ارسال پاسخ

۱۰ مهر ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1144

مدیر عامل شرکت کیمیاران عنوان کرد:

سیاست مونتاژ تا ساخت برای سرمایه گذار خارجی، راهکاری برای بهبود امنیت سیاسی و اقتصادی ایران

هر چقدر شرکت های چند ملیتی به صورت کنترل شده وارد اقتصاد ما بشوند و طبق روش های سیاستی مونتاژ تا ساخت عمل کنیم می توانیم امنیت سیاسی و اقتصادی کشورمان را بهبود ببخشیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، محمدتقی غیاثی مدیرعامل شرکت کیمیاران در گفتگو با خبرنگار انجمن درباره برگزاری این دوره از نمایشگاه ایران پلاست و تفاوت آن با دوره قبل که با تحریم روبرو شده بود، بیان کرد: هنوز باید منتظر انتشار آمار رسمی از نظر تعداد شرکت کنندگان در این دوره باشیم که بتوانیم ارزیابی دقیقی انجام دهیم اما به ظاهر می توان گفت که فضای پس از تحریم اثرات خود را در این نمایشگاه نشان می دهد.


غیاثی گفت: فضای باز سیاسی در روابط خارجی که در اثر تحریم به وجود آمده بود، اثر خود را روی نمایشگاه گذاشته است.
وی توضیح داد: چون فضای سیاسی با فضای اقتصادی رابطه مستقیم دارند و هر دو مکمل هم هستند، یعنی با باز شدن فضای سیاسی، فضای اقتصاد ما هم باز می شود و نمایشگاه ها از رونق خاص و متفاوت از گذشته برگزار می شوند.


عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی در پاسخ به این سوال که غرفه گذاران خارجی با توجه به فضای پسابرجام، آیا به بازار ایران به عنوان یک بازار مصرف می نگرند یا انگیزه های سرمایه گذاری نیز دارند، اظهار کرد:  این موضوع بستگی به سیاست خارجی دولت ما دارد. به طور مثال در صنعت خودروسازی، به طرف خارجی گفته شد که بعد از شش ماه باید درصدی از قطعات در ایران ساخته شود و بعد از دو سال توزیع و مونتاژ، باید صد در صد خودرو در ایران ساخته شود. بنابراین سیاست های اتخاذ شده از سوی  سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی ما می تواند به گونه ای باشد که منجر به جذب سرمایه های خارجی بیشتری شود. در غیر این صورت خارجی ها می خواهند وارد ایران شوند و کالای خودشان را بفروشند واز فضای ناامن بهترین بهره را ببرند.


وی افزود: باید با کمک سرمایه گذاری های خارجی به ایجاد فضای امن برای اقتصاد فعال کمک کنیم. هر چقدر شرکت های چند ملیتی به صورت کنترل شده وارد اقتصاد ما بشوند و طبق روش های سیاستی مونتاژ تا ساخت عمل کنیم به این ترتیب که ابتدا مونتاژ کنند و بعد صد درصد ساخت کالا را به عهده متخصص ایرانی بگذارند، در این صورت می توانیم امنیت سیاسی و اقتصادی کشورمان را بهبود ببخشیم.

 

ایران پلاست متفاوت از گذشته
غیاثی درباره عملکرد این دوره از مجریان برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در جذب مراجعه کننده خارجی بیان کرد: برگزارکنندگان ایران پلاست امسال متفاوت با سال های گذشته عمل کردند. اگر نمایشگاه در گذشته اسپانسر داشت فقط هزینه ها را از آنها دریافت می کرد، اما امسال مشاهده کردیم که اسپانسرها را به شکل دیگری به کار گرفتند و در سطح شهر اطلاع رسانی انجام دادند که بسیار موثرتر بود و ما هم احساس کردیم که با این روش جذب بازدیدکننده بیشتری داشتیم به طوری که غرفه ما هم تمام مدت شلوغ بود.


عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات pvc درباره نقش تشکل ها در برگزاری نمایشگاه های تخصصی مثل ایران پلاست گفت:  به ظاهر نقش تشکل ها در برگزاری نمایشگاه خوب و موثر است اما سیاست های امنیتی و اقتصادی کشور به گونه ای ترسیم شده که فضا برای تشکل ها باز نیست.


وی درباره نقش تشکل ها دربرگزاری نمایشگاه های تخصصی گفت: چند سال است که از سوی انجمن مرتب پیشنهاد می کنیم که کنترل فلان نمایشگاه را به عهده ما بگذارید اما این اتفاق نمی افتد. حتی بین ارگان های دولتی بر سر اداره نمایشگاه های بین المللی بحث و جدل است و شهرداری و پتروشیمی تلاش می کنند این کنترل را به دست بگیرند چه برسد به بخش خصوصی و تشکل هایی که قدرت گرفتن چنین نمایشگاه هایی را ندارند.

 

پیش بینی استقبال اندک از تهران پلاست
غیاثی درباره برگزاری نمایشگاه تهران پلاست که به فاصله چند ماه از نمایشگاه ایران پلاست برگزار می  شود، بیان کرد: به نظرم برگزاری نمایشگاه تهران پلاست با وجود برگزار شدن نمایشگاه ایران پلاست، سرمایه هدر دادن است و فکر نمی کنم استقبالی از آن صورت بگیرد. 


وی افزود: بحث بر سر این است که بخش خصوصی این قدرت را ندارد که بتواند اداره نمایشگاهی را در ایران به دست بگیرد، در حال حاضر هم شاهدیم که شهرداری نمایشگاهی را تدارک دیده است و برای ایجاد رقابت و رسیدن به پول بیشتر می خواهد نمایشگاه دیگری را هم برگزار کند در حالی که موضوعیتی ندارد.

 

صادرات بیش از 50 درصد محصولات کیمیاران 


مدیرعامل شرکت کیمیاران درباره محصولاتی که ا ین شرکت در نمایشگاه ایران پلاست ارائه کرده است، گفت: شرکت کیمیاران امسال 23 ساله می شود و خوشحالیم که ما یکی از خدمت گذاران صنایع پی وی سی کشور هستیم، نه به این دلیل که ما تولید کننده ایم و من مالک این شرکت هستم، بلکه به دلیل تامین مواد اولیه اصلی کارخانجات صنایع پی وی سی کشور که به وفور و با بیشترین کیفیت و بیشترین دسترسی به مواد اولیه در اختیارشان قرار می گیرد.


وی افزود: خرسندم از این که روز به روز بر تنوع و کیفیت محصولات ما افزوده می شود و توانسته ایم بار سنگینی را از دوش تولیدکنندگان مصنوعات پی وی سی برداریم به طوری که می بینید واردات چنین ماده ای به تدریج به صفر رسیده است.


غیاثی درباره صادرات شرکت کیمیاران هم توضیح داد:  کیمیاران سالانه یا هر شش ماه یک بار افزایش ظرفیت دارد و توانسته فضای بهتری برای محصولاتش در داخل و خارج کشور فراهم کند که این را مدیون همکارانم هستم که دلسوزانه و فعال در این راستا فعالیت دارند.


مدیرعامل کیمیاران یادآور شد: فضای صادراتی برای محصولات شرکت کیمیاران باز است و بیشتر از 50 درصد تولیداتمان صادر می شود. به خصوص که در اقصی نقاط کشور و دنیا بازاریابی و درتمام نمایشگاه ها شرکت می کنیم، اما اگر محدودیت های جابجایی پول و فضای سیاسی بهتر بشود، صادرات شرکت ما هم بالاتر می رود و می توانیم یکی از قطب های صادراتی کشور باشیم که متاسفانه هنوز امنیت جابجایی پول بین مشتری و تولیدکننده خطرناک است. 


وی با بیان این که محصولات این شرکت از شمالی ترین نقطه آسیا تا شرقی ترین نقطه آن صادر می شود، درباره تأثیر تحولات کنونی عراق بر بازار صادرات محصولاتشان توضیح داد: ما یکی از برندهای خوب استابلایزردرعراق هستیم وعراق از بازارهای اولیه ما بوده است و توانسته ایم در این کشور شناخته شده باشیم به طوری که نمایندگان متعددی برای فروش محصولاتمان داریم و در نمایشگاه یازدهم نیز مشتریان بسیاری از عراق برای طرح مشکلات فنی خود به نمایشگاه آمده بودند که با آغوش باز استقبال کردیم.

 

ضربه رقابت منفی به تولید لوله و اتصالات PVC
غیاثی درباره توان رقابت محصولات ایرانی با رقبای خارجی در صورت رفع کامل تحریم ها و پیوست ایران به WTO اظهار کرد: بله محصولات ایرانی این توان را دارند، به این معنی که هر کاری در درون آن افزودنی سیاست هم نباشد. 


وی افزود: این سیاست زدگی ما صد درصد کیفیت محصولات ما را پایین می آورد. ما باید به خاطر کشورمان بیشترین تولید با بهترین کیفیت را داشته باشیم و  وقتی می گوییم که برند ایرانی بهتر است از سر صدق و صفا بگوییم که من ایرانی ام و محصولاتم بهترین است و به این منظور فرهنگ سازی انجام دهیم که جنس ایرانی بهترین است تا بازار بهتری برای مصرف محصولات ایرانی بوجود بیاوریم.


غیاثی تصریح کرد: وقتی انرژی مثبت به تولیدکننده بدهیم، بهترین محصول و کیفیت را خواهیم داشت. همان طورکه در برخی مصنوعات ایرانی مثل کاشی و لوله پی وی سی شاهدیم که برخی کارخانه ها همیشه به این بازارها سر می زنند، یا صنعت مبلمان ایران که توانسته بازار برندهای ترکیه و چین را کنار بزند.


وی درباره راهکار خروج از بدنام شدن برند ایران که با صدور محصولات بی کیفیت به کشورهای همجوار رخ داده است، اظهار کرد: رقابت منفی که بین تولیدکنندگان ایرانی هست، ضربه مهلکی به تولیدات لوله و اتصالات پی وی سی در داخل و خارج ایران زده است.  در انجمن لوله اتصالات پی وی سی پیشنهاد دادم که به این منظور تعاونی محصولات صادراتی ایران را تشکیل بدهند که از طریق این تعاونی محصولات صادر شود.


وی اضافه کرد: می شود در چارچوب کمیسیون نظارتی از سوی انجمن این مصنوعات صادراتی را کنترل کرد. یا این که یکی از ابزارهای کنترل مصنوعات صادراتی انجمنی باشد که بر محصولات نظارت کند تا هر محصولی صادر نشود که البته بستگی به سیاست های خارجی ایران دارد و این سیاست را دولت باید اتخاذ کند. وقتی دولت اعلام کند که نباید جنس بی کیفیت از ایران خارج شود، از ابزارهای نظارتی آن هم استفاده می کند.
 

برای مطالعه بیشتر اخبار شرکت کیمیاران اینجا را کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد