ارسال پاسخ

۱۳ مرداد ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7176

pvc-asso.ir

افزایش قیمت بازار پی وی سی اروپا در ماه آگوست در میان محدودیت های عرضه

قیمت پی وی سی اروپا احتمالاً در آگوست 2024 در بحبوحه کاهش میزان تولید، علیرغم عدم بهبود تقاضا در بخش بسته بندی و ساخت و ساز، افزایش می یابد. در ماه جولای، بازار پی وی سی اروپا پس از دو ماه کاهش، شاهد ثبات تا افزایش اندک بود.

ترکیبی از الگوهای تغییر تقاضا، محدودیت‌های عرضه و افزایش هزینه‌های خوراک به دلیل مشکلات تولید منطقه‌ای، چشم‌انداز ماه‌های آینده را تحت تأثیر قرار داده است. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که افزایش بالاتر قیمت ها ممکن است در سپتامبر 2024 با پیشرفت این بازار در تابستان امکان‌پذیرتر باشد.

قیمت پی وی سی در بازار آلمان در پایان جولای 2024 به دلیل تقاضای متوسط ​​در بخش ساخت و ساز پایین دست و موجودی کم، در مقادیر بالا ثابت باقی ماند. انقباض عرضه به تولیدکنندگان و فروشندگان سود می‌رساند تا قیمت‌های افزایش یافته را در کوتاه‌مدت حفظ کنند. کاهش تولید و افزایش هزینه های اتیلن بالادستی در بازار پی وی سی در بحبوحه اعتصابات بنادر منجر به محدودیت عرضه شد.

از منظر زنجیره تامین، طوفان ها و آشفتگی بازار نفت منجر به طوفانی برای افزایش قیمت PVC شد.

در بازار نفت، پس از ترور رهبر سیاسی حماس توسط اسرائیل در خاک ایران، که تهدیدات تهران را برانگیخت، قیمت نفت خام افزایش یافت. این موضوع، درگیری‌های جاری در خاورمیانه را تشدید کرده و زنجیره تامین جهانی نفت و هزینه‌های تولید در بازار PVC را تحت تاثیر قرار داده است. تشدید این تنش‌های ژئوپلیتیکی  منجر به افزایش هزینه‌های نفت در ایالات متحده شده است که شرایطی صعودی را برای قیمت PVC ایجاد می‌کند. اوایل صبح پنجشنبه،  نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) حدود 78.50 دلار معامله شد، در حالی که نفت خام برنت به بالای 81 دلار رسید.

ادامه درگیری ها در خاورمیانه و شرایط نامساعد جوی(بارندگی و بادهای شدید، رعد و برق و تگرگ احتمالی که خطر سیل در مناطق کم ارتفاع و رانش زمین در دامنه های ناپایدار را به همراه خواهد داشت) این بازار را برای اختلالات احتمالی بیشتر و افزایش قیمت PVC مساعدتر خواهد کرد.

به گفته ChemAnalyst، انتظار می‌رود قیمت PVC در بازار اروپا به دلیل افزایش پیش‌بینی‌شده قیمت‌های نفت خام بالادستی و افزایش هزینه‌های اتیلن افزایش یابد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد