ارسال پاسخ

۴ تير ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7047

pvc-asso.ir

شرکت Vynova برنامه R&D در زمینه تکنولوژی های بازیافت PVC را اعلام کرد

شرکت Vynova پیاده سازی یک برنامه تحقیق و توسعه برای پیشرفت بیشتر بازیافت PVC و کمک به زنجیره ارزش PVC جهت سرعت بخشیدن به اقتصاد چرخشی را اعلام کرد. تلاش‌های نوآورانه Vynova بر فناوری‌هایی متمرکز است که با هدف حذف فلزات سنگین از ضایعات پی وی سی سخت پس از مصرف مانند پروفیل‌های پنجره یا لوله‌های استفاده شده، انجام می شود.

پی وی سی به طور گسترده ای در کاربردهای طولانی مدت و بادوام استفاده می شود و می توان آن را به طور مکرر به صورت مکانیکی بدون از دست دادن خواص کلیدی بازیافت کرد. در طول 20 سال گذشته، زنجیره ارزش وینیل اروپایی در اجرای گسترده فرآیندهای بازیافت مکانیکی، با بیش از بازیافت سالانه 700 هزار تن پی وی سی در اروپا موفق بوده است.

با این حال، به دلیل طول عمر طولانی PVC  در کاربردهایی مانند پنجره ها یا لوله ها، ضایعات پی وی سی اغلب هنوز حاوی مواد افزودنی قدیمی هستند که دهه ها پیش در تولید استفاده می شدند، اما از آن زمان توسط صنعت وینیل اروپا حذف شده اند. به منظور اطمینان از انطباق کامل با محدودیت های موجود و بالقوه آینده مربوط به چنین افزودنی های قدیمی، راه حل های نوآورانه مورد نیاز است.

برای کمک به تحقق این هدف، Vynova یک برنامه تحقیق و توسعه پیاده سازی کرده است که شامل تلاش های تحقیقاتی داخلی و همکاری با مؤسسات دانشگاهی است. یکی از این همکاری ها بر حذف فلزات سنگین مانند سرب و کادمیوم از محصولات پی وی سی سخت پس از مصرف، از طریق ترکیبی از فناوری های انحلال و فیلتراسیون غشایی، متمرکز است. اگر تلاش‌های تحقیقاتی فعلی در ارائه راه حل های  بازیافت گسترده و قابل دوام برای صنعت PVC اروپا موفقیت آمیز باشد، Vynova تا سال 2030 به سمت صنعتی‌سازی این فناوری‌ها حرکت خواهد کرد.

کریستوف آندره، مدیرعامل Vynova گفت: در چند سال گذشته، ما راه حل های مختلف فناوری را برای کمک به بهبود اقتصاد دایره‌ای PVC بررسی کرده‌ایم. هدف این برنامه تحقیق و توسعه تکمیل و توسعه بیشتر فناوری‌های بازیافت مکانیکی موجود است. ما مشتاقانه منتظر ادامه تعامل با شرکای زنجیره ارزش PVC هستیم. پایداری هسته اصلی استراتژی و ماموریت ما برای ارائه راه حل هایی است که در عین حفاظت از جو، محیط زیست و منابع ، مزایایی برای علم شیمی درجامعه به ارمغان می آورد. تلاش های ما برای پیشبرد بازیافت PVC نشانه دیگری از این تعهد به پایداری است. در سال های اخیر، ما همچنین محصولات VynoEcoSolutions خود را که دارای گواهینامه ISCC PLUS با ردپای CO2 کم هستند، مانند پی وی سی دایره ای، زیست دایره ای و مشتق از انرژی های تجدیدپذیر و همچنین سود سوزآور مشتق شده از انرژی تجدید پذیر راه اندازی کرده ایم.

اخیراً، کارخانه ما در Mazingarbe فرانسه به اولین سایت تولید PVC در جهان تبدیل شد که گواهینامه Operation Clean Sweep را دریافت کرد. این گواهینامه برای شرکت هایی صادر خواهد شد که متعهد به رعایت حداقل انتشار ضایعات و جلوگیری از اتلاف مواد اولیه می شوند. همچنین در مارس 2024، رتبه پلاتینیوم EcoVadis به ما اعطا شد که ما را جز شرکت های برتر  بین  130000 شرکت ارزیابی شده برای عملکرد پایداری قرار داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد