ارسال پاسخ

۳ اسفند ۱۴۰۱
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n5778

pvc-asso.ir

بازار پی‌وی‌سی در رکودی بلاتکلیف قرار دارد

«مجید حقی» کارشناس فروش گلسار پلیمر می‌گوید بهتر بود نمایشگاه جانبی مجمع مهندسان ساختمان، نه به عنوان یک رویداد «جانبی» بلکه به عنوان یک بخش اصلی برگزار می شد تا فضا و امکانات بیشتری برای حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان مهیا می‌شد.

شرکت گلسار پلیمر یکی از غرفه گذاران نمایشگاه جانبی مجمع سالیانه مهندسان در برج میلاد بود که روز چهارشنبه 26 بهمن 1401 برگزار شد. این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

شرکت گلسار پلیمر در نمایشگاه جانبی، انتخابات سازمان نظام مهندسی حضور یافته است؛ لطفا انتظارات خود را از شرکت در این نمایشگاه بیان کنید.
ما از جانبی بودن این نمایشگاه اطلاع نداشتیم وانتظار بازخورد بیشتر داشتیم.
البته ذکر این نکته ضروری است که هنوز در ساعت های ابتدایی این رویداد قرار داریم و این امید وجود دارد که پس از این، میزان بازدیدها افزایش یابد.
به هر حال انتظار هر تولیدکننده از شرکت در چنین رویدادهایی؛ حضور بازدیدکنندگان مرتبط و تخصصی است تا گفتمانی شکل بگیرد؛ اما تا کنون بازدید بسیار محدود و کم بوده است.

به توجه به حضور شما در نمایشگاه های مختلف، چه پیشنهادهایی برای حضور در برنامه های بعدی دارید؟
پرسش اصلی این است که چرا این نمایشگاه به صورت «جانبی» است؟ ساختمان بخش بزرگی از صنعت است بسیار بهتر می توان به این موضوع پرداخت و همچنین درباره محصولات لوله و اتصالات پی وی سی به گفت‌وگو پرداخت. 
در مرحله اول باید باید فضای بیشتری در اختیار این نمایشگاه قرار می گرفت و به عنوان یک بخش اصلی از این مجمع برگزار می شد. 

این که نمایشگاه باید به عنوان یک بخش اصلی از این رویداد باشد، پیشنهاد خوبی است در این زمینه انجمن چه نقشی می تواند بازی کند؟
در این مواقع انجمن باید تصمیم قاطع بگیرد و صرفا به عنوان برگزار کننده نباشد. باید پیشنهاد یک ایونت بزرگ با حمایت سازمان ها را ارائه دهد. انجمن صرفا نباید فقط مجری و اجرا کننده باشد، می تواند پلن ارائه دهد که حالا شما از من حمایت کنید. باید من را به عنون تولیدکننده معرفی کند تا مصرف کننده نسبت به محصولات آشنا شود.
فضا و بستر باید طوری فراهم شود، که انجمن به من کمک کند تا با مراکز مورد نظر ارتباط بگیریم مثلا با همین سازمان نظام مهندسی.

در حال حاضر تعامل شما با سازمان نظام مهندسی چگونه است ؟
اولین نکته این است که ما تولیدکننده ایم. مشکل اول همه ما همین است که تولیدکننده ایم و این خود گناه بزرگی است. موضوع دوم عدم ثبات قیمت گذاری است و یکی از نقاطی که باعث تنش میان ما، انجمن و اجراکنندگان می شود، همین عدم ثبات قیمت گذاری بوده که مانعی برسر راه ما شده است. ما ارتباط خوب می گیریم که کار خوب انجام دهیم، در این  جا به مشکل می خوریم و باید در این زمینه حمایت صورت بگیرد که متاسفانه شاهد حمایت و ارائه راهکار نیستیم.

موضوع «حمایت» یک حلقه مفقود شده است و همه به آن نیاز دارند؛ حتی خود انجمن در بسیاری از موارد نیاز به حمایت دارد که متاسفانه حمایتی از این تشکل صورت نمی گیرد...
حمایت انجمن این است که من را حمایت کند تا زمانی که بتوانم ارتباط بگیریم ... وقتی خودش رو به جلو برود اجزای کوچکتر خودش را هم به جلو می‌بر.د من که عضو مجمع هستم، وقتی کمک کند و رو به جلو بروم به آنها هم کمک می شود و آنها را با خود جلو می برم.

موضوع دیگر «بازار» است؛ اکنون شرایط بازار محصولات پی وی سی، چگونه است؟
در حال حاضر بازار در بلاتکلیفی به سر می برد. تولیدکننده، تامین کننده مواد اولیه، آیا ارزان شود یا گران؟ ما تکلیف نهایی خود را نمی دانیم. بخواهم مواد تهیه کنم با چه قیمتی تهیه کنم؟ کسی که فروشنده مواد است از عرضه آن خودداری می کند چون نمی‌داند به چه قیمتی بدهد؟ بازار به دلیل بلاتکلیفی در رکود  است؛ به عبارتی رکود بلاتکلیف داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد