ارسال پاسخ

۱۲ تير ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7075

pvc-asso.ir

نشست خبری پایوکس 2024 برگزار شد

مسعود معظمی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه: نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله و اتصالات ، شیرآلات بهداشتی ، تجهیزات آشپزخانه ، حمام، سونا و استخر در اصل از کنار هم قرار گرفتن سه نمایشگاه اتفاق افتاده ، نخستین نمایشگاه شیرآلات است که برای اولین بار از  صنعت مادر یعنی صنعت ساختمان جدا شده و برای اولین بار تجربه نمایشگاه اختصاصی را دارد و در کنار آن نمایشگاه لوله و اتصالات که نهمین دوره خود را تجربه می کند و امسال برای اولین بار شرکت نمایشگاهی تهران مجری برگزاری این نمایشگاه است.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از خبرنگار ایفنا؛ صبح دیروز دوشنبه 11 تیر نشست خبری نهمین نمایشگاه بین المللی لوله و اتصالات ، شیرآلات بهداشتی ، تجهیزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.
مسعود معظمی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار ایفنا مبنی بر اینکه چه برنامه ها و کارگاه های تخصصی برگزار خواهد شد و چه تعداد شرکت های در این دوره حضور دارند ، گفت: نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوله و اتصالات ، شیرآلات بهداشتی ، تجهیزات آشپزخانه ، حمام، سونا و استخر در اصل از کنار هم قرار گرفتن سه نمایشگاه اتفاق افتاده ، نخستین نمایشگاه شیرآلات است که برای اولین بار از  صنعت مادر یعنی صنعت ساختمان جدا شده و برای اولین بار تجربه نمایشگاه اختصاصی را دارد و در کنار آن نمایشگاه لوله و اتصالات که نهمین دوره خود را تجربه می کند و امسال برای اولین بار شرکت نمایشگاهی تهران مجری برگزاری این نمایشگاه است. بخش سوم یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های ما محسوب میشود ؛ بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات آشپزخانه ، حمام، سونا و استخر و صنایع وابسته را داریم که این سه نمایشگاه را در کنار هم قرار دادیم و به عنوان یک زنجیره تعریف کردیم تا کار مصرف کننده نهایی هم در این نمایشگاه آسان شود تا از این نمایشگاه به بهترین شکل بهره برداری کنند.


وی افزود: این زنجیره برای سازندگان، انبوه سازان ، مهندسین و پیمانکاران حائز اهمیت است. فضایی که تحت پوشش این نمایشگاه قرار گرفته فضایی بالغ بر سی هزار مترمربع ، فضای مفید دوازده هزار مترمربع و فضای باز داخلی سیصد مترمربع و فضای بازی که در اختیار عزیزان قرار گرفته هزار و پانصد مترمربع است.‌گروه های کالایی حاضر در نمایشگاه گروه شیرآلات ، گروه لوله و اتصالات و شرکت های تولیدکننده ماشین آلات در هر دو گروه ، شرکت های دانش بنیانی که در صنعت شیرآلات فعالیت می کنند، استارت آپ های که در این صنعت شروع به فعالیت کرده و به بازدهی رسیدند، گروه های فناور و گروه‌هایی که در حوزه بسته بندی تجهیزات تکمیلی این صنعت فعال هستند ، گروه صنعت آشپزخانه و گروه حمام و سونا و استخر و صنایع وابسته هستند.
معظمی با اشاره به اینکه در این دوره میزبان ۱۳۸ شرکت هستیم ، بیان کرد: بیش از ده شرکت خارجی از کشورهای چین، ترکیه، اسپانیا ، آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، هلند و فنلاند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه برگزاری کارگاه های تخصصی و آموزشی را داریم که شامل شش کارگاه تخصصی تحت عناوین مختلف در حوزه بازاریابی ، مارکتینگ و توسعه بازار و صادرات کالاهای تخصصی سه گروه صنفی ما محسوب می‌شود. برگزاری دو کنفرانس تخصصی و یک گردهمایی تخصصی به میزبانی گروه شیرآلات جزیره را خواهیم داشت. در بخش بعدی بحث رونمایی از محصولات خلاقانه و نوآورانه شرکت ها را داریم. ما از کشورهای منطقه اعم از سوریه، قطر،عمان، لبنان، روسیه و ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان و ازبکستان به عنوان هیئت تجاری دعوت کردیم تا در این دوره حضور داشته باشند.
میرزایی دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی ایران در ادامه این نشست خبری گفت: انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی سی سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و بیست و سه سال است که این انجمن ثبت شده است. هر صنعتی نیاز به رشد و پیشرفت دارد و در کشورهای دیگر هم همینگونه است ولی رشد آنها خیلی بیشتر از ما است زیرا ما برای نمایش محصولات خود با مشکلات عدیده ای رو به رو بودیم. سال گذشته حدود ده هزار متر مربع درخواست فضای نمایشگاهی داشتیم و تا سی هزار مترمربع هم برای واحدها می‌توانستیم پوشش دهیم. روند پیشرفت شیرآلات برای هر قسمت استاندارد اجباری داریم و نمی‌توانیم شیرآلاتی تولید کنیم که غیراستاندارد باشد این موضوع با دارو برابری میکند و دارو در زمان کمتری اثرگذار است اما در شیرآلات بهداشتی این زمان طولانی تر است. اشتغال زایی در این زمینه را شاهد بودیم که بالغ بر بیست هزار نفر در بصورت مستقیم در انجمن و صد هزار نفر بصورت غیر مستقیم فعالیت دارند.
وی افزود: مواد خام از ابتدای پروسه تولید تا به محصول برسد نیاز به دستگاه ، اپراتورهای خاص و کارگرها دارد و زمانی که محصول نهایی به دست آمد باید نمایش داده شود تا افرادی که نیاز دارند آن را خریداری کنند. ما از دست اندرکاران نمایشگاه تقاضا داریم تا مبالغ پرداختی برای نمایشگاه را کمتر کنند تا واحد‌های تولیدی بیشتری در این نمایشگاه شرکت کنند. در تمام دنیا موانع تولید زیاد داریم  اما در ایران مضاعف است برای مثال همه مشکل مالیاتی دارند ولی در تمامی کشورها برای بیزنس ها مالیات پرداخت می شود ، تمام دنیا برای تولیدکنندگان خود ارزش قائل هستند و آفرهایی برای صادرات محصولات و ارزآوری  به انها داده می شود ولی در کشور ما اینگونه نیست.


میرزایی در خصوص مالیات گفت: بحث این است که در تمام دنیا مالیات را از صندوق می گیرند نه اینکه شما یک بار می خرید مالیات می دهید، فرآوری می کنید مالیات می دهید و به بنکدار می دهید مالیات می دهید و این یعنی در کشورهای خارجی مالیات را از تولید کننده نمی گیرند. از طرفی هیچ فیلتری برای آنهایی که بصورت قاچاق صادر می کنند ، وجود ندارد و نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم و باید فیلتری در مرز باشد تا این محصولات رصد شود.
اسدی مدیریت زنجیره تامین شرکت پلیمر گلپایگان در این نشست خبری گفت: باید در این نمایشگاه ها سدی ایجاد شود تا همان شرکت های زیر پله ای نتوانند وارد نمایشگاه شوند زیرا زمانی که وارد نمایشگاه شوند تولیدات خود را می فروشند . ما نیاز به یک نرم افزار جامع برای نمایشگاه ها داریم که انتخاب برندهای که در نمایشگاه شرکت کردند برای مردم راحت تر باشد و حتی به سایت ها لینک شوند. بحث بعدی بحث اختراعات است برای مثال شرکت پلیمر گلپایگان کف شوری اختراع کرده که وقتی شی با ارزشی داخل آن می افتد ، پایین نمیرود و شما به راحتی با یک پیچ گوشتی آن را باز کرده و شی را بردارید و از طرفی این کف شور جوری تعبیه شده که آب داخل سیفون بخار نشود زیرا زمانی که بخار شود آشپزخانه بوی نامطبوعی می گیرد و حتی اجازه ورود حشرات را به آشپزخانه نمیدهد . وقتی این محصول اختراع و ثبت می شود و زمانی که میخواهد در نمایشگاه ارائه دهد ، می بیند چند شرکت دیگر هم آن را تولید و ثبت کردند و مردم به راحتی خرید می کنند این یکی از مشکلات تولید کنندگان است که وقتی طرحی به اسم شرکتی ثبت میشود ، باید کاملا به اسم شرکت باشد.

گفتنی است نهمین نمایشگاه تخصصی لوله و اتصالات ، شیرآلات بهداشتی ، تجهیزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد