ارسال پاسخ

۱۲ مهر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6362

pvc-asso.ir

آخرین نوآوری ها در لوله های OPVC

نوآوری های اخیر PVC-O شامل شبیه سازی اجزای لوله با استفاده از ابزارهای دیجیتال، روشی جدید برای تشکیل مادگی Rieber و نصب لوله 1200 میلی متری در پروژه آب اروگوئه است.

لوله پی وی سی آرایش یافته (PVC-O) می تواند مزایایی مانند دانسیته پایین، استحکام بالا و سهولت نصب را ارائه دهد. چندین سخنران در کنفرانس اخیر PPXXI - که در ایالات متحده برگزار شد - به موضوع لوله PVC-O پرداختند.

به عنوان مثال، Molecor اسپانیا پیشنهاد کرده است که از لوله PVC-O 1200 میلی متری خود برای بهبود ظرفیت آبرسانی به منطقه شهری مونته ویدئو در اروگوئه استفاده کند.این طرح شامل ساخت یک ورودی آب تصفیه نشده جدید، تصفیه خانه آب و مخزن آب شیرین و اتصال سیستم به مکان های دیگر است.

ایده این است که یک تصفیه‌خانه آب آشامیدنی جدید در نزدیکی ورودی آب تصفیه نشده - که قرار است در ریو دلا پلاتا ساخته شود - به شبکه شهری مونته ویدئو متصل شود. ریو دلا پلاتا یک دهانه آبی به طول 250 کیلومتر و عرض 32 کیلومتر است.

مدیرعامل Molecor گفت: "ما نصب لوله های PVC-O 1200 میلی متری را پیشنهاد می کنیم." این پروژه در مجموع 72600 متر فاصله از مبدا تا مقصد را در نظر گرفته است.

به گفته ی وی پمپاژ آب - به ارتفاع حدود 185 متر - یک سوم کمتر از پمپاژ آب در لوله های چدن داکتیل است و همچنین مزایای دیگری مانند وزن کمتر و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می دهد.

مادگی Rieber

شرکت سیکا در ایتالیا یک دستگاه کوپله برای لوله های آرایش یافته پی وی سی توسعه داده است. مدل Starbell می تواند مادگی با واشر نوع Rieber را روی لوله های OPVC ایجاد کند.

مادگی های واشر آب بند به دو روش قابل تولید هستند،: روش مندرل مکانیکی - که قبل از خواباندن لوله، واشر را درون مادگی قرار می دهند، یعنی بعدا می توان آن را جدا کرد و جایگزین کرد. یا روش Rieber ، که در آن یک لوله دارای یک مادگی یکپارچه با یک واشر غیر قابل جابجایی و غیر قابل تعویض است.

«کوپلینگ در لوله‌های PVC-U به طور گسترده با هر دو روش اعمال می‌شود، اما برای لوله‌های PVC-O تنها با سیستم سنبه مکانیکی عملی است».

با این حال، سیکا با توسعه روش واشر ریبر برای لوله PVC-O بر سه مشکل فنی اصلی غلبه کرده است.

این  مشکلات عبارتند از: متلاشی شدن واشر. فیت شدن ناقص دیواره لوله با واشر؛ و ابعاد داخلی مادگی (در واشر) کوچکتر از حد مجاز است که امکان ورود راحت لوله به مادگی را با مشکل مواجه می کند.

این روش جدید در فرآیندی جداگانه بر هرکدام از این مشکل ها غلبه می کند. مشکل دوم – فیت شدن ناقص - با استفاده از یک محفظه گرم با حرارت کنترل شده برطرف می شود.

سیکا گفت: «این روش برای همه لوله‌های PVC-O با رده های مختلف فشار عملیاتی و سطوح آرایش یابی مختلف قابل اجرا است.

راه حل های دیجیتال

جوزف ونگاس، از Rollepaal Pipe Extrusion Technology، گفت که طراحی لوله های پلاستیکی جدید - از جمله PVC-O - می توانند از طریق استفاده از راه حل های دیجیتال تسریع شوند.

وی گفت: "لوله های دیواره ساختمند، چند لایه، PVC-O یا لوله های پلی اولفین آرایش یافته می توانند اثرات زیست محیطی صنعت را به طور چشمگیری کاهش دهند."

راه‌حل‌های دیجیتالی – ساخته‌شده بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی – کلیدی برای تسریع پذیرش فناوری‌های صرفه‌جویی در مواد است.

او گفت که ابزارهای دیجیتال سه مزیت دارند:

1-آنها می‌توانند داده‌های یک فرآیند جدید را به اطلاعات مورد نیاز برای بهینه‌سازی آن فرآیند تبدیل کنند - که می‌تواند به شکل سیستم‌های داده ابری یا ابزارهای تحلیلی هوش مصنوعی باشد.

 2- ابزارهای دیجیتال می توانند در صورت نیاز به کاربر فناوری جدید، دسترسی به پشتیبانی را ارائه دهند .

3-و ابزارهای دیجیتال می توانند به شرکت ها کمک کنند تا موفقیت های قبلی را در سرمایه گذاری های جدید تکرار کنند.

«هر سه این راه‌ها از ابزارهای دیجیتال برای تبدیل داده‌ها به اطلاعات استفاده می‌کنند و به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا چابک و پاسخگو باشند.»

نمونه‌هایی از این موارد شامل جنبه‌هایی مانند جمع‌آوری داده‌های فرآیند از خطوط تولید متعدد، به منظور ایجاد پیشرفت‌های آینده، و استفاده از ابزارهای دیجیتال برای طراحی فرآیندهای بهتر - مانند کنترل جریان یا کشش لوله‌ها است.

بهبود پخ

یکی از نمونه های استفاده از فناوری دیجیتال توسط Guido Quesada در کاستاریکا ارائه شد. او گفت که شرکتش از شبیه‌سازی کامپیوتری برای بهینه‌سازی طراحی  اریب انتهای نری (یا پخ) برای اتصالات لوله PVC-O استفاده کرده است.

او گفت: «این  روش از نظر به حداقل رساندن خطر خارج شدن از آب بند، نیروی مونتاژ و میزان مواد حذف شده موثر است - در حالی که تا حد امکان با استانداردها مطابقت دارد.

به گفته ی وی، یک اریب اجرا شده یا طراحی ضعیف می تواند به سطح آب بند آسیب بزند - روان کننده را پاک کند و نیروی محوری را افزایش دهد - که می تواند آب بندی را از بهترین موقعیت خود خارج کند.این شرکت از تجزیه و تحلیل المان محدود (FEA) برای شبیه سازی طیف وسیعی از طرح ها و مواد استفاده کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد