ارسال پاسخ

۱ خرداد ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6934

pvc-asso.ir

درخواست تغییر ارزش گمرکی لوله و اتصالات PVC و گزارش اقدامات انجمن

در پی مشکلات عدیده ی صادرکنندگان واقعی لوله و اتصالات PVCدر رفع تعهد ارزی صادرات با وجود انجام بخش عمده معاملات صادراتی آنها بر مبنای ریال، انجمن اقدام به پیگیری اصلاح ارزش صادراتی کالاها از طریق سازمان توسعه تجارت و رونوشت به سایر ادارات و سازمان ها از جمله گمرک جمهوری اسلامی ایران نمود.

 

 

پس از پیگیری های مکرر و عدم دریافت پاسخ صریح و مشخص، مجددا در تاریخ 1402/12/19 ناچار به ارسال نامه پیرو جهت پیگیری موضوع گشت.

تقریبا این مکاتبات یکبار تمام بخش های وزارت صنعت، معدن و تجارت را درنوردید و به مقصد واقعی نرسید. لیکن پیگیری های انجام شده از طریق اتاق بازرگانی ایران و تهران منجر به تشکیل جلسه ای ما بین مدیران گمرک و تشکل های اقتصادی عضو اتاق در تاریخ 1403/03/01 ساعت 7:30 در محل اتاق بازرگانی تهران و با حضور تعدادی از تشکل های صنفی از جمله انجمن لوله و اتصالات PVC گردید.

 

در این نشست نماینده انجمن ضرورت اصلاح ارزش گمرکی را به همراه سوابق مکاتبات و عدم دریافت پاسخ از گمرک عنوان کرد و در همان جلسه مقرر شد این درخواست مجددا از طریق دفتر تعیین ارزش ثبت و پیگیری گردد.

 

شایان یادآوری است روز دوشنبه 1402/02/31 اهم از طریق اعضای هیئت مدیره و جلسه با مدیرکل گمرک استان اصفهان، این موضوع در دستور کار پیگیری تا حصول نتیجه قرار گرفته بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد