ارسال پاسخ

۲۷ تير ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7118

pvc-asso.ir

اعتبار عضویت در باشگاه جهانی تجار

محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) عنوان کرد که عضویت در این نهاد معتبر بین‌المللی برای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی که می‌خواهند وارد عرصه تجارت خارجی و گفت‌وگوها و مذاکرات تجاری شوند، یک اعتبار مهم و مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی ICC)) با اشاره به مزیت‌های استقرار نمایندگی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار اتاق تهران گفت: در چارچوب همکاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در بخش پنجره واحد اتاق تهران، میزی هم به کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) اختصاص پیدا کرد تا همکاران ICC طی سه روز در هفته در تعامل با فعالان اقتصادی نسبت به تبیین و توضیح اهداف و خدمات این نهاد بین‌المللی و همچنین شرایط عضویت در این نهاد اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمد خزاعی در حاشیه مراسم استقرار نمایندگی ICC گفت: انتظار این است که استقرار این نمایندگی در اتاق تهران بتواند زمینه حضور موثر شرکت‌های ایرانی و اعضای اتاق تهران در بدنه ‌بین‌الملی تجارت و اقتصاد دنیا را فراهم کند.

 او با ارائه این توضیح که «اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با ساختاری شبیه ساختار سازمان ملل متعلق به بخش خصوصی بوده و مقر آن در پاریس است» ادامه داد: این نهاد با بیش از 45 میلیون عضو حقیقی، قوانین و مقررات مربوط به حوزه‌های مختلف اعم از بانکی، گمرکی، مالیاتی، تجاری و حقوقی را به تصویب ‌می‌رساند و این مقررات در جهان ساری و جاری ‌می‌شود. به عبارت دیگر، اتاق بازرگانی بین‌المللی نهادی است که شبکه ارتباط ‌بین‌المللی را میان واحد‌های تجاری و اقتصادی در کشورهای مختلف دنیا برقرار می‌کند.

خزاعی با بیان اینکه این نهاد بین‌المللی در حدود 100 کشور از جمله ایران دارای نمایندگی است، افزود: ایجاد میز کمیته ایرانی ICC در اتاق تهران به ارتقای سطح آشنایی اعضای اتاق تهران با ICC و کمیته ایرانی آن کمک کرده و افزایش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بخش‌ خصوصی و در نهایت زمینه پیوستن بازرگانان ایرانی به شبکه جهانی تجارت را فراهم می‌کند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی عضویت در ICC را به مثابه عضویت در یک باشگاه جهانی توصیف کرد و گفت: بازرگانی که برای توسعه صادرات هدف‌گذاری کرده است، نیازمند ارتقا دانش حقوقی، شناخت نوع قراردادها و آشنایی با رویدادها و روندهای جدید بین‌المللی و همچنین ایجاد ارتباط با نهادها و شخصیت‌های مشابه در سراسر دنیاست و اهمیت حضور و عضویت در این باشگاه مهم ‌بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست.

او افزود: یک شبکه ارتباطی درICC وجود دارد که اتاق‌های بازرگانی ‌می‌توانند عضو آن شوند و از طریق عضویت در آن کلیه فرصت‌های کشور خود را در سطح ‌بین‌المللی معرفی کنند. این شبکه ارتباطی در قالب کنگره ملی اتاق‌های بازرگانی شکل ‌می‌گیرد و سالانه بیش از دو هزار اتاق بازرگانی در آن شرکت می‌کنند. یا فدراسیون اتاق‌های بازرگانی که سالانه هزاران شرکت خارجی در آن شرکت می‌کنند و از مزایای این شبکه ارتباطی بهره می‌برند.

 خزاعی با تاکید بر اینکه یکی از شروط تجارت موفق، ارتقای آگاهی و همراهی با جریانات روز تجارت و همچنین ایجاد ارتباط در سطح ‌بین‌المللی است، ادامه داد: عضویت در چنین باشگاهی، بازرگانان ایرانی را از موقعیت انفرادی خارج کرده و وارد محیط ‌بین‌المللی می‌کند. افزون بر این، عضویت در ICC برای کسانی که می‌خواهند وارد عرصه گفت‌وگوها و مذاکرات تجاری شوند، یک اعتبار مهم و مزیت بزرگ در دنیا محسوب می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد