ارسال پاسخ

۲ آبان ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6407

pvc-asso.ir

راه اندازی ابزار محاسبه الزامات بارگذاری خاک اطراف لوله مدفون توسط TEPPFA

انجمن لوله و اتصالات پلاستیک اروپا (TEPPFA) یک محاسبه گر تعاملی لوله های مدفون را راه اندازی کرده است که برای محاسبه دقیق و نسبتا آسان خمش طولانی مدت و مقاومت در برابر کمانش لوله های پلاستیکی انعطاف پذیر مدفون طراحی شده است.

انتظار می رود این محاسبه گر به ویژه برای تقاضای گسترده و رو به رشد لوله های پلاستیکی ثقلی با قطر بالاتر از 1000 میلی متر و همچنین برای لوله ها با قطر کوچکتر بسیار محبوب باشد.

رفتار لوله های انعطاف پذیر در برابر بار خارجی با لوله های سخت متفاوت است. در یک سیستم لوله ی سخت، بار عمودی اعمال شده تماما توسط استحکام ذاتی لوله سخت برداشته می شود. در یک سیستم لوله انعطاف پذیر مانند PVC،بار اعمال شده بیشتر توسط خاک اطراف لوله برداشته می شود، چرا که لوله انعطاف پذیر در اثر اعمال بار عمودی تمایل به خمش دارد.

این محاسبات پس از بررسی توسط متخصص لوله های پلاستیکی سوئدی یان مولین انجام شد و در حال حاضر دو محاسبه گر موجود است. یکی برای لوله های پلاستیکی با قطر کمتر از 1000 میلی متر و دیگری برای لوله های پلاستیکی با قطر بالاتر 1000 میلی متر. این محاسبه گر ها با ارائه ارزیابی‌های بسیار دقیق از الزامات بارگذاری خاک اطراف لوله بعد از وارد کردن اطلاعات لوله، به کسانی که در طراحی و نصب لوله‌های ثقلی نقش دارند، کمک زیادی به می‌کند. از مزایای آن می توان به سرعت، سهولت استفاده و دقت آن اشاره کرد.

برای هر دو حالت( لوله‌های با قطر کمتر از 1000 میلی‌متر قابل استفاده در پروژه‌های کوچک‌تر و  لوله های  با قطر بیشتر برای پروژه‌های زیرساختی بزرگ‌تر) دسترسی آنلاین نامحدودی برای کاربران از طریق وب سایت TEPPFA وجود دارد.

پیتر سجرسن، مدیر فنی TEPPFA گفت: کار بسیار خوبی توسط یان مولین و دیگر متخصصان صنعت لوله انجام شده است تا این محاسبه گر بسیار دقیق و آسان برای استفاده تولید شود و ما امیدواریم که در استفاده از آن توسط افرادی که در تمام بخش های لوله های پلاستیک ثقلی کار می کنند، محبوبیت پیدا کند.

توماس مورتنسن مشاور فنی Wavin در دانمارک اظهار داشت: « اگرچه لوله های انعطاف پذیر چندین دهه طول عمر، دوام و کیفیت خود را ثابت کرده اند، اما باید بتوانیم به طور مداوم تعامل بین لوله ها و خاک اطرافش را نشان دهیم. به همین دلیل انتخاب خاک و جاگذاری آن در کنار خواص لوله از اهمیت بالایی در طراحی هر نوع لوله دفنی برخوردار است. با انتشار این برنامه جدید، این تعامل به راحتی در دسترس است و استفاده از آن بسیار آسان است.»

با توجه به رشد سریع استفاده از لوله های پلاستیکی با قطر بزرگتر در صنعت طی چند سال گذشته، نیاز به یک روش کمی سریع و قابل اعتماد برای محاسبه ساختاری این لوله ها شناسایی شد و کارشناسان اروپایی این ابزار محاسبات تعاملی را توسعه دادند. این ابزار در وب سایت TEPPFA در دسترس است.

این ابزار همچنین در وب سایت های چندین شرکت عضو TEPPFA در دسترس خواهد بود و تحمل لوله ها را مطابق با استاندارد اروپایی EN13476  محاسبه می کند: "سیستم های لوله کشی پلاستیکی برای زهکشی و فاضلاب بدون فشار زیرزمینی - سامانه لوله کشی با دیواره ساختمند"

TEPPFA مشتاق پیشرفت و بهبود استانداردهای صنعت ساخت و ساز برای دستیابی به ویژگی های صحیح، نصب و استفاده طولانی مدت از لوله های پلاستیکی در تمام قطرها است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد