اجتماعی مسدود کردن حساب کارفرما به دلیل عدم انجام تعهدات است و البته این مسدود کردن حساب بدون هیچ اخطار قبلی یا دعوت از کارفرما برای حضور در هیئت های حل اختلاف انجام شده است. تصمیم های ناگهانی سازمان تامین اجتماعی بدون تمایل به همکاری با کارفرمایان مصداق رفتار خصمانه با بخش تولید است.

 

این سازمان توجهی ندارد که از محل پرداخت های کارفرمایان و کارگران است که درآمد دارد اما در شرایط کنونی هم کارگر و هم کارفرما از خدمات تامین اجتماعی ناراضی اند. کارگران با پوشش بیمه ای تامین اجتماعی خدمات مناسب را دریافت نمی کنند و کارفرمایان به دلیل تحمیل هزینه های غیرمنطقی و غیراصولی از سوی این سازمان ناراضی اند. تامین اجتماعی اکنون تبدیل به سازمانی با دریافتی زیاد و خروجی کم شده است تا جایی که هیچ یک از مشتریانش از آن رضایت ندارند.  

 

دلیل عمده رفتار عجیب سازمان تامین اجتماعی مدیریت نادرست و مشکلات مالی آن است. این سازمان دچار کمبود منابع مالی شده است، به مراکز درمانی، پزشکان و داروخانه ها بدهکار است و بنگاه های اقتصادی را مدیریت می کند که هیچ بازدهی ندارد و البته هزینه ساز هم هست. وضعیت این سازمان شبه دولتی نیازمند بازنگری است. فکر می کنم اگر از مشتریان سازمان تامین اجتماعی نظرسنجی کنید به رضایتی بسیار کمتر از سطح مطلوب می رسید. به نظر من میزان رضایت از این سازمان عددی زیر 25 درصدی خواهد بود.

 

منبع: سایت خبری اتاق تهران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد