ارسال پاسخ

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6695

pvc-asso.ir

پاداش وزیر صمت به صادرکنندگان کالا به آمریکا و اروپا

عباس علی آبادی در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد به شرکت‌هایی که محصولات خود را به اروپا و آمریکا صادر کنند مشوق‌های ویژه می‌دهد. وزیر صمت تاکید کرد، به شرکت‌هایی امتیاز می‌دهند که در سایر کشورها کالا به نام ایران تولید و عرضه کنند.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اکوایران، عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت (صمت)، در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان اعلام کرد بیان کرد: با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مذاکراتی داریم و در جهت کاهش موانع ناشی از رفع تعهد ارزی  تمام تلاش خود را خواهیم کرد و از تمام صاحبان صنایع حمایت می کنیم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه دولت و رئیس جمهور از شما حمایت می کند، گفت: هر کدام از شما شرکت ها بدون رانت کالایی صادر کردید، صاحب ارز حاصل از صادرات هستید.

علی آبادی افزود: در افزایش زمان بازگشت ارز مذاکراتی انجام داده ایم و به موفقیت هایی رسیده ایم و در کنار شرکت هایی که به مشکلاتی برخورد کرده اند، هستیم.

وزیر صمت گفت: با صندق توسعه ملی جهت اختصاص وام ارزی به طراح های صادرات محورمذاکراتی داریم و به دنبال آن هستیم وام با قیمت پایین تری به دست صنایع برسد.

او ادامه داد: در اتصال به شرکت های بزرگ آن قسمت که به وزارت صمت مربوط می شود، ابلاغ شده است. شرکت های بزرگ را موظف کرده ایم که شرکت های بزرگ، شرکت های دانش بنیان کوچک را حمایت کنند.

 

امتیاز وزیر صمت به کسانی که به آمریکا و اروپا کالا صادر می‌کنند

وزیر صمت با اشاره به حمایت وزارت صمت از صادرات گفت:اگر شرکت های تولیدکننده ایرانی محصولات خود را به اروپا و آمریکا صادر کند، از وزارت صمت مشوق دریافت می کنند و در اولویت حمایت ما قرار می گیرند.

علی آبادی با اشاره به اینکه ارز به شرکت هایی داده می‌شود که صادرات بیشتری داشته باشند، گفت: شاخص نوآوری و فناوری در اولویت رتبه بندی صنایع خواهد بود.

او با اشاره به ارزش رقابت در تجارت گفت: اجازه بدهیم شرکت های خارجی نیز در صنعت ورود کنند و رقابت سالم و صحیحی داشته باشند. تعرفه کالای وارداتی باید کاملا هوشمندانه و زمان دار باشد. تعرفه اقلام واسطه  ای باید کاهش پیدا کند چرا که مواد اولیه تولید هستند.

 

چه شرکت‌هایی امتیاز می‌گیرند؟

علی آبادی اعلام کرد: من به عنوان وزیر صمت از یک شرکتی حمایت می کنم که در کشور دیگر به عنوان یک شرکت ایرانی، محصولاتی تولید و عرضه می کند.

او با اشاره به ادامه دار بودن همایش ملی صنعت دانش بنیان گفت: ما سرقول خودمان هستیم و ماهی یک بار دور هم جمع می‌شویم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد