ارسال پاسخ

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1528

pvc-asso.ir

استرداد مالیات دریافتی با هدف تامین کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی + تصویر نامه

سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد مالیات دریافتی با هدف تامین کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی در نامه ای خطاب به وزیر صنعت اظهار داشت: در صورت تقاضای مودیان از جمله واحدهای صنعتی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، اضافه مالیات پرداخت شده از محل وصولی های جاری درآمد مربوط، مسترد خواهد شد.

 

این نامه در بازگشت به نامه شماره 257894/60 مورخ 19 بهمن 1396 در خصوص رعایت موازین قانونی در استرداد مالیات دریافتی با توجه به کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی ارسال شده است.

 


بخش هایی از این نامه به شرح زیر است:

 

- در صورت تقاضای مودیان از جمله واحدهای صنعتی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده، اضافه مالیات پرداخت شده از محل وصولی های جاری درآمد مربوط، مسترد خواهد شد.


- ادارات امور مالیاتی مکلفند نسبت به استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده تا سقف برگ مطالبه/استرداد پس از کسر استردادهای موقت/علی الحساب انجام شده برای دوره/دوره های مالیاتی مورد نظر اقدام لازم را به عمل آورند.

 

- سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از صادرکنندگان را از کالاهایی که از مبادی خروجی رسمی صادر شده با ارائه اسناد و مدارک مثبته حداکثر تا مدت یک ماه پس از ارائه برگ خروجی صادره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران از محل وصولی های جاری آن سازمان به صادرکنندگان مسترد نماید.

 

متن کامل نامه را در ادامه مشاهده کنید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد