ارسال پاسخ

۲۹ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6076

pvc-asso.ir

نوآوری در پایداری افزودنی PVC( بخش دوم)

توسعه فناوری افزودنی pvc با هدف ارائه رویکردهای پایدار تر و افزایش سطح ماندگاری برای ساخت و ساز، بسته بندی و بسیاری از کاربردهای دیگر است. فشار برای پایداری بیشتر و نقش در حال افزایش مقررات، منجر به توسعه جایگزین‌ها در بازار افزودنی‌های PVC برای محصولات متداول، از جمله محصولات مبتنی بر فناوری قلع و فلزات سنگین، می شود. افزودنی هایی که می توانند میزان بازیافت PVC را افزایش دهند نیز در دست توسعه و برخی از آنها اکنون در بازار در دسترس هستند.

هدف قرار دادن بازیافت

یکی از اصلی ترین رویکردهای فعلی، بهبود فرآیند بازیافت PVC و امکان ترکیب جریان های بازیافت مختلف با مواد بکر برای دستیابی به کیفیت ثابت است. آلا می‌گوید: «در DOW، ما با استفاده از افزودنی‌های اکریلیک نوآورانه Surecelو Paraloid به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.»

این افزودنی‌ها می‌توانند رئولوژی، استحکام مذاب و فرآیندپذیری مواد بازیافتی را بهبود بخشند و رسیدن به کاهش چگالی قابل مقایسه با مواد اولیه را تسهیل کنند. با ترکیب مواد بازیافتی در محصولات خود، ما نه تنها به پایداری کمک می کنیم، بلکه هزینه ها و افزایش کارایی در فرآیند تولید PVC را نیز کاهش می دهیم.

کمک فرایندهای داو Surecel باعث بهبود کارایی و ساختار سلولی با کیفیت بالا در هر ضخامت در کاربردهای فوم می‌شوند. این شرکت می‌گوید جدیدترین محصول معرفی شده، Surecel 488، با وزن مولکولی فوق‌العاده بالا طراحی شده است تا به راندمان بالایی در فوم سازی دست یابد، و امکان سبک‌سازی و بهبود سلول را فراهم می‌کند.

ساختار این گرید و گرید Surecel 467 از قبل موجود، کاهش تراکم را در کاربردهای مختلف فوم PVC – ورق و لوله را فراهم می‌کند.

این افزودنی ها به بهبود استحکام مذاب و ساختار سلولی هنگام اکسترود کردن محصول حاوی سطوح مختلف ضایعات داخلی، ضایعات پسا صنعتی تولید شده در حین تولید، در کاربردهای PVC داخلی یا خارجی و بازیافت PVC پس از مصرف کمک می کنند.

تقاضا برای مواد بادوام و پایدار در فضاهای باز نیز همچنان در حال افزایش است و داو چندین راه حل برای رفع نیازهای این بازار دارد. مجموعه گسترده اکریلیک این شرکت دوام عالی در برابرUV دارند و رزین های   Acryligard از Dow مقاومت استثنایی در برابر عوامل جوی و ضربه برای استفاده در عرشه ، نرده ها و مبلمان در فضای باز ارائه می دهد.

افزایش تقاضا برای کمک فرایندها برای ساخت عرشه  یا کفپوش در فضای باز

 

یکی دیگر از ارائه‌دهنده‌های کلیدی افزودنی ، Norac Additives است. استوارت پارکس، مدیر فنی این شرکت مستقر در ایالات متحده می گوید: «روندهای کلیدی حول موضوع مهم پایداری متمرکز هستند. مخصوصاً در پایدارکننده ها، علاقه‌ای به چگونگی ساخت افزودنی‌هایی با سهم کربن کمتر، چه از طریق مصرف انرژی یا با خود مواد افزودنی وجود دارد.»

یکی از جدیدترین محصولات نوراک، Norstab 85 است که زمانی توسعه یافت که کمبود پایدارکننده های قلع وجود داشت و صنعت به راهی برای افزایش دسترسی نیاز داشت. پارکس می‌گوید: برای این منظور، نوراک این سیستم تقویت‌کننده را توسعه داد که به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد دوز قلع خود را کاهش دهند.

نوآوری های اخیر Norac شامل محصولات تقویت کننده برای کاهش استفاده از تثبیت کننده قلع به علت کمبود عرضه

 

ما شاهد هم افزایی بین سیستم‌های کلسیم -روی و پایدارکننده های قلع هستیم که رنگ اولیه بهتر و هوازدگی بهتر را در آزمایش هوازدگی تسریع‌شده QUV - نسبت به پایدارکننده های قلع به تنهایی ارائه می دهد.

هزینه در بدترین موارد جبران می شود. با این حال، فرصت های صرفه جویی در هزینه وجود دارد. Norac خوشحال است که در تعیین بهترین نحوه استقرار Norstab 85 در برنامه های خاص کمک می کند.

پارکس توضیح می‌دهد: «توسعه‌های آتی که امیدواریم به آن‌ها بپردازیم، حول محور ارائه گزینه‌های پایدارکننده بدون روی برای کاربردهای PVC سخت است. با توجه به تمرکز صنعت و مصرف کنندگان بر اثرات زیست محیطی، ما احساس می کنیم که دور شدن از فلزات سنگین برای رشد بلندمدت صنعت ما مهم خواهد بود. Norac با هر شرکتی که ایده و علاقه مشابهی داشته باشد همکاری خواهد کرد."

ملاحظات زیست محیطی

ملاحظات زیست محیطی، ملاحظات اصلی در آخرین تحولات پایدار کننده در Adeka است. Marie-Raphaël Morvillier، مدیر فنی Adeka Polymer Additives اروپا، می گوید: «بسیاری از مواد پی وی سی برای ساختمان، فیلم، سیم و کابل در حال حاضر بر اساس مفاهیم سازگار با محیط زیست در حال توسعه هستند.»

برای پاسخگویی به این درخواست‌ها، Adeka پایدارکننده های کلسیم روی را به عنوان جایگزینی برای پایدارکننده های سرب، مانند سری ADK STAB RX-300 برای اتصالات و سری ADK STAB RUP برای سیم و کابل ارائه کرده است. این افزودنی ها پایداری حرارت و رنگ، فرایندپذیری و خواص مکانیکی خوبی را ارائه می دهند.

آدکا همچنین روی جایگزینی پایدار کننده قلع کار کرده است. Morvillier می‌گوید: «اگرچه به دلیل عملکرد پایداری خوب، جایگزینی آنها دشوار است، اما آخرین پایدارکننده ما می‌تواند شفافیت، ثبات رنگ و حرارت و ویژگی‌های پیری حرارتی مشابهی را در مقایسه با پایدارکننده های قلع ارائه دهد. علاوه بر این، ما یک فرمول پایدار کننده با قابلیت مقاومت جوی خوب برای PVC انعطاف پذیر ایجاد کرده ایم. این سیستم می‌تواند مقاومت جوی طولانی‌مدت را در کاربردهای فضای باز فراهم کند.»

شرکت AM مستقر در ایالات متحده پایدار کننده های حرارتی را برای بازارهای PVC انعطاف پذیر و سخت تولید می کند و می گوید که تیم فنی افزودنی این شرکت در Valparaiso در ایندیانا، با سرعت زیاد برای برآوردن نیازهای پردازندگان که به سرعت در حال تغییر است، کار کرده است.

جیسون لابودا، رئیس این شرکت می‌گوید: تقاضای بازار می‌تواند به دلیل زنجیره تامین، مسائل مقرراتی و محیطی تغییر کند. برای مثال، در خلال کمبود عرضه پایدار کننده قلع، AMS توانست  پایدار کننده های کلسیم روی به عنوان یک جایگزین 100٪  برای بازار پی وی سی سخت عرضه کند یا تقویت کننده های پایدار کننده قلع را - یک جایگزین 20٪ - ارائه دهد که عملکردی معادل  همراه با کاهش هزینه ارائه میدهد.

AM Stabilizers می‌گوید در توسعه محصول فنی، این شرکت بر مسائل مقرراتی و زیست محیطی متمرکز شده است. به عنوان مثال،  این شرکت  PlastiStab 2520 یک ماده واسطه باریم بدون آلکیل فنل را توسعه داده است. لابودا می‌گوید: این فناوری به نیازهای مقررات REACH در حال حاضر و آینده پاسخ می‌دهد.

سایر پیشرفت‌های فنی شامل ارائه جایگزین‌های کلسیم-روی برای پایدارکننده های متداول  باریم-روی مایع و پایدارکننده های قلع است.

حرکت به سمت فناوری کلسیم روی سازگار با محیط زیست امکان بازیافت پی وی سی را آسان تر می کند. ما همچنین متعهد به پایداری هستیم و در تامین انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که 77 درصد از برق مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه والپارایسو در سال 2022 را تامین کرد.

روان کننده های زیستی

همانطور که توجه بیشتر بر انتشار کربن متمرکز است، Emery Oleochemicals افزایش تقاضای فعلی برای افزودنی های زیستی، زیست تخریب پذیر و پایدار برای PVC را گزارش می دهد. جانا اینگراهام، مدیر بازاریابی بین المللی، مسئول افزودنی‌های پلیمر سبز در Emery ، می‌گوید: «شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای می‌خواهند ردپای کربن خود را کاهش دهند و بنابراین منشا مواد خام را درخواست می‌کنند.

"در حال حاضر، تامین کنندگان صنعت ساختمان و ساخت و ساز با چالش هایی روبرو هستند.

با این حال، بازار افزودنی پی وی سی در دراز مدت پایدار است. هر مشتری خواسته ها، چالش ها و الزامات متفاوتی دارد. بنابراین، راه حل ها خاص مشتری هستند. روند استفاده از مواد اولیه تجدیدپذیر بیشتر در آینده افزایش می یابد و Emery Oleochemicals به طور پایدار در طول فرآیند تولید خود به فعالیت در این زمینه ادامه می دهد.

جایگزین های پایدار

Emery طیف گسترده ای از افزودنی های پلیمری با کارایی بالا، از جمله طیف گسترده ای از روان کننده ها، به ویژه برای کاربردهای PVC را توسعه داده است. دکتر کریستین مولر، رئیس جهانی توسعه تجارت و بازاریابی کسب و کار افزودنی‌های پلیمر سبز Emery، می‌گوید: «تولیدکنندگان پی‌وی‌سی بیشتر به دنبال جایگزینی وکس های مونتان با جایگزین‌های پایدار و یک زنجیره تامین قابل اعتماد هستند.»

تجارت افزودنی‌های پلیمر سبز جایگزین‌هایی برای Wax E و Wax OP ارائه می‌کند که ثابت شده است که در کاربردهای PVC مناسب هستند. این محصولات که با نام تجاری Loxiol فروخته می شوند، عمدتاً زیستی، مطابق با مقررات تماس با مواد غذایی FDA و دارای پایه مواد اولیه مطمئن هستند.

این شرکت می گوید که روان کننده های Loxiol تا 100٪ از منابع تجدیدپذیر ساخته می شوند، زیست تخریب پذیر و در بیش از 50 کشور در سراسر جهان در دسترس هستند.

چندین جایگزین برای Wax E و Wax OP موجود است تا عملکرد روانکاری را در کاربردهای پلیمری تنظیم کند. برای مثال، یک آزمون PVC سخت ثابت کرد که جایگزین‌های مختلف Wax E می‌توانند فشار قالب را به سطح مناسب مورد نیاز برای یک فرآیند خاص تنظیم کنند (شکل 1).

شکل 1. داده‌های آزمایشی از Emery Oleochemicals نشان می‌دهد که جایگزین‌های مختلف WaxE از روان‌کننده‌های زیستی مبتنی بر Loxiol می‌توانند به طور موثر فشار قالب را برای پردازش بهبودیافته تنظیم کنند.

منبع: Emery Oleochemicals

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد