آرشیو یادداشت ها

  • مصرف‌کنندگان کجا و چرا محصولات شما را می‌خرند

    مصرف‌کنندگان کجا و چرا محصولات شما را می‌خرند

    بهترین استراتژی‌های مصرف‌کننده با علم به این موضوع آغاز می‌شوند که افراد کجا و چرا محصول شما را می‌خرند.مفهوم یک مصرف‌کننده، بنا به جنسیت، سن، نژاد و موقعیت جغرافیایی که بتواند در ایجاد فروض دقیق و معقولانه در مورد رفتار خرید استفاده شود، دیگر منسوخ شده است.
  • انتخاب دشوار فعالان اقتصادی در انتخابات ریاست جمهوری

    انتخاب دشوار فعالان اقتصادی در انتخابات ریاست جمهوری

    عباسعلی متوسلیان - عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران (ایسنا): اتاق بازرگانی به نمایندگی از بخش خصوصی اعلام کرد که اتاق حمایت از هیچ کاندیدای ریاست جمهوری را به صلاح نمی داند، این موضوع مهم و البته تصمیمی دور اندیشانه است.
  • خانه‌های خالی و چشم انداز بازار مسکن

    خانه‌های خالی و چشم انداز بازار مسکن

    طبق سرشماری سال‌های 90 و 95، طی 5 سال تعداد واحدهای مسکونی خالی رشدی 5/ 55 درصدی داشته است، تعداد این واحدها در سال 90، یک میلیون و 663هزار و در سال 95 به 2میلیون و 587هزار واحد افزایش یافته است (معادل ارزش رقمی حدود 250 میلیارد دلار). درحالی که کل موجودی مسکن در کشور در این فاصله زمانی 18درصد رشد داشته است
  • برنامه های اقتصادی در کارزارهای انتخاباتی

    برنامه های اقتصادی در کارزارهای انتخاباتی

    در اندیشه سیاسی مدرن، در کنار آزادی‌بیان، موسسات مردم نهاد و احزاب و آزادی رسانه‌ها، انتخابات عادلانه به عنوان یکی از ارکان دموکراسی، نقش مهمی را ایفا می‌کند.
  • چرا کارآفرینی فناورانه در ایران عقب مانده است؟

    چرا کارآفرینی فناورانه در ایران عقب مانده است؟

    استارت آپ ها تنها در بخش‌هایی از اقتصاد موفق شدند که غول‌های اقتصادی کشور در آن بخش‌ها غائب بودند
  • راه رهایی بنگاه‌های کوچک و متوسط از رکود

    راه رهایی بنگاه‌های کوچک و متوسط از رکود

    موانع بسیار متعدد و پیچیده‌ای وجود دارد که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند واحدهای تولیدی را زمینگیر می‌کنند
  • افزایش رقابت جهانی محصولات پتروشیمی

    افزایش رقابت جهانی محصولات پتروشیمی

    شرکت های امریکایی هم به صورت جدی وارد بازار محصولات پتروشیمی شده اند، از همین رو ایران باید حتما در بحث پتروشیمی یک استراتژی کوتاه مدت انتخاب کند تا بازارهایی مثل افریقا و اروپا و بازارهای جدید را در کنار دست بازاری مثل چین قرار دهیم. حتی در این باره، برنامه میان مدت هم چاره ساز نیست.
  • عوامل تأثیرگذار بر رونق بازار مسکن کدام است؟

    عوامل تأثیرگذار بر رونق بازار مسکن کدام است؟

    صنعت ساختمان در حالی با میراث چهارساله رکود، سال ۹۶ را آغاز کرده است که بررسی تحولات بازار مسکن و ساخت‌وساز، تحقق رونق در این حوزه را با چالش جدی مواجه می‌کند.
  • پایانی بی تحرک در بازار مسکن

    پایانی بی تحرک در بازار مسکن

    وجود ۲.۵ میلیون مسکن خالی، عدم جذابیت سرمایه گذاری، پایین بودن قدرت خرید متقاضیان واقعی و نرخ بالای بهره بانکی چهار عامل طولانی شدن رکود مسکن عنوان می‌شود.
  • «نرم نرمک می رسد اینک بهار»

    «نرم نرمک می رسد اینک بهار»

    عباسعلی متوسلیان: دیگر بار شکوفه های امید دامن زمین را سبز می سازند و تابلوی طبیعت به زیباترین رنگ ها آراسته می شوند و این همه الهامی است برای انسان تا رسالت خود را در هستی با خدمت به خلق خداوند به غایت برساند.
  • پاسخ به 3 سؤال درباره اقتصاد امسال و سال آینده

    پاسخ به 3 سؤال درباره اقتصاد امسال و سال آینده

    سال 95 در بحث تأمین مالی سال نسبتاً سختی بود. گشایش‌های خوبی در صادرات نفت و روابط بانکی صورت گرفت، اما هم چنان تجارت با مشکلاتی همراه بود بااین‌وجود ازنظر ثبات و آرامش سال خوبی را پشت سر گذاشتیم. رکود هم چنان در بخش‌های عمده اقتصاد در سال 95 خودنمایی کرد.
  • اسرار چرخیدن چرخ شرکت های بزرگ چیست؟

    اسرار چرخیدن چرخ شرکت های بزرگ چیست؟

    رازهای موفقیت از زبان کارآفرینان
  • زمانی که بازاریابی پایداری به داد شرکت‌ها می‌رسد

    زمانی که بازاریابی پایداری به داد شرکت‌ها می‌رسد

    یکی از نیازهای جامعه کنونی، خرید خدمت به جای محصول است. آیا شما هم می‌توانید محصولات خود را به خدمت تبدیل کنید؟
  • ارز در سالی که گذشت

    ارز در سالی که گذشت

    ارز نقش لنگری در اقتصاد ایران دارد. آثار نرخ ارز در تولید، صادرات، واردات، قاچاق و سایر بخش‌ها ازجمله جذب سرمایه خارجی نمایان می‌شود.
  • اصلی‌ترین برنامه اقتصاد در سال آینده

    اصلی‌ترین برنامه اقتصاد در سال آینده

    اگر نسبت سرمایه‌گذاری به تولید ناخالص ملی به عدد مطلوب یعنی 20 تا 30 درصد برسد، یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد ایران که همان کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به رشد اقتصادی بلندمدت و باثبات است حل می‌شود.
  • 10 توصیه برای رقابت صنعتی

    10 توصیه برای رقابت صنعتی

    صنعتی شدن به‌عنوان نیروی محرکه اصلی در تغییر ساختار اقتصادی هم‌اکنون از فعالیت‌های با کاربری بیشتر، به فعالیت‌های با سرمایه‌بری و تکنولوژی‌بری بیشتر تغییر جهت داده است
  • امکان تحقق رشد ۸ درصدی با محور قرار گرفتن بخش خصوصی و کارآفرینان

    امکان تحقق رشد ۸ درصدی با محور قرار گرفتن بخش خصوصی و کارآفرینان

    برای تبدیل شدن به کشور نوظهور صنعتی در سال ۹۶ باید ۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کنیم، رتبه رقابت پذیری ما به ۵۵ برسد، ارزش صادرات غیرنفتی ما به ۱۰۳ میلیارد دلار و ارزش صادرات صنعتی و معدنی به ۶۱ میلیارد دلار افزایش یابد. تحقق این اهداف با محور قرار گرفتن بخش خصوصی و کارآفرینان ممکن خواهد بود.
  • دو هفته توفانی در بازارهای کالایی

    دو هفته توفانی در بازارهای کالایی

    انتظار بهبود تقاضا در روزهای پایانی سال به انتهای خود نزدیک شده و به این ترتیب باید گفت باز‌هم نمی‌توان از احتمال رشد قیمت‌ها در روزهای پیش‌رو با قطعیت سخن گفت و پتانسیل این جهش قیمت حتی کمتر از سال‌های گذشته خواهد بود.
  • اولویت‌های اقتصادی سال 96 چیست؟

    اولویت‌های اقتصادی سال 96 چیست؟

    نه‌تنها در سال 96، بلکه برای همیشه باید تلاش کنیم که تولید داخل حمایت شود و افزایش پیدا کند. باید برای رونق و جذب سرمایه‌گذار خارجی اقداماتی انجام شود. به‌این‌ترتیب اشتغال که به‌عنوان اولویت اول کشور است رونق پیدا می‌کند و بیکاری ریشه‌کن می‌شود. با رعایت این اقدامات ضریب جینی تغییر می‌کند و قدرت خرید خانوارها افزایش پیدا می‌یابد.
  • پشت نقاب زارا

    پشت نقاب زارا

     آمانسیو اورتگا تاجر اسپانیایی و یکی از ده میلیاردر نخست جهان است. اکونومیست در این گزارش به بررسی اصول مدیریتی این تاجر و رمز موفقیت او پرداخته‌است.