ارسال پاسخ

۶ آبان ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6413

pvc-asso.ir

سقوط قیمت پی وی سی هند به سطح دوره کووید

یکی از جنبه های اصلی سقوط اخیر بازارهای PVC هند کمبود تقاضا بوده است که به وضوح در قیمت های داخلی این کشور منعکس شده است و در حال حاضر در پایین ترین سطح از زمان شیوع19_COVID است.

فعالان بازار می‌گویند از آنجایی که تقاضای داخلی ضعیف است و با وجود موجودی‌های فراوان در بازارهای آسیایی، قیمت‌های وارداتی و محلی ممکن است در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند.

بازارهای محلی PVC K67 که در هفته گذشته بین 70500-74000 INR/تن (848-890 دلار در تن) FD هند ارزیابی شد، - همانطور که در زیر توسط ChemOrbis Price Wizard نشان داده شده است - به کمترین حد در چهار سال اخیر یا به پایین‌ترین سطح از هفته دوم می 2020 رسیده است.

به عبارت دیگر، قیمت‌ها به سطوح قبل از اولین دوره اوج کووید در هند که در اوت 2020 آغاز شد، کاهش یافته است.

یک تاجر مستقر در بمبئی گفت: ما شاهد هیچ حمایتی از بازار در کوتاه مدت نیستیم و به نظر می رسد خرید پس از مونسون(باران های موسمی) تا حد زیادی توسط فعالان بازار فراموش شده است. موجودی کافی در بازارهای محلی در دسترس است و در حال حاضر به نظر می رسد قیمت ها در پایین ترین سطوح داخلی قرار دارند و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند.

در واقع، یک تولیدکننده بزرگ هندی سه بار کاهش قیمت را در دو هفته گذشته به میزان کل 11000 INR/تن (132 دلار در تن) یا حدود 13 درصد در دوره ای کوتاه اعلام کرد. و اندکی پس از آخرین کاهش قیمت 4000 INR/تن (48 دلار در تن) ، این تولید کننده تخفیف های حجمی را نیز تمدید کرد.

بازرگانان گفتند که  این تولیدکننده  برای عرضه ماه آینده کاهش شدیدی را در سطح واردات تولیدکننده بزرگ تایوانی به خریداران آسیایی پیش‌بینی کرده بود. فعالان بازار در حال حاضر انتظار دارند که  تولید کننده بزرگ تایوانی قیمت واردات ماه نوامبر خود را به خریداران آسیایی تا حدود 100 دلار در هر تن یا بیشتر در هنگام اطلاع رسانی در این هفته کاهش دهد.

وارداتK67   در یک سال اخیر

در مورد بازارهای وارداتی، قیمت پی وی سی K67 در پایان هفته گذشته به پایین 700 دلار در هر تن کاهش یافته است، به طوری که معاملات برای محموله های ایالات متحده 730 دلار در هر تن CIF هند و برای محموله های چین تا 740 دلار / تن CIF  هند در هفته گذشته گزارش شده است.

داده های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می دهد که میانگین هفتگی قیمت PVC K67 بر اساس CIF هند در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از نوامبر 2022 است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد