ارسال پاسخ

۳ مهر ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6342

pvc-asso.ir

بازار جهانی استابلایزرهای PVC در سال 2023

اندازه بازار جهانی استابلایزر های پی وی سی در سال 2022 به 4.1 میلیارد دلار آمریکا رسید. با نگاهی به آینده،این بازار قرار است تا سال 2028 به 5.6 میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد سالانه ( CAGR )5.33٪ در طول سال های 2022-2028 افزایش یابد.

استابلایزرهای پی وی سی نقشی حیاتی در حفظ یکپارچگی مواد پلی وینیل کلراید (PVC) با جلوگیری از تخریب و افزایش مقاومت آنها به ویژه در محیط های بیرونی ایفا می کنند. این استابلایزرها برای تقویت توانایی PVC برای مقاومت در برابر چالش های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور ، جو و تخریب حرارتی ضروری هستند.

استابلایزرها کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله سیم، کابل، پنجره و پروفیل ها پیدا کرده اند و به بهبود حساسیت حرارتی، روانکاری، انعطاف پذیری، دوام و استحکام کمک می کنند. علاوه بر این، استابلایزر های پی وی سی در تولید انواع مختلف لوله ها، مانند لوله های فاضلابی، هسته فوم،  تحت فشار، کاروگیت، زهکشی زمین و کانال کشی کابل، که در آن مقاومت در برابر حملات شیمیایی مهم است، نقش دارند. این بازار طیف وسیعی از انواع استابلایزرهای پی وی سی، از جمله انواع سرب، قلع، آلی و مخلوط فلزات را ارائه می دهد.

استفاده از استابلایزر‌ها در شرکت‌های تولید پلاستیک برای فرآیندهایی مانند اکستروژن و قالب‌گیری تزریقی PVC سخت و نرم ، تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا به نرخ‌های خروجی بالاتر و افزایش بازده عملیاتی بدون به خطر انداختن کیفیت محصول دست یابند.

علاوه بر این، تقاضای فزاینده برای مواد پی وی سی به علت مقرون به صرفه بودن و ویژگی های مقاومت در برابر عوامل جوی، عامل مهمی است که باعث رشد این بازار می شود. استابلایزر های قلع، به ویژه، شاهد افزایش پذیرش در کاربردهای تماس با مواد غذایی و آب آشامیدنی بوده اند که بیشتر به توسعه این بازار کمک می کند.

برخی از استابلایزر های قلع نیز در کاربردهای پزشکی تزریقی و صلب، از جمله قالب گیری دمشی، اکستروژن و کلندرینگ استفاده می شوند. قابل توجه است که بازیگران پیشرو بازار، با توسعه پایدارکننده های زیستی و ارگانیک برای تولید لوله PVC که به تدریج جایگزین گزینه های معمولی مانند استابلایزر های سرب و استابلایزر های روی کلسیم می شود، در حال نوآوری در این بخش هستند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری‌های رو به رشد تولیدکنندگان در تحقیق و توسعه (R&D) با هدف معرفی انواع محصولات پیشرفته، می‌تواند مسیر رشد این بازار را پیش ببرد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد