ارسال پاسخ

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5961

pvc-asso.ir

کاهش قیمت کاربید کلسیم در آلمان

هامبورگ، آلمان: در بازار اروپا، ابهامات اقتصادی ناشی از افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم بالا و کاهش فعالیت‌های خرید، بر جو بازار چندین ماده شیمیایی عمده، از جمله کاربید کلسیم تأثیر گذاشته است. قیمت‌های پایین‌تر خوراک و واردات ارزان از کشورهای تولیدکننده تا حد زیادی باعث کاهش حرکت بازار کاربید کلسیم شد.

کلسیم کاربید در تولید مواد شیمیایی و به واسطه نیاز به گاز استیلن برای تولید پلی وینیل کلراید PVC به کار می رود. با توجه به این کاربرد، تولید این ترکیب در سال های گذشته روند فزاینده ای داشته است.

علیرغم کاهش هزینه های تولید، سطح بالای در دسترس پذیری مواد نیز عاملی حیاتی در تضعیف حاشیه سود شرکت های تولید کننده کاربید کلسیم بوده است. هفته گذشته معیار TTF اروپا به پایین‌ترین قیمت خود یعنی 35.20 یورو در مگاوات ساعت سقوط کرد، سطحی که آخرین بار در جولای 2021، قبل از حمله روسیه به اوکراین، به آن رسیده بود. این کاهش این ایده را تقویت کرده است که پس از استفاده موثر اروپا از منابع گاز جایگزین، سرعت بخشیدن به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و بهره مندی از زمستان معتدل ، هزینه های انرژی به حالت عادی بازگشته است.  پیشتر در آلمان، افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی و تنگناهای زنجیره تامین، قیمت کاربید کلسیم را تحت تاثیر قرار داده بود.

علاوه بر این، در یکی از کشورهای تولیدکننده عمده کاربید کلسیم، چین، قیمت کاربید کلسیم در هفته منتهی به 5 می 2023 بدون تغییر باقی ماند، زیرا تعطیلات روز کارگر اخیر چالش‌های بازار را تشدید کرده است. علیرغم وقفه های برنامه ریزی نشده در تولید، تقاضای داخلی صنایع پایین دستی پلی وینیل کلراید (PVC) و بخش ساخت و ساز ضعیف باقی ماند و فعالیت صادراتی در رکود ماند. در نتیجه، تامین کنندگان مجبور شدند برای حفظ تعادل موجودی، قیمت کاربید کلسیم خود را کاهش دهند.

با توجه به اطلاعات قیمت‌گذاری ChemAnalyst، پویایی قیمت‌گذاری کاربید کلسیم احتمالاً تحت تاثیر تقاضای پایین صنایع پایین دست در سراسر بازارهای منطقه‌ای قرار می گیرد. پیش‌بینی می‌شود که حداقل افزایش موجودی کاربید کلسیم در هفته‌های آینده ادامه یابد زیرا خریداران رویکرد انتظار را حفظ می‌کنند. علاوه بر این، تأثیر بالقوه رکود اقتصادی در اروپا، با توجه به عواملی مانند تورم و نرخ بهره بالاتر، نیز به زودی در کوتاه مدت از بین نخواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد