ارسال پاسخ

۲۱ تير ۱۳۹۶
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n999

رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق و دبیر کل مشترک اتاق ایران و عراق مطرح کردند:

فرصت ها و تهدیدهای بازار عراق برای صادرات/ نیاز موصل به مصالح ساختمانی

تجار واکنش سریع داشته باشند، اگر فرصت آزادسازی موصل را غنیمت نشماریم، افزایش رقبا، تهدیدی برای روابط اقتصادی ایران می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، ابراهيم محمد رضا زاده رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق و سیدحمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در برنامه رادیویی رهیافت به تشریح وضعیت بازار عراق با توجه به آزادسازی موصل و همچنین تهدیدها و فرصت های صادارتی آن برای ایران پرداختند.

 

افزایش صادارت ایران به عراق در سه ماهه اول امسال

حسینی دبیر مشترک اتاق ایران و عراق از عراق به عنوان بزرگترین و مهمترین شریک تجاری ایران یاد کرد و گفت: در حدود 95 درصد از نیازهای مردم عراق از طریق واردات تامین می شود این کشور دارای منابع مالی و ثروت زیادی است.

 

وی ادامه داد: اگر فرصت آزادسازی موصل را غنیمت نشماریم، می تواند با ورود و افزایش رقبا به بازار، به تهدیدی برای روابط اقتصادی ما تبدیل شود.

 

حسینی گفت: برنامه های بزرگی برای بازسازی عراق در حال آغاز است. از طرف دیگر 15 درصد صادرات ایران به کشور عراق است در حالی که واردات از این کشور در حداقل ممکن قرار دارد و ما تلاش می کنیم تا صادرات و واردات را متوازن سازیم.

 

دبیر مشترک اتاق ایران و عراق افزایش تولید و بهبود قیمت نفت را از عوامل موثر در توانمندی مالی عراق ذکر کرد و گفت: در سال های گذشته عراق 55 میلیارد دلار واردات داشته است که به دلیل هزینه کرد در جنگ اخیر، این میزان کاهش یافته است.

 

وی افزود: با این وجود ما در 3 ماهه اول امسال نسبت به گذشته 6 تا 7 درصد افزایش صادرات داشته ایم. اکنون ایران 6 میلیارد دلار صادارت کالایی به عراق دارد و ما به دنبال افزایش آن به 15 الی 20 میلیارد دلار هستیم.

 

موصل قبل از مواد مصرفی به مصالح ساختمانی نیاز دارد

رضا زاده رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق با اشاره به تهدیدات و فرصت های بازار عراق پس از آزاد سازی موصل گفت: موصل نیازمند تمام کالاها است حتی آنها نیاز به واردات اقلامی مانند بیل، فرغون و کلنگ را به کنسولگری ما اعلام کرده اند.

 

رضا زاد یکی از مشکلات موجود را کمبود نقدینگی در عراق ذکر کرد و اظهار داشت: باید برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود کشورهای دیگر در حال حاضر کالاهای خود را به صورت امانی در اختیار طرف عراقی می گذارند و پس از فروش، مبلغ آن را دریافت می کنند. تجار عراقی به دلیل ناامنی از عراق خارج شده و تا هنگام بازگشت و تامین نقدینگی به زمان نیاز وجود دارد.

 

وی ادامه داد: تجار ایرانی نیز می توانند در بازار عراق کالا را منوط به تحمل نسیه و امانی در اختیار طرف عراقی قرار دهند. البته در این رویه صندوق ضمانت صادارت و بانک صادارت می توانند کمک کنند. ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد خلاء یک بانک قوی در سلیمانیه است تا بتوانند پارتنر بانک و صنوق ضمانت صادارت ایران شوند.

 

رضا زاده تصریح کرد: برای این مشکل چاره ای اندیشیده شده که امیدواریم مشکلات به زودی مرتفع شوند. تجار باید واکنش سریع داشته باشند اکنون ما در شهرهای سلیمانیه، اربیل، کرکوک، نجف و کربلا مشکل امنیتی چندانی نداریم.

 

رایزن سابق بازرگانی ایران در عراق در خصوص موصل توضیح داد: مردم این شهربیش از آن که به مواد مصرفی نیاز داشته باشند، به مصالح ساختمانی و شرکت های سازنده نیاز دارند.

 

  • پیاده سازی و تنظیم توسط روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی انجام شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
مرتضی امانی پنجشنبه ۲۸ دى ۱۳۹۶
با سلام
بنده در بازار بزرگ نجف مشغول بکار هستم
واماده همکاری با هموطنان. ارسال پاسخ
م صفری چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام
ما تولید کننده پروفیل UPVC هستیم و بدنبال نماینده فعال و معتبر در مناطق مختلف کشور عراق می باشیم.
m.safari@hofmannprofile.com
اصلان افتخاری یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام لطفا ایمیل یا شماره خودتون رو بفرمایین با تشکر
اصلان عزیززاده شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام
از اردبیل هستم. می خواستم در مورد صادرات میوه و سیب زمینی بعراق بیشتر بدونم. اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشوم.
سوسن ابن نصیر یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
با سلام
جناب آقای امانی، ما یک شرکت بازرگانی در ایران هستیم و آمادگی صادرات هر نوع کالای مورد نیاز به عراق را داریم. منتظر اطلاعاتی از سوی شما هستیم.
با سپاس فراوان
ناشناس شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷
در چه زمینه ای ؟
دعوت به همکاری جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷
سلام لطفا ایمیل یا شماره تلگرام خودتان رو بفرستید تا باهم صحبت کنیم
ممنون
علی گلی
برهان سعدونی پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام. با توجه به تحریمهای کشور امریکا زندگی سختی خواهیم داشت. لذا جهت امرار معاش وسرمایه گذاری میتوان در موصل مغازه مصالح ساختمانی گذاشت؟ لطفا راهنمایی کنید. باتشکر ارسال پاسخ
برهان سعدونی جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷
سلام. خیلی دوست دارم مصالح ساختمانی به کشور عراق صادر کنم و سرمایه ی کافی برای این مورد دارم و دارای مدرک کارشناسی و بیکار هستم و فقط با من همکاری کنید که چطور مجوز بگیرم. بهراهنمایی شما نیاز دارم در صورت امکان با این شماره تماس بگیرید و مرا راهنمایی کنید ارسال پاسخ
سجاد مشتاق طالب شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام بنده ساکن اصفهان هستم و مسلط به زبان عربی و فارسی هستم آماده همکاری با تمامی شرکتهای ساختمان سازی در کشور عراق هستم و همچنین مشغول به صادرات سنگ مرمر و گرانیت به عراق هستم و همچنین لیدر شرکت آسانسور سازی در اصفهان
با تشکر از تمامی دوستان ارسال پاسخ
جواد نجفی سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام وقت بخیر،چطور میشه لوازم ساخت و ساز صادر کرد به عراق ،ارز بدست اومده از این تجارت ضرف مدت چند روز به دست تجار میرسه ارسال پاسخ
حسن فعال یکشنبه ۸ دى ۱۳۹۸
با سلام،بنده تولید کننده مصالح ساختمانی هستم،اگر ممکنه بنده رو راهنمایی بفرمایید که چطور میتونم جنسمون رو تو منطقه سلیمانیه یا اربیل صادر کنم ارسال پاسخ

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط