ارسال پاسخ

۱۰ دى ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6594

pvc-asso.ir

مطالعه کربن زدایی در صنعت پی وی سی ایالات متحده

پلی وینیل کلراید (PVC) سومین پلیمر مصنوعی پرتولید جهان (پس از پلی اتیلن و پلی پروپیلن) است. تقریباً 44 میلیون تن (Mt) پی وی سی هر سال در سطح جهان تولید می شود. در سال 2019، حجم تولید PVC در ایالات متحده حدود 7.2 میلیون تن بود. فرآیند تولید رزین PVC (به استثنای تولید مواد شیمیایی اولیه) حدود 11٪ از کل انتشار دی اکسید کربن (CO2) از بخش تولید پلاستیک و رزین در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

 صنعت وینیل ایالات متحده بار دیگر سریعتر از بسیاری از صنایع دیگر حرکت می کند و اخیراً نقشه راه دومی را در مورد چگونگی کربن زدایی کامل در این صنعت مهم منتشر کرده است.

نقشه راه کربن زدایی برای صنعت PVC در ایالات متحده، پنج گزینه و مسیر را در نظر می گیرد که ممکن است به کاهش قابل ملاحظه انتشار2CO در صنعت تولید رزین PVC در ایالات متحده کمک کند. به طور خاص، این مطالعه بر کربن زدایی صنعت تولید رزین PVC متمرکز است.

اولین مطالعه جامع در مورد نقشه راه کربن زدایی برای صنعت پی وی سی با عنوان مسیرهایی برای کربن زدایی زنجیره ارزش PVC در سال 2050 ، توسط مرکز سیاست علم و انرژی دانشگاه جورج میسون انجام شد توسط مرکز سیاست علم و انرژی دانشگاه جورج میسون انجام شد.

هر دو این مطالعات نشان می دهند که صنعت PVC ایالات متحده در مسیر مثبتی برای کاهش ردپای کربن خود قرار دارد.

با توجه به هدف دولت ایالات متحده مبنی بر کاهش 50 تا 52 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و کاهش انتشار صفر خالص در کل اقتصاد تا سال 2050، صنعت PVC ایالات متحده در تلاش است تا سهم خود را برای رسیدن به این هدف انجام دهد.

با رشد روزافزون جمعیت جهان و نیاز روزافزون به مسکن، آب آشامیدنی سالم، شبکه های برق و دستگاه‌های پزشکی مؤثر، شاهد افزایش مستمر تقاضا برای PVC خواهیم بود. بنابراین، کربن زدایی تدریجی و پایدار صنعت ما مستلزم تعهد به کارایی تولید برای کمک به کاهش مصرف کل انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای است. برای تولیدکنندگان رزین PVC، این به معنای حفظ حرکت برای بهبود بازده تولید است که بیش از 40 سال پیش راه اندازی شد.

نقشه راه کربن زدایی کامل برای صنعت PVC در ایالات متحده، صنعت فعلی تولید رزین PVC را بررسی کرد و سپس سناریوهایی را تا سال 2050 برای تجزیه و تحلیل گزینه ها و مسیرهای کربن زدایی مختلف برای کاهش انتشاردی اکسید کربن ایجاد کرد.

پنج گزینه در تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شد، 1) بهره وری انرژی، 2) تغییر سوخت به هیدروژن پاک، 3) تغییر سوخت در مقیاس محدود به سوخت های زیستی پایدار، 4) برقی کردن دیگ های بخار، و 5) برقی سازی کوره ها - شامل یک تجارت مرسوم (BAU) برای تعیین اینکه اگر صرفاً با شیوه‌های فعلی صنعت خود به جلو برویم، چه اتفاقی خواهد افتاد.

مسیر 1 –پیشروی با شیوه های فعلی در صنعت  (BAU)

برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برای PVC بدون هیچ تغییر قابل توجهی در سیاست‌های فعلی و رویه‌های بازار، این مطالعه افزایش 20 درصدی تولید رزین وینیل ایالات متحده را تا سال 2050 ارزیابی می‌کند. سناریوی BAU، نشان می‌دهد که «کل انتشار CO2 از صنعت تولید رزین PVC ایالات متحده از 3.9 میلیون تن CO2 در سال 2021 به 3.1 میلیون تن CO2  در سال 2050 کاهش می یابد - کاهش 21 درصدی، که ناشی از بهبود بهره وری انرژی و کربن زدایی شبکه برق(75% برق پاک تا سال 2050) است. با این حال، تحت سناریوی انتشارات صفر ما،کاهش انتشار سالانه2 CO از تولید رزین پی وی سی ایالات متحده به حدود 1 میلیون تن CO2 در سال 2050 می رسد، که در مقایسه با سال 2021 حدود 75 درصد کاهش را نشان می دهد. این کاهش در انتشار CO2 برابر با انتشار حدود 750000 خودروی سواری در سال است. کاهش 75 درصدی خبر بسیار مثبتی است و نشان می دهد صنعت PVC در مسیری عالی برای کمک به ایالات متحده در رسیدن به هدف خود قرار دارد.

مسیر 2 - برق رسانی

تنها 20 درصد از کل انرژی مورد استفاده در صنعت تولید رزین پی وی سی ایالات متحده، الکتریسیته است و 80 درصد باقیمانده انرژی را سوخت مورد استفاده در بویلرها، سیستم های تولید همزمان و کوره ها تشکیل می دهد.

بنابراین، این مطالعه نشان می‌دهد که الکتریکی شدن دیگ‌ها بیشترین سهم را در کاهش انتشار2 CO دارد. دومی بهبود بهره وری انرژی و استفاده از هیدروژن برای گرمایش فرآیند است. پیش بینی می شود که استفاده از سوخت های زیستی پایدار برای گرمایش و فرآیندهای حرارتی کمتر باشد زیرا توسط عوامل فنی و اقتصادی محدود شده است.

مسیر 3 - تعامل فعال

این مطالعه تأیید می‌کند که شرکت‌های تولیدکننده PVC در ایالات متحده با اتخاذ فعالانه و سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌ها و شیوه‌های کم کربن، نقشی محوری در هدایت کربن‌زدایی صنعت خواهند داشت. این روش ها به عنوان بهبوددهنده های بهره وری انرژی شناخته می شوند، از جمله اتخاذ گزینه های تعویض سوخت مانند انتقال به هیدروژن پاک و برق رسانی به دیگ های بخار و کوره ها.

مسیر 4 - همکاری

علاوه بر این، این مطالعه تاکید می‌کند که تولیدکنندگان PVC باید با طیف گسترده‌ای از ذینفعان، از جمله سیاست‌گذاران، مؤسسات تحقیقاتی و همتایان صنعت، برای شناسایی و رفع موانع کربن‌زدایی همکاری کنند. این می تواند شامل به اشتراک گذاری بهترین شیوه ها، مشارکت در طرح های مشترک تحقیق و توسعه، و مشارکت در طرح های دولتی و خصوصی برای پیشبرد زیرساخت های لازم برای منابع انرژی پاک (هیدروژن پاک و برق کم کربن) باشد. با انجام این اقدامات، شرکت های تولید کننده PVC ایالات متحده می توانند تعهد خود را به آینده ای پایدار و در عین حال افزایش رقابت جهانی خود نشان دهند.

مسیر5- هدف گذاری کربن خنثی تا سال 2050

این مطالعه بیان می‌کند که سناریوی به سوی انتشار صفر از نظر فن‌آوری با فناوری‌های موجود تجاری قابل انجام است، به استثنای فناوری‌های کوره‌های الکتریکی که در حال ظهور هستند و به تحقیق، توسعه و اثبات بیشتر نیاز دارند (RD&D). در این راستا، وزارت انرژی ایالات متحده می تواند نقش مهمی در پیشرفت این فناوری ها داشته باشد.

نمودار زیر خلاصه خوبی از این مطالعه را ارائه می‌کند و سهم هر گزینه کربن‌زدایی را در کاهش انتشار CO2 در سناریوی انتشار صفر برای صنعت تولید رزین PVC ایالات متحده در سال 2050 نشان می‌دهد. به طور خاص:

  • برقی شدن دیگهای بخار بیشترین سهم را در کاهش انتشار CO2 دارد.
  • به دنبال آن بهره وری انرژی و استفاده از هیدروژن برای گرمایش فرآیند  در جایگاه بعدی کاهش انتشار دی اکسید کربن قرار دارند.
  • پیش بینی می شود که سهم برق کوره و سوخت های زیستی پایدار برای گرمایش و فرآیندهای حرارتی کمتر باشد.

در تلاش برای کربن زدایی و کاهش ردپای کربن، صنعت پی وی سی ایالات متحده با مرکز سیاست علم و انرژی دانشگاه جورج میسون همکاری کرد . صنعت پی وی سی ایالات متحده متعهد به ایجاد تفاوت و کار بر روی راه حل های واقعی است و مفتخراست که بسیاری از صنایع را در تحقیقات پیرامون این راه حل های کربن زدایی رهبری می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد