ارسال پاسخ

۲۹ خرداد ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7029

pvc-asso.ir

فرایندی جدید در تولید VCM از استیلن

شرکت Transform Materials ، پیشگام در فناوری‌های شیمیایی پاک و پایدار، با Johnson Matthey، رهبر جهانی در فناوری‌های پایدار همکاری کرده است. این دو شرکت با بهره گیری از تخصص دانشمندان و مهندسان خود، قصد دارند انقلابی در تولید VCM با فرآیندی جدید ایجاد کنند که انتشار کربن را کاهش می دهد و استفاده از جیوه به عنوان کاتالیزور را حذف می کند.

این همکاری ترکیبی از فناوری پیشرفته Transform Materials برای تولید استیلن از هیدروکربن های مختلف با زنجیره کوتاه و فناوری نوآورانه Johnson Matthey با کاتالیزور عاری از جیوه که استیلن را  به مونومر وینیل کلرید (VCM) تبدیل می کند. استیلن که معمولاً از طریق هیدرولیز کاربید کلسیم تولید می‌شود، یک جزء ضروری در بسیاری از فرآیندهای شیمیایی است.

کاربید کلسیم از طریق یک فرآیند انرژی بر با استفاده از زغال سنگ و سنگ آهک به عنوان مواد اولیه تولید می شود، در حالی که VCM از طریق واکنش پلیمریزاسیون به PVC تبدیل می شود. سوابق نشان می دهد، جیوه کاتالیزور ارجح برای هیدروکلرینه کردن استیلن برای تولید VCM بوده است. با این حال، کنوانسیون جهانی Minamata اکنون استفاده از کاتالیزورهای جیوه را در کارخانه های جدید VCM ممنوع می کند. کاتالیزور اختصاصی جانسون متی راه حلی سازگار برای نیروگاه های جدید و فعلی VCM ارائه می دهد.

فناوری‌های Transform و Johnson Matthey  با هم یک مسیر جایگزین برای تولید PVC ارائه می‌دهند که تأثیر گرمایش جهانی را در مقایسه با روش‌های متداول به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و نیاز به کاتالیزورهای جیوه را از بین می‌برد. این نوآوری به سه چالش مهم صنعت می پردازد:

 

  1. تاثیرات زیست محیطی: روش های سنتی تولید پی وی سی به شدت بر کاتالیزورهای زغال سنگ و جیوه متکی هستند که خطرات زیست محیطی قابل توجهی را به همراه دارند. همکاری بین Transform و Johnson Matthey  ، استفاده از کاتالیزور JM را برای تولید VCM از استیلن با استفاده از طیف گسترده‌تری از مواد اولیه معرفی می‌کند و وابستگی به مواد مضر را کاهش می‌دهد.
  2. اجتناب از تولید محصول جانبی: برخلاف تولید سنتی پی وی سی مبتنی بر اتیلن، این رویکرد جدید به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا به طور انتخابی تولید را از طریق تبدیل مستقیم استیلن به VCM افزایش دهند و از تشکیل محصولات جانبی اجتناب کنند.
  3. انتشار کربن: فرآیند سنتی کاربید، مونوکسید کربن را از آهک و زغال سنگ تولید می کند. این همکاری فرآیندی را ترویج می دهد که محصولات فرعی از کربن را منتشر نمی شود و به طور بالقوه منجر به کاهش انتشار کربن در مقایسه با روش‌های سنتی تولید کاربید کلسیم می‌شود.

Kenn Flessner، مدیر عامل Transform Materials، از شراکت با Johnson Matthey ، شرکتی که در نوآوری و رهبری در فناوری های پایدار تجلیل شده است، ابراز خوشنودی کرد. "صنعت پی وی سی در جستجوی روش های جدید برای برآورده ساختن نیازهای تولید و در عین حال تاکید بر پایداری است. این مشارکت ما را قادر می سازد راه حلی پیشرفته ارائه دهیم که به تولیدکنندگان پی وی سی اجازه می دهد تا تولید را به صورت تدریجی بدون قربانی کردن اهداف زیست محیطی خود افزایش دهند."

آلن اینگهام،  مدیر Johnson Matthey  ، اظهار داشت: با ترکیب کاتالیزور هیدروکلریناسیون پیشرفته و فناوری VCM با روش‌های نوآورانه تولید استیلن Transform Materials، ما به تولیدکنندگان PVC راه حلی جذاب برای افزایش ظرفیت تولید و در عین حال حفظ مسئولیت زیست‌محیطی ارائه می‌دهیم. این همکاری با اهداف پایداری ما مطابقت دارد و ما را به تأثیر قابل توجهی بر تغییرات مثبت در صنعت PVC می رساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد