ارسال پاسخ

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6299

pvc-asso.ir

رکود بازار CPVC در اروپا با کاهش فعالیت های ساختمانی

قیمت CPVC در وضعیتی نزولی در سراسر بازار اروپا قرار گرفته است، به طوری که قیمت ها به طور متوسط 1.7 درصد در سراسر هلند، آلمان و بریتانیا کاهش یافته است و با کاهش قیمت PVC بالادست و کلر به ترتیب حدود 5.5٪ و 2٪ همراه بوده است.

تداوم شرایط رکودی حاکم در سراسر اروپا باعث شد که فعالیت‌های تجاری عمدتاً کاهش یابد، همچنین بسیاری از موجودی‌های  CPVC به علت عملکرد ضعیف صنایع لوله‌کشی و ساخت‌وساز پایین‌دستی بدون مصرف باقی ماند.

فعالیت‌های ساخت‌وساز عمدتاً متوقف شد و بر تقاضای صنعت لوله‌کشی برای لوله‌های PVC کلرینه شده تأثیر منفی گذاشت. همچنین پیش‌بینی سفارش‌های صادراتی بالای PVC کلردار از بازار آسیا به علت پیشرفت اندک در فعالیت‌های ساخت‌وساز به دلیل شرایط آب‌وهوایی نامساعد در سراسر چین محقق نشد.

بازیگران کلیدی بازار PVC کلردار کاهش بیش از 5 درصدی حاشیه سود و کاهش 3 درصدی حجم خالص فروش را گزارش داده اند. شرایط رکود احتمالاً تا سه ماهه چهارم ادامه خواهد داشت که ممکن است همچنان بر قیمت ها تأثیر بگذارد زیرا شرایط اقتصادی در سراسر اروپا بعید است در سال 2023 بهبود یابد.

کاربردهای اصلی پی وی سی کلردار در لوله کشی های صنعتی، آبپاش های مقاوم در برابر آتش و رادیاتورها در صنعت ساخت و ساز است .قیمت پی وی سی کلردار از فوریه 2023 روند نزولی را دنبال می کند زیرا فعالیت های صنعتی در سراسر اروپا همچنان کاهشی هستند. این امر عمدتاً با کاهش ظرفیت تولید تقریباً 8 درصدی در هلند، کاهش پیش بینی شده حدود 3 درصدی در سفارشات صادراتی آلمان به اتحادیه اروپا و کاهش تقریباً 4 درصدی PMI ساخت‌وساز در بریتانیا مشهود بود.

انتظار می رود تولید PVC  و CPVC در آلمان کاهش یابد زیرا بازیگران کلیدی بازار برای اورهال خود آماده می شوند.

نرخ بالای تورم ، یعنی بیش از 6 درصد در آلمان و بریتانیا و تقریباً 4 درصد در هلند، احتمالاً ذهنیت خرید منفی را در بین خریداران در سراسر اتحادیه اروپا ایجاد می کند، بنابراین نشان دهنده تقاضای پایین برای PVC کلردار در بازار بین المللی است.

براساس گزارش chemanalyst عرضه های کافی از  CPVCبه دلیل ضعیف بودن تقاضای صنعتی، ثبت شده است. همچنین کاهش بیش از 5 درصدی PMI مسکن در هلند و در سراسر اتحادیه اروپا، باعث کاهش فعالیت‌های خرید در این منطقه شده است. به طور کلی، قیمت PVC کلردار به دلیل شرایط رکودی حاکم در سراسر اروپا و عرضه فراوان در بازار، احتمالاً روند نزولی را نشان می دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد