ارسال پاسخ

۲۵ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6253

pvc-asso.ir

دی اکسید تیتانیوم جدید در فرمولاسیون لوله برای بهبود کیفیت سطح

در بیستمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی لوله های پلاستیکی(PPXX) در هلند، اندی وایت از FP-Pigments توضیح داد که چگونه رنگدانه مات کننده FP-550 شرکتش می تواند به عنوان جایگزینی جزئی برای دی اکسید تیتانیوم در فرمولاسیون لوله استفاده شود.

او در مقاله ای که با همکاری Paul Dietz نوشته شده است، گفت: هنگام جایگزینی 10 تا 35 درصد وزنی  از این 2TiO در فرمولاسیون لوله پی وی سی، مورفولوژی و عملکرد منحصر به فرد ذرات، تولیدکننده را قادر می سازد تا فرمولاسیون را بهینه تر کند و عملکرد کلی سیستم های لوله PVC را افزایش دهد.

علت اصلی عملکرد مات کنندگی این افزودنی ضریب شکست 1.9 آن است که به این محصول امکان پراکندگی ذاتی نور را می دهد.  با جایگزینی بخشی از 2TiO با این رنگدانه مات کننده که شامل ذرات دی اکسید تیتانیوم کپسوله شده در یک پوشش کربنات کلسیم است، فاصله متوسط بین ذرات 2TiO  از طریق اثر رقت افزایش می دهد و این کمک می کند تا نور به طور موثرتری منعکس شود  و ظاهر سطح را بهبود بخشد.

جایگزینی مقداری 2TiO با550FP-  منجر به صرفه جویی در هزینه می شود، زیرا رنگدانه ماتی معمولاً ارزان تر است. وایت افزود که انتشاردی اکسید کربن در تولید550FP-  نصف انتشار دی اکسید کربن ناشی از تولید دی اکسید تیتانیوم است، بنابراین پایدارتر است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد