ارسال پاسخ

۲۲ مهر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6381

pvc-asso.ir

جزئیات تازه از مدل جدید ثبت سفارش واحدهای تولیدی و بازرگانی/ کاهش ۱۵ درصدی واردات کالای تجاری

در تازه ترین تغییرات اعمال شده در سامانه جامع تجارت امکان مشاهده سهمیه و پرونده‌های استفاده کننده از آن فراهم شد.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از خبرنگاری تسنیم، طبق اخرین تغییرات اعمال شده در سامانه جامع تجارت؛ به منظور اطلاع از سهمیه مجاز سالیانه بازرگانی، تولیدی، ماشین‌آلات،  CKD و  CBU بازرگانان و واحدهای تولیدی که سازمان مجوزدهنده ارزی آنان وزارت صمت می‌باشد، بخش جدیدی تحت عنوان *«مدیریت مجوز سیستمی سهمیه»* به سامانه جامع تجارت اضافه شده است.

بخش مذکور برای نقش‌های بازرگان حقیقی و حقوقی و از مسیر «عملیات تجارت خارجی >> مدیریت مجوزها >> مدیریت مجوز سیستمی سهمیه» قابل مشاهده می‌باشد.

در این بخش کاربر می‌تواند سهمیه مجاز سالانه خود در هر یک از گروه‌های (تولیدی، بازرگانی، تعرفه‌های ماشین‌آلات، تعرفه‌های CKD و تعرفه‌های CBU) را مشاهده نموده و به ازای هر گروه با انتخاب دکمه «جزئیات مصرف»، اطلاعات پرونده‌هایی را که از سهمیه مورد نظر استفاده کرده‌اند، مشاهده نماید.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه مدیریت منابع و مصارف ارزی وزارت صمت، در نیمه دوم امسال  بررسی و اعمال "سابقه واردات" حذف شده است و "بررسی سیستمی سهمیه" جایگزین آن گردید.

از سوی دیگر بر اساس آخرین تغییرات در مدل ثبت سفارش، برای شرکتهای تولیدی 125 درصد حداکثر واردات در 2 سال گذشته و درشرکتهای بازرگانی 85 درصد واردات اعمال خواهد شد. بر این اساس واردات کالای تجاری حدود 15 درصد نسبت به حداکثر واردات در سالهای 1400 یا 1401 کاهش خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد