ارسال پاسخ

۷ شهریور ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1098

pvc-asso.ir

بهبود خواص PVC بازیافت شده

بازیافت پلیمر موادی را تولید می کند که خواص آنها به طور کلی پایین تر از خواص مواد بکر است. بنابراین بازیافت باعث تغییر در خواص مکانیکی و رئولوژیکی مواد می شود.

 به گزارش انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC به نقل از advancedsciencenews در تحقیقاتی که برزیل انجام شد،PVC بازیافت شده پس از مصرف توسط پلاسمای SF6 (سولفور هگزا فلوراید) بهبود یافت و خواص آن به ویژه مقاومت الکتریکی مشابه با رزین بکر به دست آمد. 


هدف دیگر این کار بهبود دیگر خواص سطح مانند قابلیت رطوبت با هدف ایجاد بهترین خواص دی الکتریک در pvc بازیافتی و بکر بود.پارامترهای زمان و توان مورد آزمایش قرار گرفت و بهترین شرایط (2 دقیقه، 80 وات و 120 درجه ) برای بررسی مقاومت سطح، زبری، سایش و ترکیب شیمیایی تکرار شد. اثر کهنگی (160 روز) بر روی قابلیت رطوبت مورد بررسی قرار گرفت و نمونه ها هیدروفوبیک(آبگریز) باقی ماندند. 


اتم های فلوئور( 45 درصد) بر روی سطح نمونه های بهبود یافته گنجانیده شده است، ترکیب شیمیایی نمونه ها را به 40 درصد کربن،13 درصد کلر و 45  درصد  فلوئور تغییر می دهد و مانع طبقه بندی آنها به عنوان PVC و یا PTFE می شود.محققان معتقدند که فلوئور احتمالا عامل اصلی افزایش خاصیت آبگریزی در PVC است.

 

ترجمه: انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد