ارسال پاسخ

۲۶ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1012

pvc-asso.ir

خوب تا بد نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی مشهد (بخش پایانی)

شریک اول تولید کننده؛ اداره مالیات و شریک دوم: تأمین اجتماعی/ لوله و اتصالات پی وی سی قدرت رقابت با محصولات مشابه دنیا را دارد/ نمایشگاه خوب، اما انتظار بیشتر بود...

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، بیستمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی و سرمایشی مشهد از 19 تا 23 تیر 1396 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد.

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه اینجا را کلیک کنید.

نظرات غرفه گذاران از برگزاری و کیفیت این نمایشگاه متفاوت است، برخی آن را خوب و برخی ضعیف می دانند؛ اما هیچ کدام نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی و سرمایشی که بیستمین دوره خود را تجربه می کند، عالی توصیف نمی کنند. در بخش اول این گزارش تعدادی از نظرات شرکت کنندگان منتشر شد، اینک بخش دوم و پایانی در ادامه می آید.

 

فرجی: لوله و اتصالات پی وی سی قدرت رقابت با محصولات مشابه دنیا را دارد

امید فرجی مدیر بازرگانی وتبلیغات شرکت یزدپولیکا درباره ارزیابی خود از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد گفت: سالیان زیادی است که هر سال نمایشگاه صنعت ساختمان، خرداد و تیرماه در مشهد برگزار می شود و شرکت ما هم سابقه حضور طولانی در نمایشگاه های مشهد دارد. این دوره از نمایشگاه نیز که بعد از چند سال  وقفه و رکود حاکم بر آن برگزار شده، از جمله نمایشگاه های خوب در چند سال اخیر بود.

همه فعالان صنعت ساختمان، شاهد رکود چند ساله این صنعت  در طول سال های اخیر هستند اما طبق کارهای کارشناسی ما که در این حوزه انجام شده، پیش بینی می کنیم سال 96 آغازی برای شروع دوباره رشد صنعت ساختمان در تمامی شهرها باشد.

 

وی افزود: برای بیستمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد نیز چون از قبل پیش بینی و کار کارشناسی لازم را انجام داده بودیم، از چند ماه پیش با دعوت از دوستان فعال در این صنعت و کمک گرفتن از عاملان خود در مشهد توانستیم در این نمایشگاه بازدید کننده خوب و تخصصی را شاهد باشیم به طوری که از شهرهای مختلف استان خراسان شمالی و جنوبی هم بازدید کننده داشتیم و نشست های خوبی برگزار شد. البته شاید قضاوت برای روزهای اول نمایشگاه سخت باشد اما امیدواریم قرادادهای خوبی را هم برای نمایشگاه داشته باشیم.

 

 درباره این سوال که در صورت پیوستن ایران به WTO و ورود محصولات سایر کشورها به بازار ایران، محصولات ایران چقدر توان رقابت  به لحاظ کیفی و قیمتی را دارد، پاسخ داد: در ایران، کارخانه ها و شرکت های معتبری داریم که در همه صنایع به خصوص در حوزه ساختمان امکان رقابت با همه دنیا را دارند و شاهد رشد و شکوفایی شرکت های مطرح و خوبی هستیم که محصولاتشان را به همه جای دنیا صادر می کنند.

فرجی افزود: البته مشکلاتی هم هست که اگر این اتفاق بیفتد و ایران به WTO بپیوندد، نقطه امیدی است برای شرکت هایی که تخصصی تر و کارشناسی تر کار می کنند، از این برهه عبور خواهند کرد.

 

مدیر بازرگانی وتبلیغات شرکت یزدپولیکا گفت: حدود 30 سال است که شرکت یزدپولیکا فعالیت خود را در یزد آغاز کرده است و با توانمندی مدیریت کارخانه وکارشناسانی که در حوزه های مختلف مشغول کارند، توانسته ایم بازارهای خوبی را در کشور پوشش دهیم.

 

وی درباره تولیدات این شرکت بیان کرد: محصولات یزدپولیکا از سایز 20 تا 400 میلی متر در حوزه لوله های برقی، ساختمانی، آبرسانی و آب و فاضلاب تولید می شود و توانسته ایم رضایتمندی مشتریان خودمان را جلب کنیم.

 

فرجی تأکید کرد: برای شرکت یزدپولیکا جای کار زیاد است و از خودمان توقع داریم باز هم محصولات بهتر و با کیفیت تری را وارد بازار کنیم.

 

وی در پایان گفت: من اهل تهرانم اما چیزی که از مدیریت و کارکنان یزدی شرکت یاد گرفتم، تلاش و پشتکار مثال زدنی آنهاست که در مجموعه های دیگر نیست و این تلاش را نماد شرکت خودمان می دانم.

برای مشاهده اخبار شرکت صنایع یزد پولیکا اینجا را مشاهده کنید.

 

کرباسی زاده: شریک اول تولید کننده؛ اداره مالیات و شریک دوم: تأمین اجتماعی

کرباسی زاده از مدیران شرکت نوین پلاستیک درباره ارزیابی خود از برگزاری این دوره از نمایشگاه توضیح داد: از نظر تبلیغات محیطی بسیار ضعیف بود. اگر چه مسیر نمایشگاه هم نسبت به شهر دور است ولی این موضوع شامل حال همه می شود. با این حال می توانستند تبلیغات تلویزیونی یا تیزرهای داخل استانی داشته باشند تا استقبال بیشتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه صنعت ساختمان طیف وسیعی از محصولات را دربر می گیرد و نزدیک به 200 محصول در این نمایشگاه عرضه می شود که لوله  و اتصالات پی وی سی فقط بخشی از آن است.

 

به هر حال ما تصور می کردیم که استقبال بیشتری را شاهد باشیم که این طور نبود.

 

وی درباره فعالیت شرکت نوین پلاستیک گفت: شرکت ما لوله های پی وی سی را از سایز 40 تا 200 میلی متر تولید می کند و بیشتر در زمینه لوله های فاضلاب ساختمانی فعالیت دارد.

 

کرباسی زاده با تأکید بر رضایتمندی مشتری یادآور شد: ما سعی کردیم رضایتمندی مشتری اولویت کارمان باشد و این رضایت را با کیفیت محصولاتمان تضمین کنیم . البته در کنار کیفیت بالا قیمت مناسبی را هم برای محصولاتمان ارائه کنیم.

 

وی ادامه داد: سیستم تأسیسات فاضلاب ساختمان به نوعی قلب ساختمان است و ما سعی داریم بهترین کیفیت را با بهترین قیمت به مشتری ارائه کنیم.

 

وی درباره صادرات این شرکت بیان کرد: فروش شرکت ما فقط به صورت داخلی است و برای بازار خارجی مثل افغانستان و عراق محدودیت انتقال محصول داریم.

 

وی همچنین درباره برنامه آینده شرکت نوین پلاستیک برای بازار عراق بعد از آزادسازی موصل اظهار کرد: ما با توجه به تولید محصولات جدیدی که در راه داریم و همچنین برنامه ریزی هایی که برای توسعه بازارمان در نظر داریم، امیدواریم که بتوانیم صادرات خارجی هم داشته باشیم اما در کنار آن باید دانش صادرات ونیروی آموزش دیده برای صادرات وجود داشته باشد، به خصوص برای بازار عراق باید کسی باشد که به زبان عربی و کردی آشنایی داشته باشد ، دسترسی به افرادی که بتوانند به عربی و کردی صحبت کنند برای ما محدود است. اما امیدواریم که برای دوران پسا داعش برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

 

کرباسی زاده درباره ارزیابی خود از وضعیت صنعت ساختمان کشور بیان کرد: اتفاقات شش سال اخیر باعث شد تا قشر متوسط جامعه ما که بیشترین طیف جامعه را تشکیل می دادند، به قشر فقیر تبدیل شوند و قدرت خرید از آنها گرفته شده است و حالا فقط نیازهای اولیه را می تواند تأمین کند. در نتیجه توان خرید ندارد که بخواهد مسکن تهیه یا تعمیرات انجام دهد. به همین دلیل رخت بستن رکود از صنعت ساختمان نیازمند یک پروسه طولانی مدت است و هنوز به زمان نیاز دارد که در آینده نزدیک روشن نیست.

 

وی همچنین به سود بانک ها و تأثیر آن بر این رکود اشاره کرد و گفت: وقتی بانک سود 20 درصدی دارد، تولیدکننده لوله و صنعت مسکن توان رقابت را ندارد. چرا که این سودی است که از مالیات معاف هستید، از سروکله زدن با افراد و ادارات دولتی معاف هستید و سوخت پول ندارید و نقد به حساب شما واریز صورت می گیرد، بنابراین تولیدکننده رغبت نمی کند فعالیت جدیدی شروع کند.

 

کرباسی زاده ادامه داد: در حال حاضر طبق آمار دو میلیون واحد مسکن در کشور خالی مانده است به این  دلیل که کسی قدرت خرید ندارد و این زمان می برد تا مردم قدرت خریدشان افزایش یابد.

 

وی درباره امکان رقابت تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی با محصولات خارجی در صورت پیوستن ایران به WTO بیان کرد: به لحاظ کیفی پیشرفت هایی شده، تکنولوژی تولید تدوین شده و نیروهای کار آموزش دیده اند. همچنین مسئله استاندارد که سال 85 روی آن تأکید شد، روی کیفیت این محصولات تأثیرگذار بوده است و اکنون مشتری هم دنبال کیفیت است. شاید با اجرای WTO تکنولوژی و کیفیت محصولات ایران هم مجبور شوند به سمت افزایش کیفیت حرکت کنند.

 

کرباسی زاده تأکید کرد: البته بزرگترین مشکل ما بروکراسی است و دولت هم بزرگترین مانع تولیدکننده هاست. شریک اول ما اداره مالیات و شریک دوم ما اداره تأمین اجتماعی است که اینها هم بدنه دولت هستند.

برای مشاهده اخبار شرکت نوین پلاستیک اینجا را مشاهده کنید.

 

ابهجی: نمایشگاه خوب، اما انتظار بیشتر بود

عباس ابهجی مدیرعامل شرکت یزد اتصال درباره ارزیابی خود از برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان در مشهد گفت: معمولاً نمایشگاه های مشهد از نظر برگزاری خوب است؛ چون مجری و برگزارکننده آن بسیار باتجربه و حرفه ای است و خوشبختانه این دوره از نمایشگاه مشهد هم شرایط خوبی داشت هم از نظر توجه به زیرساخت ها، فراهم کردن امکانات برای عرضه محصولاتمان و هم اطلاع رسانی در شهر خوب کار کرده بودند ومشکل خاصی برای این مسئله نداشتیم.

ابهجی درباره عملکرد غرفه یزدپولیکا بیان کرد: انتظار ما این بود که مخاطب و بازدیدکننده بیشتری را شاهد باشیم اما با توجه به این که صنعت ساختمان به صورت تخصصی در حوزه ساختمان برگزار می شود و در یکی دو سال گذشته این صنعت ساختمان دچار رکود بوده است و در همین راستا بخش خصوصی نیز از موضوع ساخت وساز دور شده است، بنابراین تعداد بازدیدکننده از نمایشگاه این دوره مشهد طبق انتظار ما نبود اما در مجموع نمایشگاه خوبی بود.

 

ابهجی مدیرعامل شرکت یزداتصال وابسته به گروه تولیدی یزدپولیکا گفت: شرکت «یزد اتصال» عضو گروه تولیدی یزدپولیکا و از شرکت های عضو انجمن ملی است که به صورت خاص در زمینه تولید اتصالات پلیمری از جمله اتصالات یو پی وی سی فعالیت دارد.

 

 این شرکت سال 92 راه اندازی شد و اتصالات از سایز 20 تا 316 میلی متر را تولید می کند که در صنعت ساختمان، آب و فاضلاب، برق، مخابرات، سیستم شبکه های آبیاری کم فشار وتحت فشار در بخش کشاورزی و آب و خاک کاربرد دارد که در همه این بخش ها با برند یزدپولیکا حضور دارد.

 

وی بیان کرد: نگاه تولیدی ما نگاه بهره بردارانه است یعنی نگاه صرفاً به کیفیت محصول نگاه نمی کنیم بلکه این کیفیت به همراه خدماتی که برند یزدپولیکا ارائه می کند، آرامش را برای مصرف کننده ایجاد می کند.

 

مدیرعامل شرکت یزداتصال درباره خدمات پس از فروش این شرکت اظهار کرد: خدمات پس از فروش ما درچند جنبه به روش های مختلفی انجام می شود که مهمترین آن آموزش و برگزاری سمینارهای تخصصی برای گروه های اجرایی ونصابان لوله و اتصالات است.

 

ابهجی در همین زمینه ادامه داد: در این سمینارها و کلاس های آموزشی با بهره مندی از روش های علمی و استانداردی که در دنیا قابل استفاده است، مباحث علمی را به زبان ساده و روان برای نصابانی که اکثریت تحصیلات آکادمیک ندارند، بیان می کنیم. بسیاری از نصابان به دلیل آن که با استانداردها آشنایی ندارند، برای اجرا و استفاده از محصولات با مشکلاتی مواجه می شوند و ما در قالب برگزاری این دوره های کوتاه مدت آموزشی و سمینارهای تخصصی آموزش های لازم را به آنها ارائه می کنیم و طبق این اصول اطمینان داریم که آرامش را به مصرف کننده نهایی می رسانیم.

 

وی افزود: همچنین با حضور مستقیم کارشناسان ما در پروژه های اجرایی و ارائه خدمات گارانتی و بیمه نامه محصولات شرکت یزداتصال پلیمر به مشتریان مان، جوابگوی مشکلات احتمالی یا موارد آموزشی و اجرایی پیمانکاران و مصرف کنندگان هستیم.

 

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه اینجا را کلیک کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد