ارسال پاسخ

۱۲ دى ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6603

pvc-asso.ir

چشم به راه: ظرفیت صنایع پلیمری کشور فراتر از حد موجود است

یکی از عوامل موثر در شناخت توانمندی های صادراتی یک کشور برای اتخاذ سیاست های مناسب در آن راستا، وجود مزیت نسبی در تولید و صادرات کالا است. به طور ساده عقیده بر این است که کشورها به دلیل وجود مزیت نسبی در تولید کالاها وارد صحنه تجارت خارجی شده و در سطح بین المللی به مبادله کالا می پردازند.

برهمین اساس نقش مدیریت و نگرش مدیریتی یک سازمان در ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی  بسیار حائز اهمیت است که تا کنون مطالب مدیریتی بسیاری هم حول محور مدیریت صادرات محصول منتشر شده است.
آقای مهندس چشم به راه ، مدیرعامل شرکت یزدپلیمر در این راستا گفتگویی با خبرگزاری برنا داشته است که چکیده ی آن در ادامه منتشر می گردد.

مدیر عامل شرکت یزد پلیمر اظهار داشت: ظرفیت صنایع پلیمری در ایران بیشتر از حد موجود و حتی تصورات فعلی می‌باشد و باید این ظرفیت‌ها را در سایه مدیریتی مستمر و هوشمند احصاء کرد.

محمد حسین چشم به راه در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: بدون شک صنعت پلیمری در ایران، مصداق صنعتی هوشمند و انعطاف پذیر است، به این معنا که احصاء و تحقق ظرفیت‌های آن در گروی مدیریتی خلاقانه و مبتکرانه است.

وی افزود: در تدوین راهبرد‌های تولید داخلی و صادرات صنایع پلیمری، باید ملاحظات و ظرافت‌های مربوطه را در نظر گرفت. نباید فراموش کرد که در یک بازار رقابتی در سطح جهانی، ما نیاز به ارائه مطلوبیت‌ها و مزیت‌های خود خواهیم داشت. پس در اینجا کیفیت، سرعت، مزیت و کمیت باید در ارتباط با یکدیگر مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد. اگر هر یک از این مولفه‌ها و عناصر را از چرخه تولید و عرضه محصولات پلیمری حذف کنیم، چرخه صادرات و سودآوری برای کشور در این حوزه به خوبی تکمیل نمی‌شود.
مدیر عامل شرکت یزد پلیمیر ادامه داد: در سایه همین استراتژی و نگاه کلان و با استفاده از توان و ظرفیت جوانان، امروز کارخانه یزد پلیمیر چهارده مقصد صادراتی فعال در خاورمیانه، کشور‌های آفریقایی، اروپایی و آسیای میانه دارد.

چشم به راه در پایان گفت: ما توانسته‌ایم استاندارد‌های داخلی و بین‌المللی را برای محصولات خود کسب کنیم. با این حال بر این باور هستم که هنوز ظرفیت‌های زیادی در عرصه صنایع پلیمری وجود دارد که باید ن به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد