ارسال پاسخ

۲۰ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6051

pvc-asso.ir

انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ ( بخش دوم )

در هفته گذشته ۴ روش از روش‌های دیجیتال مارکتینگ مورد بحث قرار گرفت که در این مقاله ۸ روش دیگر ارائه می‌شود.

۵. بازاریابی وابسته

این یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب‌سایت خود کمیسیون دریافت می‌کنید. کانال‌های بازاریابی وابسته عبارتند از:

  میزبانی تبلیغات ویدئویی از طریق برنامهpartner YouTube.

  ارسال پیوندهای وابسته از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما.

این بخشی از موج نسبتا جدید اینفلوئنسر مارکتینگ است. ایجاد یک کمپین با استفاده از اینفلوئنسرها می‌تواند شکل بسیار موثری از بازاریابی وابسته باشد. پیدا کردن تولیدکنندگان محتوای مناسب می‌تواند کمپین دیجیتالی شما را به سطح بالاتری برساند.

۶. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به تبلیغاتی گفته می‌شود که عمدتا مبتنی بر محتوا هستند و در یک پلتفرم در کنار محتوای غیر‌پولی دیگر نمایش داده می‌‌‌شوند. پست‌های حمایت شده توسط BuzzFeed مثال خوبی هستند، اما بسیاری از مردم همچنین تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام را «بومی» می‌دانند.

۷. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم‌افزاری گفته می‌شود که عملیات اصلی بازاریابی شما را خودکار می‌کند. بسیاری از واحد‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری را که به صورت دستی انجام می‌دهند، خودکار کنند، مانند:

  خبرنامه‌های ایمیل: اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی‌دهد که به طور خودکار برای مشترکان خود ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند فهرست مخاطبان خود را در صورت نیاز کوچک کنید تا خبرنامه‌‌‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌‌‌خواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.

  زمان‌بندی پست رسانه‌‌‌های اجتماعی: اگر می‌‌‌خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی افزایش دهید، باید مرتب پست کنید. این باعث می‌شود ارسال دستی کمی بی‌نظم باشد. ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌‌‌های اجتماعی محتوای شما را برای شما به کانال‌‌‌های رسانه‌‌‌های اجتماعی هدایت می‌کنند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.

  گردش کار پیشرو: تولید مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان ثابت می‌تواند فرآیندی طولانی باشد. شما می‌توانید با ارسال ایمیل‌‌‌ها و محتوای خاص مشتریان بالقوه، زمانی که با معیارهای خاصی مطابقت دارند، آن فرآیند را خودکار کنید، مانند زمانی که یک کتاب الکترونیکی را دانلود و باز می‌کنند.

  ردیابی و گزارش کمپین: کمپین‌های بازاریابی می‌تواند شامل تعداد زیادی از افراد مختلف، ایمیل‌ها، محتوا، صفحات وب، تماس‌های تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می‌کنید براساس کمپینی که ارائه می‌کند مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفتی که همه این مؤلفه‌ها در طول زمان ایجاد می‌کنند ردیابی کنید.

۸. بازاریابی ایمیلی

شرکت‌ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف‌ها و رویدادها و همچنین هدایت افراد به سمت وب‌سایت کسب‌وکار استفاده می‌شود. انواع ایمیل‌هایی که ممکن است در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:

  خبرنامه‌های اشتراک وبلاگ.

  پیگیری ایمیل‌ها به بازدیدکنندگان وب‌سایت که چیزی را دانلود کرده‌اند.

  ایمیل‌های خوشامدگویی مشتری

  نکات یا ایمیل‌های سری مشابه برای پرورش مشتری.

۹. بازاریابی درونی

بازاریابی درونی به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را در هر مرحله از سفر «خریدار» جذب و درگیر می‌کنید. شما می‌توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که در بالا ذکر شد در طول یک استراتژی بازاریابی درونی برای ایجاد تجربه‌‌‌ای برای مشتری استفاده کنید که برای مشتری کارساز است. در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونی در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:

  وبلاگ‌نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ

   بازاریابی ویدئویی در مقابل تبلیغات تجاری

   لیست مخاطبان ایمیل در مقابل هرزنامه ایمیل

۱۰. محتوای حمایت‌شده

با محتوای حمایت‌‌‌شده، شما به‌‌‌عنوان یک برند، به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌‌‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به نوعی درباره برند یا خدمات شما بحث می‌کند. یکی از انواع محبوب محتوای حمایت‌شده، اینفلوئنسر مارکتینگ است.

 با این نوع محتوای حمایت‌‌‌شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می‌کند تا پست‌‌‌ها یا ویدئوهای مرتبط با شرکت را در رسانه‌‌‌های اجتماعی منتشر کند. نوع دیگری از محتوای حمایت شده می‌تواند یک پست وبلاگ یا مقاله‌ای باشد که یک موضوع، خدمات یا نام تجاری را برجسته می‌کند.

۱۱. بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM)

زمانی که یک مشتری بالقوه در حال جست‌وجوی یک محصول یا کسب‌و‌کار مرتبط با شماست، این یک فرصت عالی برای ارتقا به حساب می‌آید. تبلیغات پولی و سئو دو استراتژی عالی برای ارتقای کسب‌و‌کار شما برای سرمایه‌گذاری روی مشتری‌های آینده هستند. بازاریابی موتورهای جست‌وجو راه دیگری برای افزایش ترافیک وب‌سایت با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جست‌وجو است.

دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads و .Google Ads این تبلیغات پولی به‌‌‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جست‌وجو قرار می‌‌‌گیرند و دید فوری را به شما می‌دهند. این نیز نمونه‌ای از تبلیغات بومی موثر است.

۱۲. بازاریابی پیام فوری

بازاریابی محصولات خود از طریق پلتفرم‌‌‌های پیام‌‌‌رسان راهی سریع برای دستیابی به مشتری‌های بالقوه است، حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را ارائه نکرده‌‌‌اند. این یک راه ساده است تا مخاطبان خود را از فروش‌های ویژه، محصولات جدید یا به‌روز‌رسانی‌های سفارش‌های خود مطلع کنید. اگر مشتریان شما سوالی دارند یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، این نیز راهی مناسب برای اتصال آنها به خدمات مشتری است. می‌توانید مستقیما از طریق پیامک یا در سیستم عامل‌هایی مانند فیس‌بوک مسنجر یا واتس اپ پیام‌ها را به تلفن همراه ارسال کنید.

مترجم: مریم عبطان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد