ارسال پاسخ

۱۸ مرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6224

pvc-asso.ir

مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و صنایع باطل شد + اما و اگر مهم !

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از ابطال مصوبه کرانی نرخ خوراک پتروشیمی‌ ها و سوخت گاز صنایع توسط هیأت تطبیق خبر داد اما قطیت این موضوع مهم به یک اما و اگر وصل است!

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در توییتر اعلام کرد: بالاخره با پیگیری‌های بسیار و مکرر، هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها را مغایر قانون و باطل اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در برابر این خبر مهم، دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ماه گذشته در خصوص ابطال مصوبه مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، اعلام کرده بود: هیئت تطبیق از جایگاهی برای ابطال مصوبات هیئت وزیران برخوردار نیست.

از سوی دیگر ريال طبق مقررات دولت 15 روز فرصت دارد تا در مورد مصوبه هیأت تطبیق مجلس، تصمیم گیری و نمایندگان را مجاب کند در غیر این صورت، قطعیت ابطال احزار خواهد شد!

مصوبه افزایش نرخ خوراک گاز شرکت‌های پترو پالایشی و سایر صنایع که قرار بود از 29 خرداد اعمال شود با تاخیر ۵۰ روزه در انتشار موجب افت سنگین شاخص بورس در ۱۷ اردیبهشت ناشی از اطلاعات نهانی شد.

نزول شاخص به حدی بود که ۱۸ اردیبهشت، سومین ریزش را در تاریخ بازار سرمایه ثبت کرد و ظرف چند ساعت بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های بورسی کاسته شد. این روند نزولی از آن زمان تاکنون ادامه یافته و در این مدت شاخص بورس نتوانسته بار دیگر وارد مدار صعودی شود.

آمارها نشان می‌دهد در این مدت بیش از ۱.۸ هزار هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سهام کاسته و ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی سهامداران خرد از بازار خارج شده و راهی صندوق‌های با درآمد ثابت شده است. این روند منجر به افت ۱۵درصدی بازدهی شاخص شد.

در این بین سخنگوی سازمان بورس هم دیروز اعلام کرد ۴۰ کد مظنون بر اساس الگوی رفتاری مشکوک استفاده از اطلاعات نهانی در روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ،  شناسایی و جهت صدور مجوز بررسی های دقیق تر به دادستان کل معرفی شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد