ارسال پاسخ

۱۱ بهمن ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6659

pvc-asso.ir

امتیاز مالیاتی دولت به فعالان اقتصادی/ آوانس ویژه مالیاتی به حقوقی‌ها

شرایط و میزان اختیار بخشودگی مالیاتی اعلام شد. در بخش‌نامه جدید علاوه بر بخشودگی میزان جرایم، تکالیف مالیاتی ‌هم به مدیران کل امور مالیاتی تفویض شد. براساس این بخشنامه میزان بخشودگی مالیاتی اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد و اشخاص حقیقی پنج میلیارد ریال خواهد بود.

به گزارش انجمن پی وی سی به نقل از  اکوایران؛ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این بخشنامه، شرایط و میزان اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف اشخاص حقیقی و حقوقی را به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض کرد است.

در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم در دو بخش به مدیران کل امور مالیاتی واگذار می‌شود.

اما این بخشودگی شامل چه گروه‌هایی می‌شود؟ در بخشنامه سازمان امور مالیاتی آمده است اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال برای مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال‌جاری اقدام کنند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد ریال بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال دوره است و پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

از سوی دیگر بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء (۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی پرونده های مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه تا میزان صد (۱۰۰) درصد خواهد بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد