ارسال پاسخ

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6891

pvc-asso.ir

الزام دستگاه های اجرایی برای پذیرش اوراق گام

در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی،پنل تخصصی اوراق گام توسط مدیریت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزار شد.مدیر تامین مالی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با توجه به مصوبه دولت، ملزم به دریافت اوراق گام جهت دریافت مطالبات خود هستند.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از نیپنا، مهدی رمضانی گیلانی مدیر تامین مالی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری در پنل عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی اوراق گام که در دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت، اوراق گام با توجه به قابلیت های خود می تواند از سوی خریداران برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این که این اوراق می تواند منجر به تسهیل فعالیت پتروشیمی ها در بالادست و همچنین صنایع پایین دستی پتروشیمی شود گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیریت بسیار خوب خود توانست عرضه های اعتباری را در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی نهادینه کند و امروز شاهد هستیم که همگرایی بسیار خوبی در زنجیره صنعت به وجود آمده است.

رمضانی افزود: استفاده از اوراق گام همانند عرضه اعتباری می تواند منجر به اقدام های اثربخشی و تسهیل تامین مالی را برای خرید از پتروشیمی شود.

مدیر تامین مالی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری ادامه داد: اگر استفاده کنندگان از اوراق گام برای هرگونه مشکلی در فرایند پرداخت بدهی های خود به دستگاه های اجرایی مواجه شدند، می توانند از طریق نهضت احیا و یا بانک مرکزی مشکلات خود را پیگیری کنند.

به گزارش نیپنا، در این پنل که با حضور نمایندگان بانک مرکزی، بانک تجارت، بانک سپه، بانک صادرات و همچنین بانک آینده برگزار شد، فعالان بازار سرمایه و شرکت های پتروشیمی پرسش های خود را درباره انتشار اوراق گام و نحوه استفاده از آن مطرح کردند.

گفتنی است که با توجه به مصوبه دولت، امکان استفاده از این اوراق برای پرداخت بدهی های مالیاتی، پرداخت به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه، پرداخت بدهی به وزارت خانه های نفت و همچنین مسدودی ریالی برای پیش پرداخت تامین ارز و نیز پرداخت حقوقی گمرک فراهم شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد