ارسال پاسخ

۳۰ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6079

pvc-asso.ir

روند کاهشی قیمت پی وی سی در آسیا ممکن است تا ماه جولای ادامه یابد

بازارهای واردات PVC در آسیا همچنان در روند نزولی قرار دارند ، نگرانی‌های اقتصادی در این منطقه به همراه موجودی بالای داخلی و تقاضای ضعیف، فشار نزولی را حفظ کرده است.

اکثر بازیکنان آسیایی انتظار چشم اندازی نزولی در ماه جاری دارند، اما  انتظار دارند که قیمت ها تا اواسط جولای بهبود یابد زیرا خریداران در هند برای تکمیل محموله های مورد نیاز پس از مونسون بازگشته اند.

پیشنهادات بنچمارک تایوانی ممکن است ثابت یا کاهشی باشد

یک تاجر هندی گفت: معامله گران در هند انتظار دارند که تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت های ماه جولای را به خریداران آسیایی در سطوح ثابت تا کمی پایین تر از ماه جاری اعلام کند. «پیش‌بینی رنج قیمتی کمی سخت است، زیرا ما واقعاً نمی‌دانیم که آیا این شرکت تولیدکننده بزرگ، قیمت‌ها را در هفته آینده اعلام می‌کند یا خیر و شاهدیم که اعلان‌ها را حتی تا هفته چهارم ماه به تعویق می‌اندازد. اما انتظار داریم که قیمت‌ها  در جولای نسبت به ماه ژوئن ثابت یا اندکی پایین‌تر باشند زیرا رکود بازار مرتبط با بادهای موسمی(مونسون) تا اواسط جولای به پایان می‌رسد.»

داده های شاخص قیمت ChemOrbis قیمت واردات PVC K67 در هند و آسیای جنوب شرقی را در پایین ترین سطح هفت ماهه خود نشان می دهد، و بازار واردات چین در پایین ترین سطح شش ماه گذشته است. قیمت‌های وارداتی آخرین بار در 31 می 750-790 دلار/تن CIF هند، 730-780 دلار/تن CIF آسیای جنوب شرقی و 740-790 دلار/تن CIF چین ارزیابی شد.

آخرین قیمت ها نشان دهنده ادامه روند نزولی است

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت‌ها همچنان پایین‌ هستند و معاملات و پیشنهادات در هفته جاری در 740 دلار/تن CIF هند و 730 دلار/تن CIF چین در پایین‌ترین قیمت‌ها قرار دارند.

قیمت ها به علت تقاضای ضعیف و عرضه کافی همچنان در حال کاهش هستند. همچنین معاملاتی برای محموله‌های چینی K67 به قیمت 740 دلار در هر تن CIF انجام شد.

یک تاجر مستقر در بمبئی گفت، یک تولیدکننده کره جنوبی PVC K67 را به قیمت 760 دلار در هر تن به مشتریان خود فروخت. قیمت ها احتمالاً در این ماه در روند نزولی باقی خواهند ماند. ما شاهد بازگشت خریداران قبل از اواسط جولای نیستیم و به اندازه کافی مواد برای خرید وجود دارد.

تقاضا از تولیدکنندگان محصولات پی وی سی زیاد نیست، اما خیلی هم بد نیست. ممکن است قیمت‌ها کمی بیشتر کاهش یابد و سپس با بازگشت خریداران هندی بهبود یابد.» وی همچنین خاطرنشان کرد که قیمت‌های VCM کاهش چندانی نداشته و ممکن است در هفته‌های آینده حمایتی را برای بازار فراهم کند، به‌خصوص که قیمت نفت خام در چند هفته گذشته افزایش یافته است.

در همین حال، بازیگران در بازارهای دیگر مانند چین و آسیای جنوب شرقی مشتاقانه به هند، بزرگترین خریدار پی وی سی در جهان، نگاه می کنند تا مسیر را دنبال کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد