ارسال پاسخ

يكشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n77

pvc-asso.ir

انجمن در ترازوی نقد (6)/ ایجاد فضای اعتماد و هم‌دلی؛ مهم‌ترین دستاور انجمن

روند تولید و تصمیم‌گیری در حوزه پی‌وی‌سی طی چند سال از یک فاز سنتی فاصله گرفته و به یک مسیر علمی و تفکرمدار نزدیک می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، فرزانه خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی معتقد است دستاورد مهم انجمن ایجاد هم‌دلی و هم‌گرایی میان اعضا است. وی می‌گوید به نظر من مهمترین هدف یک تشکل صنفی این است که بتواند فضای اعتماد و هم‌دلی را میان اعضای انجمن خود به وجود بیاورد.

 

وی با اشاره به این که انجمن لوله اتصالات پی وی سی 20 سالگی خود را طی می‌کند، توضیح داد: این انجمن سال 74  با همت تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان صنعت و در دوره‌ای راه اندازی شد که کمتر کسی به فکر ایجاد تشکل و انجمن بود. اگر امروز انجمن در نقطه خوبی قرار دارد، آن را مدیون موسسان بزرگ و با برنامه‌ایی است که طی این چندین سال همواره پیگیر کار  و پشتیبان فعالیتهای انجمن بوده‌اند.

 

خرمیان ادامه داد: ما معتقدیم که جایگاه کنونی انجمن کاملا مرهون تلاش اعضای این انجمن از گذشته تا به امروز است. طی این 20 سال کارهای زیادی انجام شده است که همواره  براساس نیاز روز صنعت بوده است.

 

تعاونی، مهمترین تصمیم انجمن

 

دبیر انجمن، تاسیس شرکت تعاونی را یکی از بزرگترین تصمیماتی عنوان کرد که در این سال‌ها گرفته شده و سپس عملی شده است. وی از آن به عنوان یک «دستاورد خیلی ملموس» یاد کرد و گفت: کارکرد تعاونی که از سال 90 و 91 شروع به کار کرده، بسیار خوب بوده و مسیر پیش‌رونده‌ای داشته است. اکنون این تعاونی در جایی قرار گرفته است که می‌تواند به راحتی برنامه‌ریزی کند و اهداف صنعت را دنبال کند.

 

 خرمیان با اشاره به فاصله گرفتن از روش سنتی به روش مدرن، گفت: اینکه روند تولید و تصمیم‌گیری در حوزه پی‌وی‌سی طی چند سال از یک فاز سنتی فاصله گرفته و به یک مسیر علمی و تفکرمدار نزدیک می‌شود، این نیز حرکت بسیار مثبتی است که برای ما رخ داده است.

 

وی در همین ارتباط افزود: با تلاش‌های انجمن، اعضا به این نتیجه رسیده‌اند که این صنعت در تمامی مراحل نیاز به علم و دانش دارد؛ چه در بخش تولید و چه در بخش سیاست‌گذاری‌ها.

 

این فعال صنعتی با بیان این که انجمن با توجه به نیازهای موجود وارد مسائل می‌شود، تصریح کرد: در انجمن، کمیسیون علمی، فنی و تخصصی وجود دارد که حدود 10 سال است که فعال هستند. کارشناس‌های متخصص که درباره موارد علمی و تحقیقاتی کار می کنند در نهایت پیشنهادهای خود را به انجمن جهت تصویب قوانین و راهکارهایی مورد نیاز ارائه می‌دهند.

 

انجمن تصمیم جهت‌دار نمی‌گیرد

 

وی اظهار داشت: انجمن در بحث صادارات یا بازارهای داخلی، فعلا کمیسیون های تخصصی تعریف نکرده است؛ امور فروش و صادرات در خود واحدها صورت می‌گیرد اما چنان چه به سیاست‌گذاری خاصی در این زمینه‌ها نیاز باشد، هیئت‌مدیره به فراخور زمان، کارگروه‌ مخصوص به این کار را تعریف و رییس آن را مشخص می‌کند.

 

خرمیان گفت: ما چند کارگروه تخصصی تعریف کرده ایم که شروع به کار کرده اند، البته بنا به دلایل کاری، هنوز آن‌ها را مطرح نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عملکرد انجمن، چه نمره‌ای به دستاوردها و فعالیت‌های آن می‌دهید، اظهار داشت: این مسئله دارای دو جنبه است، اگر بخواهیم براساس کارها و وظایفی که برای انجمن تعریف کرده‌ایم به خود نمره بدهیم یا از دید اعضا به داستان نگاه کنیم، وضعیت متفاوت است.

 

خرمیان در همین زمینه ادامه داد: اعضای ما تنوع زیادی دارند و از گروه‌های متفاوتی هستند. بنابراین خواسته‌های متعددی هم مطرح می‌شود. با این وجود نقدی که وجود دارد این است که برخی از اعضا که همواره این پرسش را مطرح می‌کنند که انجمن چه فعالیتهایی دارد، در تمام این سال‌ها حتی یک بار در جلسه‌های انجمن حضور نیافته‌اند تا حداقل خواسته خود را مطرح کنند.

 

دبیر انجمن با بیان این که چنان چه اعضا به منافع جمع فکر کنند، نمره خوبی به انجمن خواهند داد، گفت: بنده از ابتدا در انجمن حضور نداشتم، اما طی این چند سال اخیر شاهد بودم که هیئت مدیره هیچ گاه جهت گیری خاصی نداشته و همیشه منافع جمع را در نظر گرفته اند. حتی اگر نوع موضع گیری یکی از شرکت کنندگان در جلسات شخصی بوده، من شاهد بودم که هیئت مدیره هیچ وقت تصمیم گیری جهت دار نداشته است.

 

 

بسیاری از شرکت‌کنندگان در مجمع انجمن لوله و اتصالات پی وی سی این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا این انجمن در کنار مجمع، همایش نیز برگزار می‌کند، خرمیان در این باره توضیح داد: ما در برنامه‌های کاری خود به صورت سالیانه پیش‌بینی همایش و حتی برگزاری سمینار را داریم. این همایش از این لحاظ برنامه‌ریزی می‌شود که اعضای ما همگی ساکن تهران نیستند  و ما می‌توانیم  زمانی را که ایشان برای حضور در فعالیتهای صنفی اختصاص می دهند به بهترین و مفیدترین زمان ممکن جهت بهره بردن از حضور متخصصین و نخبگان کشور  تبدیل کنیم.

 

وی برگزاری سخنرانی مدیریتی و صنعتی در این همایش را از جمله ویژگی‌های آن ذکر کرد که می‌تواند برای اعضا بسیار قابل استفاده باشد.

 

خرمیان با مثبت ارزیابی کردن آبنده انجمن، گفت: با توجه به روند جهانی، آینده انجمن پی‌وی‌سی را صد در صد مثبت می‌دانم. وضعیت رکود مبهم است و با توجه به شرایط کشور قابل پیش‌بینی نیست اما با این حال فکر می‌کنم آینده خوبی داشته باشیم.

 

دبیر انجمن در پایان گفت: انتظار ما از همه اعضای انجمن این است که حضور داشته باشند و به انتخاب خود باور داشته باشند و به منتخبین خود نیز اعتماد کنند.

 

لازم به ذکر است که همایش ۲۰ سالگی و مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن، روز سه شنبه 21 مهر ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی رایزن، واقع در نیاوران، کاشانک، سه راه آجودانیه، از ساعت ۹ الی ۱۵ برگزار شد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد