ارسال پاسخ

۳ تير ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7041

pvc-asso.ir

بررسی پایداری در محصولات pvc با ابزاری نوین

نرم افزار جدید CCaLC2 برای pvc پایدار که هدف آن کمک به تولید کنندگان محصولات pvc برای کاهش اثرات زیست محیطی حاصل از آنهاست، راه اندازی شده است.

این نرم افزار پایداری که در اینجا به صورت رایگان در دسترس است، پایداری زیست محیطی و اقتصادی محصولات و فرایندهای pvc را ارزیابی می کند و به متخصصان صنعت و غیر متخصصان این امکان را می دهد تا به سرعت هزینه ها را برای هم کارخانه و هم تجارت خود تخمین بزنند.

این روش ساده است: کاربران داده های مربوط به مصرف مواد خام، انرژی و انتشارات به هوا، آب و ضایعات جامد را عرضه می کنند. براساس این اطلاعات، این ابزار تاثیر تولید pvc را  محاسبه می کند که شامل ردپای کربن( پتانسیل گرمایش جهانی)، پتانسیل اسیدی شدن، پتانسیل اتروفیکاسیون، پتانسیل تخریب لایه اوزون؛ دود فتوشیمیایی، پتانسیل سمیت برای انسان است.

 نتایج ارزیابی چرخه حیات (LCA) با استفاده از روش ارزیابی چرخه حیات در استاندارد ISO 14044 محاسبه می شود.  این نرم افزار pvc یک ابزار عمومی پیشرو است که برای محاسبات کربن در طول چرخه عمر فعالیت های صنعتی (CCaLC) شناخته شده است .

این پروژه توسط استاد مهندسی شیمی پایدار از دانشگاه منچستر رهبری شد.  pvc ماده مهمی است اما توسط مخالفان به علت برخی از مسائل مربوط به پایداری مورد انتقاد قرار گرفته است.این ابزار نه تنها به صنعت  pvc برای برآورد و در نهایت کاهش اثرات زیست محیطی کمک خواهد کرد همچنین برای فهمیدن و درک هزینه هایی که ممکن است با محاسبه ارزش افزوده در طول زنجیره های عرضه بدست آید به ما کمک خواهد کرد.  این ابزار با استفاده از نمونه های واقعی توسعه یافته است که در نرم افزار گنجانیده شده است و اگر داده ها برای سایر مواد در دسترس باشد می توان یک مقایسه پایداری انجام داد.قاب پنجره های pvc را می توان با قاب پنجره های چوبی مقایسه کرد اگر اطلاعات برای فریم های چوبی ارزیابی و تحلیل شده باشد.

با این حال این ابزار تنها بر روی pvc تمرکز می کند. زمانی که تخمین ها محاسبه می شوند، کاربران میتوانند نقاط داغ در سیستم را مشاهده کنند و برای کاهش هزینه های زیست محیطی و اقتصادی اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد