ارسال پاسخ

۱ خرداد ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5983

pvc-asso.ir

درخواست تأمین خارج از بورس خوراک پتروشیمی ها از ۱۰ پالایشگاه + مهلت

مدیریت توسعه صنایع پایین دستی با اختلال در تأمین پایدار خوراک مورد نیاز برخی پتروشیمی ها، خواستار تأمین کامل خارج از بورس و عرضه مازاد محصولات در بورس های کالا و انرژی از ۱۰ پالایشگاه شد.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از پایگاه خبری بورس، عباس غلامی با ارسال نامه ای به مدیران عامل 10 پالایشگاه بورسی و غیر بورسی درخصوص تامین خوراک پتروشیمی ها بصورت خارج از بورس اعلام کرد: با عنایت به ایجاد اختلال در تامین پایدار خوراک مورد نیاز برخی پتروشیمی ها به دلیل عرضه محصولات تعدادی از پالایشگاه های تامین کننده خوراک در بورس بر اساس ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به منظور جلوگیری از هر گونه وقفه در تامین خوراک پتروشیمی ها و ممانعت از افزایش قیمت ناشی از کمبود عرضه و التهاب بازار محصولات پتروشیمی، تمامی عرضه کنندگان خوراک های مورد نیاز پتروشیمی ها، مکلف به تامین خارج از بورس خوراک تحویلی به شرکت ها هستند.

طبق ماده 3 دستورالعمل فوق، تمامی فروش داخلی محصولات پتروشیمی تولید کنندگان از طریق عرضه در بورس الزامی است. اما با توجه به اهمیت تامین مواد پتروشیمیایی مصرفی پالایشگاه ها به این دلیل که تامین کننده خوراک پتروشیمی ها هستند، تحویل و فروش هرگونه محصولات پتروشیمیایی مانند متانول، اتانول آمین، اتیلن دی کلراید، اتیلن گلیکول، زایلین، پروپان، سود کاستیک و ... پالایشگاه ها بصورت خارج از بورس انجام می گیرد.

با توجه به موارد فوق و در راستای تامین پایدار و مستمر خوراک در کل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی، نسبت به تامین نیاز کامل خوراک پتروشیمی ها بصورت خارج از بورس و عرضه مازاد محصولات تولیدی پس از تامین نیاز پتروشیمی‌ها در بورس های کالا و انرژی، اقدام مقتضی صورت گیرد.

ایجاد هرگونه وقفه در تولید پایدار محصولات پتروشیمی موجب اختلال در بازار محصولات طیف وسیعی از صنایع تکمیلی زنجیره پایین دستی و تامین نیاز بازار مصرف نهایی و عموم جامعه خواهد شد. لذا در صورت عدم اجرای مقررات تنظیم بازار در مورد اشاره، مصوبه ستاد تنظیم بازار و نهادهای نظارتی منعکس و مسئولیت پاسخگویی بر عهده آن پالایشگاه خواهد بود. مهلت زمان اقدام تا آخر اردیبهشت ماه است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد