در حاشیه نمایشگاه کمیکال
مصاحبه با آقای کمال کاوه مدیر عامل شرکت پلیمر گلپایگان

خبرنگار: جناب کاوه، سلام و عرض ارادت.
کمال کاوه: سلام، خیلی ممنون که تشریف آوردید به غرفه پلیمر گلپایگان.
خبرنگار: نمایشگاه ایران کمیکال که از نمایشگاههای نوپاست، چگونه بود و روند و سرویسدهی را چگونه ارزیابی میکنید؟
کمال کاوه: ببینید، نمایشگاه این روزها بیشتر تخصصی شده، یعنی ایران کمیکال در واقع جای واقعی لوله و اتصالات پیویسی نیست. ولی شرکت ما به دلایلی در این رویداد شرکت کرد. هرچند که خوشبختانه استقبال خوب بوده است. هر نمایشگاهی با هر نوع دیدگاه و عملکرد، در واقع میتواند راهگشا باشد برای صنعت، ولی به طور کلی هرچه که ما به طرف نمایشگاههای تخصصی بیشتر برویم که صنعت همان صنعت نمایندگی ما باشد، میتواند بسیار مفید واقع شود.
خبرنگار: میتوانید توضیح دهید که چرا نمایشگاههای تخصصی برای صنعت شما اهمیت دارند؟
کمال کاوه: بله، نمایشگاههای تخصصی به ما این امکان را میدهند که مخاطبین و مشتریان خاصی را هدف قرار دهیم که دقیقاً به دنبال محصولات و خدمات ما هستند. این نوع نمایشگاهها به ما کمک میکنند تا روابط نزدیکتری با مشتریانمان برقرار کنیم و نیازهای خاص آنها را بهتر درک کنیم.
خبرنگار: در خصوص تولید محصولات و فرآیندهای تولید میتوانید برای خوانندگانمان بیشتر توضیح بدهید.
کمال کاوه: یکی از مواد اصلی که در تولید محصولات پیویسی استفاده میشود، سرب است که مادهای سمی و مضر برای سلامت انسان و محیط زیست است. پلیمر گلپایگان همزمان با کشورهای اروپایی از سال ۲۰۱۶ اقدام به حذف سرب از محصولات خود کرد و آن را با افزودنیهای دیگری مثل استابلایزرهای ارگانیک و یا کلسیم-روی جایگزین کرد. این فرآیند پر دردسر بود، ولی خوشبختانه امروز همکاران ما موفق شدند که تولیداتی همگام با روز دنیا و کشورهای اروپایی داشته باشند.
خبرنگار: آیا صادرات هم دارید و چگونه به بازارهای بینالمللی نگاه میکنید؟
کمال کاوه: بله، صادرات ما از سال ۲۰۰۱ به کشورهای اروپایی و همسایه شروع شد. بعد از سال ۲۰۱۶ که کشورهای اروپایی الزاماتی برای حذف سرب داشتند، ما این کار را انجام دادیم. صادرات برای هر مجموعهای میتواند یک افتخار باشد و برای اینکه با بازار صادرات هماهنگ شویم باید به اصول و رفتار خاص توجه کنیم. خوشبختانه ما در مجموعه خودمان این راهکارها را ایجاد کردیم و امروز بسیار خوشحالیم که میتوانیم محصولاتمان را به کشورهای مختلف صادر کنیم.
خبرنگار: به نظر شما، چه عواملی در موفقیت صادرات شما نقش داشتهاند؟
کمال کاوه: به نظر من، کیفیت بالا، تحویل بهموقع و پشتیبانی خوب از مشتریان از جمله عوامل کلیدی موفقیت ما در صادرات بودهاند. همچنین توانستهایم با توجه به نیازهای مشتریان بینالمللی، محصولاتمان را مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنیم که این امر نیز نقش بسزایی در موفقیتهای ما داشته است.
خبرنگار: آیا شما برنامههای خاصی برای آینده دارید؟
کمال کاوه: بله، ما همواره در تلاش هستیم تا با استفاده از فناوریهای نوین و بهبود فرآیندهای تولید، محصولات با کیفیتتری را به بازار عرضه کنیم. همچنین برنامههایی برای توسعه صادرات و ورود به بازارهای جدید داریم تا بتوانیم دامنه فعالیتهای خود را گسترش دهیم.
خبرنگار: آیا شرکت پلیمر گلپایگان در زمینه مسئولیتهای اجتماعی نیز فعالیتهایی دارد؟
کمال کاوه: بله، ما به مسئولیتهای اجتماعی خود توجه ویژهای داریم و در این زمینه فعالیتهای متعددی انجام میدهیم. از جمله این فعالیتها میتوان به حمایت از آموزش و پرورش، کمک به مراکز خیریه و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد.
خبرنگار: بسیار ممنون از شما. و اما کلام آخر، آیا نکتهای هست که بخواهید به ما بگویید؟
کمال کاوه: متشکرم از شما و امیدوارم که هر روز صنعت خودمان و ایران عزیزمان را موفق و بهروزتر ببینیم.
خبرنگار: تشکر و سپاس از جناب آقای کمال کاوه، مدیرعامل شرکت پلیمر گلپایگان که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. برای شما و مجموعه خوبتان سرفرازی آرزو میکنیم
نظرات