ارسال پاسخ

۲ اسفند ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n696

pvc-asso.ir

دولت هزینه ثبت برند در خارج کشور را می‌پردازد

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: در راستای تقویت نام‌نشان‌‌های تجاری ایرانی و اجرای قانون رفع موانع تولید، این سازمان مکلف شده برای توسعه برندهای داخلی برنامه‌ریزی کند.

محمدرضا مودودی معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در نخستین نشست هم‌اندیشی با صاحبان 18 برند منتخب کشور گفت: تنها مرجع قانونی ارزیابی، انتخاب و معرفی نام‌نشان‌های برتر تولیدی و تجاری کشور، سازمان توسعه تجارت ایران است و اقدام هر مجموعه دیگری تحت این عنوان، بدون اخذ مجوز رسمی از این سازمان، تخلف محسوب شده و فاقد وجاهت قانونی است.

 

معاون سازمان توسعه تجارت افزود: به منظور ساماندهی نظام تبلیغات و توسعه فرهنگ برند و تقویت نام‌نشان‌های تجاری ایرانی و به استناد ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران مکلف شده تا در جهت ایجاد، تقویت و توسعه نام‌نشان‌های تجاری داخلی، محصولات صنعتی و بنگاه‌های صادراتی، برنامه‌ریزی و اقدام کند.

 

وی بیان داشت: در همین راستا، نخستین جشنواره برند ایرانی با رویکرد علمی و با کمک نخبگان دانشگاهی برگزار و از 18 برند برتر تجاری ایرانی تجلیل شد.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر این نکته که سهم برند در توسعه بازار و ارزش افزوده کالا بسیار مهم است، افزود: به دلیل نقش تأثیرگذار برند و نشان تجاری در توسعه محصول و بازار، باید با جدیت از تندیس‌فروشی در این حوزه جلوگیری کرد و مانع از آن شد که برندهای خوشنام و موفق در سایه برگزاری همایش‌های کاسب‌کارانه و غیرکارشناسی، کم فروغ و بی‌اهمیت شده و ارزش واقعی آنها مخدوش و نامشخص شود.

 

وی با اشاره به بند 5 ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر افزود: تشویق تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صاحبان نشان برتر داخلی در حیطه وظایف و مسئولیت‌های قانونی سازمان توسعه تجارت ایران است و در همین راستا این سازمان نه تنها برنامه‌های آموزشی ـ فرهنگی مدونی برای تقویت و توسعه نام‌نشان‌های تجاری بنگاه‌های ایرانی دارد، بلکه از ثبت این برندها در بازارهای هدف نیز به صورت مستقیم حمایت می‌کند و بخشی از هزینه ثبت برند در مراکز رسمی کشورهای هدف را نیز می‌پردازد.

 

مودودی نقش برندهای برتر ایرانی را در صیانت از جایگاهی که به سختی در طول سالیان گذشته کسب کرده‌‌اند، بسیار حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با محدودشدن فعالیت‌های سودجویانه، غیرکارشناسی و کاسب‌کارانه برگزارکنندگان غیرقانونی همایش‌های مشابه، ارزش و اهمیت این نام‌نشان‌های برتر بیشتر برای مصرف‌کنندگان نهایی قابل لمس شود و بتوانند از ظرفیت برند به نفع توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای هدف بهره ببرند.

 

در این نشست صاحبان برندهای برتر ایرانی، آمادگی کامل خود را برای حمایت از اقدامات سازمان در تقویت و توسعه نام‌نشان تجاری اعلام کرده و خواستار نقش پررنگ‌تر خود در فرآیند انتخاب، ترویج و توسعه فرهنگ برندینگ در کشور شدند.

 

منبع:پایگاه خبری اتاق ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد