ارسال پاسخ

۱۶ فروردین ۱۴۰۲
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5853

pvc-asso.ir

پیش بینی بهبود تقاضای جهانی پتروشیمی از سال 2024

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، پدرو فریتاس اظهار کرد: روند بهبود شرایط تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی ممکن است از پایان سال 2023 آغاز شود، اگرچه این بهبود به سرعت بازگشایی اقتصاد چین بستگی دارد.

بازگشایی چین برای بازار محصولات پتروشیمی که در سال 2022 به‌دلیل افزایش هزینه‌های ورودی و کاهش قیمت ها ضعیف بودند، کلیدی خواهد بود.

براسکم اعلام کرد در سه ماه چهارم سال 2022 میلادی برای بسیاری از محصولات تولیدی خود به ویژه محصولات پلی‌اتیلن (PE) و پلی‌پروپیلن (PP) با زیان خالص 326 میلیون دلاری روبه‌رو شده است.

مدیر مالی براسکم گفت: اسپرد پلیمرهای کلیدی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن به‌عنوان مواد اولیه اصلی برای تولید پلاستیک، باید در سال 2023 پس از خبرهای مثبت از بازگشایی چین روند بهبود را آغاز کند.

فریتاس تصریح کرد: ما هنوز شاهد سناریویی چالش برانگیز در سال 2023 هستیم، اما سال‌های 2024 و 2025 باید مثبت‌تر باشند، زیرا شاهد ورود ظرفیت‌هایی کمتر از رشد تقاضا خواهیم بود.

فریتاس گفت: اگر چین سریعتر از حد انتظار بهبود یابد، می‌تواند مثبت‌تر باشد.

وی اظهار کرد : ظرفیت‌های بزرگ پتروشیمی قرار است در سال 2023 و سال‌های آینده به بهره‌برداری برسند اما شانس تأخیر می‌تواند فرصتی برای براسکم باشد تا عملکرد خود را بهبود بخشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد