ارسال پاسخ

۴ تير ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6098

pvc-asso.ir

روند نزولی قیمت پی وی سی در سراسر جهان در میان تقاضای ضعیف

قیمت های پلی وینیل کلراید (PVC) در هفته سوم ژوئن 2023 به دلیل کاهش تقاضای پایین دستی بخش ساخت و ساز، روند نزولی را در سراسر جهان دنبال کردند.

قیمت پی وی سی در ایالات متحده به دلیل کاهش سرعت در فعالیت های ساخت و ساز در میان افزایش نرخ بهره و در دسترس بودن فراوان موجودی ، روند نزولی را تجربه کرد.
توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در میان کاهش تورم، به چشم انداز مثبت بخش ساخت و ساز در بازار ایالات متحده کمک کرده است. در همین حال، شرایط محدود مالی مداوم منجر به کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و کاهش فعالیت در بخش های مختلف شد که بر حرکت قیمت PVC در آمریکای شمالی برای این هفته تأثیر گذاشت.

علاوه بر این، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) ورود واردات چینی از دو شرکت تولیدکننده PVC را در هفته گذشته ممنوع کرد.  ورود کالاها، از جمله PVC، تولید شده توسط Ninestar Corp.، Xinjiang Zhongtai Chemical Co., Ltd.، و هشت شرکت تابعه Ninestar مستقر در Zhuhai، به ایالات متحده ممنوع است. این ممنوعیت در 9 ژوئن علنی و در 12 ژوئن اجرایی شد. در نهایت، این ممنوعیت و بهبود تقاضای بخش ساخت و ساز ممکن است قیمت PVC را برای مدت کوتاهی در نیمه اول جولای 2023 به سمت صعودی سوق دهد.

قیمت پی وی سی اروپا تحت تأثیر روند نزولی پیشنهادات پایین دستی بخش ساخت و ساز به دلیل کاهش مداوم تمایلات خرید در بخش مسکن و رشد ناکافی اقتصادی در هفته سوم ژوئن 2023 قرار گرفت.

در هفته سوم ژوئن ، قیمت پی وی سی در منطقه شورای همکاری خلیج فارس (GCC) به دلیل پیشنهادات وارداتی با تخفیف از سوی تامین کنندگان خارج از کشور همراه با تمایلات خرید متوسط کاهش یافت.

به گفته ChemAnalyst، قیمت پی وی سی در جولای 2023 به دلیل رکود پیش بینی شده در تقاضای صنعت ساخت و ساز و نگرانی های اقتصادی در بازار جهانی کاهش خواهد یافت. در همین حال، پیش‌بینی‌شده قیمت‌های پایین‌تر اتیلن بالادستی نیز از روند نزولی در نیمه دوم سال پشتیبانی می‌کند. در نهایت، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های PVC به دلیل در دسترس بودن فراوان و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در بخش ساخت‌وساز منطقه آمریکای شمالی در سه‌ماهه دوم سال 2023 کاهش یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد