ارسال پاسخ

۲۶ خرداد ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n7019

pvc-asso.ir

سود جویان بازار لوله و اتصالات پی وی سی ، این بار با پوشش استاندارد لوله های محافظ هادی

اخیرا گزارش بازار لوله و اتصالات PVC ، همچنین استعلام از آزمایشگاههای همکار استاندارد ، چالش دیگری را بر مسیر صنعت تولید و لوله و اتصالات ، بازار ساختمان و در نهایت انجمن لوله و اتصالات PVC قرارداده است . " تولید و توزیع لوله های برقی PVC با سایزهای نامتعارف "

بر اساس اطلاعات دریافتی از تولید ، بازار و آزمایشگاه های همکار ، پر مصرف ترین سایزهای لوله های برقی 20،25،و32 هستند و به ندرت سایز 40 با نسبت یک درهزارمصرف می شود . اما سود جویان بازار و آنانکه درآمدهای بدون چهار چوب خود را بر اساس برداشت از جیب مصرف کننده بی اطلاع و توزیع کننده سودجو برنامه ریزی کرده اند، با محدود شدن تولید و مصرف لوله های ناودانی با ضخامت های پایین ، راه سؤ استفاده از استاندارد  لوله های برقی را در پیش گرفتند .

و چه چیز بهتر از یک استاندارد مترقی و جهان اولی که علیرغم تمام تلاش ها، استدلال ها و اعتراضات انجمن لوله و اتصالات PVC ، محدودیتهای در صد فیلر ، ضخامت و اشتعال پذیری در آن اعمال نشد و دود آن امروز در چشم مصرف کننده و بازار و یک صنعت 70 ساله در کشور می رود .

آری امروز همان سود جویان همیشگی سایزهای 90 ، 110 و 125 لوله های برقی PVC  را روانه بازار کرده اند و به گواه اداره استاندارد استان تهران در کنار مهر استاندارد و شماره استاندارد لوله برقی ، گاها" عبارت (BD)1 -9119 هم درج نموده اند.

طبیعتا این لوله ها در بازارلاله زار یافت نمی شوند و باید در بازار شادآباد به دنبالشان گشت که البته با آن همه تفکرات و برنامه های سودجویانه،یافتشان هم آسان نخواهد بود.در هر حال اداره کل استاندارد استان تهران در تاریخ 1403/03/23اقدام به برگزاری یک جلسه فورس ماژور با حضور تعداد بیش از 18-16 شرکت از اعضای  انجمن پلاستیک و پلیمر استان تهران ، آزمایشگاه آریانام و نماینده انجمن لوله و اتصالات PVC نمود. در این نشست حضوری که حدودا" 3 ساعت به طول انجامید ، کلیه شرایط ایجاد شده در بازار و آدرس های تخلفات رخ داده توسط مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد مطرح گردید و اشارات متعددی به انواع تخلفات و آگاهی اداره نظارت  از این موارد شد . در نهایت آقای مهندس احمدی به عنوان مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد آخرین اخطار خود را به متخلفان داد و اظهار نمود که ظرف مدت یک هفته کلیه لوله های برقی با سایز های نامتعارف و بزرگتر از 40 میلیمتر باید توسط تولید کننده از سطح بازار جمع آوری گردد  و بعد از این تاریخ هر گونه لوله ی برقی با سایز بالاتر از 40 میلیمتر منجر به ارسال به دادگاه، توزیع کننده و تولید کننده خواهد شد .

همچنین مقررشد اداره کل استاندارد استان تهران طی مکاتباتی با شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی استان تهران و مدیریت شهرهای جدید ، موضوع را اطلاع رسانی کرده و اخطار های لازم را در خصوص بی توجهی به مصرف لوله های PVC غیر فاضلابی برای کاربرد در فاضلاب ساختمان ، منعکس نماید .

متن نامه  استاندارد تهران به  معاونت امور عمرانی استانداری تهران به شرح زیر است:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد