ارسال پاسخ

۱۳ دى ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1316

pvc-asso.ir

نصب شبكه به روش پوش سل (Push-Sol)‌

نوع و شيوه نصب شبكه هاي فاضلابي از اهميت بالايي برخوردار بوده و میزان مقاومت یک شبکه فاضلاب را در برابر تنش هاي موجود مشخص می کند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: برای مقاوم کردن شبكه فاضلاب  از روش های  نوین  با  توجه  به  شرایط  اقلیمی  و  فرهنگی  هر  منطقه  استفاده می شود. سا لهای زیادی از مصرف لوله واتصالات پلی وينیل کلراید سخت (PVC – u) در شبکه های آب، فاضلاب و مخابرات می گذرد.

 

توانمندی های این پلیمر موجب بکارگیری محصولات  ساخته شده از آن در سطح گسترده ای را امکان پذیر کرده است. از جمله این قابلیت ها مقاومت در مقابل اغلب مواد شیمیایی موجود در فاضلاب های خانگی،  صنعتی و آتش زا نبودن، مصرف آن را در صنعت ساختمان منحصر به فرد کرده است.

 

یکی دیگر از قابلیت های  ویژه  لوله و اتصالات پی.وی.سی سخت نحوه اتصال آن به صورت چسبی، پوش فیت و دنده ای است.

 

در بررسی های بعمل آمده از شبکه های فاضلاب خانگی، شهری و صنعتی که به صورت پوش فیت یا چسبی کامل اجرا گردیده، نشان مي دهد که درباره موارد اجرا به روش پوش– فیت به دلایلی که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهد شد دچار نشت از محل اتصال شده است و  شکستگی شبکه در محل اتصال های افقی به عمودی (زانوها و سه راهی ها) در هنگام نشست ساختمان و یا بروز زلزله در روش اتصال چسبی را به دنبال داشته است.

 

 در بررسی های به عمل آمده جهت اجتناب از موارد فوق  الذکر و ایجاد یک  شبکه  مطمئن، روش نصب PUSH – SoL ( پوش – سول)؛  که منطبق بر روش های مورد تایید استاندارهای اتحادیه اروپا است پیشنهاد شده است. در این روش نصب، جهت  اتصال کلیه شبکه های افقی با طول کوتاه و یا مدفون در مصالح ساختمانی از روش چسبی استفاده می شود که علاوه بر کاهش هزینه های نصب، به علت یکپارچگی شبکه توسط چسب، در مقابل عوارض فوق الذکر که منجر به دو پهن شدن شبکه می شود جلوگیری می کند. در اتصال با چسب در لوله و اتصالات پی – وی – سی، دو جزء متصل شده بعلت حلال  موجود در فرمولاسیون چسب عملا به یکدیگر جوش خورده و یکپارچه می گردد.

 

  در روش Push –SoL (پوش– سل) در شبکه های عمودی با طول بلند، جهت تامین حرکت طولی  شبکه به علت انبساط و انقباض از کوپلینگهای انبساطی همراه با لوله و اتصالات مجهز شده با واشرهای  لاستیکی استفاده می گردد .

 

  لوله و اتصالات ساخته شده از پی.وی.سی- یو که یکی از پلیمرهای منحصر بفرد است، علاوه بر دارا بودن  مقاومت حلقوی بالا (Ring Stifness)، امکان اجرای همزمان به روش چسبی و پوش فیت را فراهم می کند.

 

ایراد نصب شبکه به روش 100 درصد چسبی :


درطول هاي عمودي(بخش رایزر-داکت) بـه علـت نشسـت ساختمـان و انبسـاط و انقبـاض  بـاعـث  شكستگي مي گردد.

 

 

معايب نصب شبكه فاضلاب به روش 100 درصد پوش فيت :

 

 

1 - بـالا  بردن  هزينـه  نصب  در  شبـكه افقي (استفاده از بست)

 

2- بالا رفتن هزينه شبكه فاضلابي در بخش افقي (استفاده از لوله و اتصالات پوش فيت)

 

3-  خـارج شدن  سطح  مقطع  لولـه و اتصالات از حالت حلقوي و عدم آببندي

 

علت دوپهن شدن لوله و اتصالات پوش فیت :


- فشارهای جانبی مصالح ساختمانی


- تخلیه آب گرم در سینک های ظرفشویی


- سفت کردن بیش از حد بستهای نگهدارنده لوله ها

 

روش نادرست - پوش فيت زير سقف در شکل  ذیل به خوبی نشان داده شده است.

 

 

روش نصب ناصحيح در بخش عمودي (در داخل بتن یا مدفون در مصالح ساختمانی بهتر است از  روش چسبی استفاده شود چون به دلیل فشارهای جانبی وارده حلال موجود در فرمواسیون کاملا بهم جوش خورده و یکپارچه می گردد)

 

 

روش صحیح نصب در بخش افقی(به دلیل رفت و آمد و  فشارهای جانبی مصالح ساختمان بهتر است از  روش چسبی استفاده شود چون در روش پوش فیت ممکن است واشرهای لاستیکی از حالت  حلقوی خارج و به مرور زمان نشت شبکه فاضلابی را داشته باشیم .

 

 

روش صحیح نصب در بخش  عمودی ( با رعایت فاصله بست ها از یکدیگر و محکم  نکردن بیش از حد آن ها)

 

 

روش صحیح نصب در بخش  عمودی  با استفاده از روش 90 درصد چسبی و 10 درصد پوش فیت (به دلیل گرانتر بودن لوله و اتصالات پوش فیت به همراه بست هایی که به منظور نصب آن ها به کار می رود هزینه آن نسبت به  روش چسبی بیشتر می شود برای همین می توان تمامی بخش های  افقی و مدفون در مصالح ساختمان را چسبی  کار کرد فقط در  رایزر های عمودی در هر طبقه از  یک کوپلینگ انبساطی استفاده کرد.

 

 

--------------

لوله چیست؟ پی وی سی Pvc چیست؟ معرفی انواع لوله های پی وی سی

کاربرد انواع لوله ها / چگونگی انتخاب مواد ترموپلاستیک مناسب برای لوله کشی صنعتی

عمر طولانی لوله های پی وی سی ( PVC )

نقایص در فرایند اکستروژن و تاثیر بر کیفیت محصول

معرفی لوله های pvc شفاف مقاوم در برابر uv

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد