ارسال پاسخ

سه شنبه ۱ دي ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n107

pvc-asso.ir

صنایع پایین دستی آماده سرمایه گذاری

با بازشدن فضای سیاسی، شرکت‌های بزرگ اروپایی علاقمند به حضور در تولید محصولات پایه و پایین دستی هستند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اويل نيوز، امیرحسن فلاح مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی از اختصاص حدود 6 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی برای بخش پتروشیمی و پالایشگاهی خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون LC برخی طرحهای پتروشیمی باز شده است.

 

به گفته فلاح با راه اندازی سوییفت، تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی سرعت بیشتری خواهد یافت.

 

وی همچنین با بیان این که سرمایه گذاران خارجی در طیف گسترده ای تقاضای همکاری با صنعت پتروشیمی ایران را دارند، گفت: به عنوان مثال هم اکنون ژاپنی ها درپی سرمایه گذاری در واحدهای یوتیلیتی متمرکز، الفین، آمونیاک، هندیها درپی سرمایه گذاری در واحدهای اوره، کره جنوبی ها درپی سرمایه گذاری در واحدهای سوختی و آروماتیکی و اروپایی ها درپی حضور در واحدهای GTTP  و پایه هستند.

 

فلاح تصریح کرد: با بازشدن فضای سیاسی، شرکتهای بزرگ اروپایی علاقمند به حضور در تولید محصولات پایه و پایین دستی هم خواهند بود.

فلاح افزود: کسانی که می خواهند در اندازه کمی سرمایه گذاری کنند، می توانند در صنایع پایین دستی یا پارکهای شیمیایی حضور داشته باشند.

 

وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه و پس از آن، ۳۶ طرح پیش بینی شده که با توجه به شرایط موجود ۱۵ طرح اولویت اجرایی دارند، گفت: این طرحها عمدتا در مناطق پارسیان، چابهار و پارس جنوبی بوده و شامل دو طرح اوره و آمونیاک، پلی پروپیلن، الفین،آروماتیک و طرحهای شیمیایی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد